تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۱۲۱۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

مراکز معاینه فنی خودرو یاسوج «پشت قباله» چه کسانی است

۹
۳
کبنا ؛اینکه چرا مرکز معاینه فنی خودرو را تنها «پشت قباله» یک فرد در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد زده شود و کس دیگری هم حق نداشته باشد تا در این زمینه فعالیت یا سرمایه‌گذاری نماید  را باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشد. شهرستان بویراحمد بیش از 56 هزار خودرو دارد که قطعاً یک مرکز معاینه فنی جوابگو این همه خودرو نیست.
بنا بر این گزارش؛ مشکل ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو در برخی شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج است که با توسل به هر کاری مانع حضور فرد سومی جهت سرمایه‌گذاری در این زمینه شده‌اند.
به گزارش کبنا، از عمده دلایلی که موجب عقب ماندن استان کهگیلویه و بویراحمد شده منیت‌ها و خودخواهی‌ها بوده که عده‌ای حضور دیگران را به دلیل حفظ منفعت بیشتر در عرصه سرمایه‌گذاری برنمی‌تابند و به هر صورت ممکن خواهان به در کردن دیگران از صحنه به هر قیمتی هستند.
دست‌درازی به منابع طبیعی و اراضی ملی و همچنین قبضه کردن مدیریت‌ها در دست عده‌ای خاص از دیگر دلایلی است که همچنان با همه خدماتی که جمهوری اسلامی داشته باعث عقب ماندن و محرومیت استان شده است.
طی چند روز اخیر مراجعه‌ای از سوی برخی افراد به دلیل جلوگیری از سرمایه‌گذاری در موردی خاص داشتیم به نحوی که با داشتن همه آیتم‌ها از حضور و سرمایه‌گذاری آن‌ها جلوگیری می‌شود.
گزارش امروز ما در خصوص ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو در برخی شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج است که با توسل به هر کاری مانع حضور فرد سومی جهت سرمایه‌گذاری در این زمینه شده‌اند.
طبق آن چه که این خواهان سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو می‌گوید به ازای هر 15 هزار خودور در هر شهر باید مجوز ایجاد یک مرکز معاینه فنی خودرو داده شود.
شهرستان بویراحمد طبق آمار اکنون تعداد 56 هزار خودرو در آن وجود دارد و قاعدتاً باید تعداد سه مرکز معاینه فنی خودرو در این شهر وجود داشته باشد اما طبق آن چه که گفته می‌شود این کار در شهر یاسوج انحصاری شده و اجازه راه‌اندازی مرکز دومی داده نمی‌شود.
سؤال سرمایه‌گذار جدید این است که چرا باید معاینه فنی خودرو، مرکز تست مخازن سی‌ان‌جی و مرکز اسقاط خودرو در دست فرد و افرادی خاص باشد و چرا بر خلاف سایر نقاط دیگر کشور در اینجا تنها افراد خاص به صورت انحصاری و دربستی چنین مراکزی را در دست داشته باشند و اجازه نفس کشیدن به دیگران ندهند.
طبق برآوردی که شده در شهرهای بسیار کوچکتر از یاسوج مانند بهبهان و نورآباد ممسنی و بروجن و شهرهای کوچکتر دیگر که مرکز استان هم نیستند مراکز معاینه فی خودرو به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم فعالیت می‌کنند و کسی معترض و متعرض دیگری نیست.
اما بدتر از همه شاید همکاری برخی مسؤولان با انحصارگرایی باشد که برای مثال در اعلام تعداد خودرو آمار غلط و کذب می‌دهند و همکاری و تعامل آن‌ها تنها با عده‌ای خاص است و دیگران حق ورود به این منطقه ممنوعه را ندارند.
همان‌گونه که می دانیم کلمه انحصار خود بخشی از فساد است و در صورتی که مسؤولانی به رواج انحصار کمک کنند باید از آن‌ها سؤال شود که دلیل همکاری با عده‌ای خاص و عدم همکاری با عده‌ای دیگر چیست در هنگامه‌ای که عزم جدی برای مقابله با فاسد و تبعیض در کشور ایجاد  شده و رسانه‌ها نیز به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم چنین مشکلاتی را بدون واهمه نشر خواهند داد.
از مسؤولان به خصوص دفتر فنی استانداری انتظار پاسخ به این مشکل می‌رود چنانچه که گفته شد این تعداد خودرو که برشمرده شد بدون احتساب ضریب است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رفتم معاینه فنی برای سنسور هوا گیر دادن بردم پیش دوستم گفت هیچ مشکلی نداره ودوباره مراجعه کردم گفت مشکل داره باید بری تعمیر کاری که ما میگیم بقیه بلد نیستند من هم مجبور بودم و رفتم 250تومن ناقابل پیاده شدم بدون اینکه کار خاصی انجام بده
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم دغدغه ت نسبت به این موضوع قابل تحسینه
Iran, Islamic Republic of
پدر این ملت رو رانت خواری و ویژه خواری عده ای سودجو دراورده
دنا
Slovenia
انحصارطللبی عده ای حریص باعث میشه که دیگران از حق خودشون در راه اندازی یک کسب و کار بی نصیب بمونن..
همه مملکت شده انحصاری.
خودروسازی،
لبنیات....
مدیریت...
ژن های برتر...
Slovenia
لطفا اسامی افرادی که در این زمینه انحصارطلبی میکنن و مسیولینی که باهاشون همکاری میکنن رو افشا کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
مرکز هست همه زیر ساخت ازجمله سالن وتمام دستگاهاش بسته واماده مجوزه که داده نمیشه واگر مجوزش داده بشه ارائه خدماتش به روز انجام میگیره ونمیخواهد تا یکسال معطل بشن تا راه اندازیش کنن مجوز بدن از همون روز اول شروع بکار رو انجام میده وووو
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا این سوال چندین ساله مردم است چرا تمام مراکز مال اقای افشونه متاسفانه مسئولین هم بهاش شریکن وازش زیر میزی دریافت می کنن واجازه نمی دهند مراکز دیگری راه اندازی بشه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خبر را مطالعه کردم ، . ،
واقعا مسؤلین اگر ذره ای دارند باید بررسی کنند ...
منصور
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر همه ی اونایی که نمیذارن استان ما پیشرفت کنه...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1