کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت‌های که یک شبه صاحب پول‌های باد آورده می‌شوند

میلیون‌ها تومان پول که به جیب شرکت‌های خاص گچساران می‌رود / در جشنواره مشک و ملار چه خبر بود؟ / نقش تاجگردون چیست / سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد آیا هوشیار است؟ / سند

31 مرداد 1398 ساعت 4:33

مقام معظم رهبری (30 مرداد ماه 98) در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت فرمودند که «در برخورد با متخلفان باید منصفانه و عاقلانه و هوشمندانه عمل شود و دستگاههای نظارتی به‌گونه‌ای عمل کنند که از اقدامات آنها برداشتهای تبعیض‌آمیز و غرض‌آلود و مچ‌گیری صورت نگیرد.»


همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با تخلفات اداری مطالب زیادی عنوان شده است، معظم له در فرمان هشت ماده‌ای به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد در سال 80 بیان می‌کنند که: «در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب کشی معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هرمسند باید برخورد یکسان صورت گیرد.»
بنا بر این گزارش، کمترین خیر از اعتبارات فرهنگی و به ویژه اعتبارات پژوهشی به کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد، متأسفانه به دلیل نبود یک ساز و کار منظم و دقیق در اجرای برنامه‌های فرهنگی و موازی کاری دستگاه‌ها، خروجی دلخواه و مفیدی را از کارهای فرهنگی ندیده‌ایم. اعتبارات پژوهشی در استان کهگیلویه و بویراحمد که داستانش با همه داستان‌هایی که در شاهنامه فردوسی خوانده‌ایم، فرق دارد. به مثابه گوشت قربانی می‌ماند که گاهاً بین همکاران، نورچشمی‌ها و ... تقسیم می‌شود.
نهادهای دولتی موظفند که بر اساس قانون، بخشی از بودجه خود را صرف پژوهش و یا فعالیت‌های فرهنگی کنند و همین قانون بدون هیچ نظارتی، آغاز استفاد /ه عده‌ای خاص از منابع دولتی است. و اگر آن فرد یا افراد مسئولیت مهمی را قبضه کرده باشند و یا /اطلاع از بودجه و اعتبارات داشته باشند و از آن طرف شرکتی را به نام خود به ثبت رسانده باشند، احتمال رانت پژوهشی و فرهنگی وجود دارد.
چهارمین جشنواره بومی و فرهنگی مشک و ملار در گچساران برگزار شد، اما علی رغم انتقادات و ابهامات ایجاد شده در خصوص این جشنواره کسی پاسخگو نبود که چه میزان اعتبار و از کدام محل برای آن در نظر گرفته می‌شود و به دست چه کسانی می‌رسد و چگونه هزینه می‌شود.
 غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت اخیراً موسسه غیرتجاری با نام و برند «مشک و ملار» که سال‌ها برای آن در زمین و آسمان تبلیغ به راه انداخته، تأسیس کرده تا نشست های فرهنگی، ادبی و فعالیت‌های هنری و فرهنگی در شهرستان‌های گچساران و باشت و احیاناً کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد را زیر پوشش قانونی به نام موسسه و البته با نفوذ و رانت اطلاعاتی انجام بدهد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000412/nf00412099-1.jpg
کاری که در برگزاری مشک و ملار با همکاری دوستان شرکتی‌اش انجام می‌دهد. چه بسا سایر جشن‌های فرهنگی، مذهبی و هنری که اخیراً با حضور تاجگردون انجام گرفته را نیز همین موسسه برگزار کرده باشد. ابهام بزرگی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این شرکت سالانه چقدر هزینه دریافت می‌کند و چه کارهایی را با چه بازخوردهای انجام می‌دهد؟
 علاوه بر شرکت مشک و ملار؛ در شهرستان گچساران سال‌های اخیر شرکت‌های تحت عنوان خدمات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و فن آوری و استخدام و.... تشکیل گردیده تا در شهرستان گچساران و باشت به دلیل نفوذ و ارتباطی که با برخی از نمایندگان مجلس دارند، کلیه جشن‌ها، شب نشینی ها، نشست های ادبی و شاهنامه خوانی، جشن‌های محله‌ای و ورزش‌های محلی و تولید بنر و پوستر تبلیغاتی، کتاب، عکس و هرگونه خدمات فرهنگی و پژوهشی و تولید نرم افزارهای اموزشی و.... پوشش دهند و از این طریق اعتبارات پژوهشی و آموزشی و فرهنگی استان را به نفع خود جذب کنند، حتی اگر این‌گونه خدمات توسط ادارات برگزار گردد منافعش به جیب اعضای این شرکت‌ها می‌رود.
 اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد، کجا هزینه می‌شود؟ اعتبارات پژوهشی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در انحصار کدام افراد و شرکت‌های خاص است؟ میلیون‌ها پول سالانه را کدام شرکت‌ها به جیب می‌زنند؟
شبکه تبلیغاتی غلامرضا تاجگردون در شرکت‌های خاص تبلیغاتی و فرهنگی، چه اهداف اقتصادی و سیاسی را پیگیری می‌کنند؟
چرا مدیر اداره ارشاد اسلامی گچساران و نماینده مجلس سهامدار یک موسسه غیر تجاری هستند؟ که خود نیز دست اندار کار برگزاری جشنواره را بر عهده هم دارند؟ آیا شائبه رانت کار فرهنگی به وجود نمی‌آید که از این طریق و با نفوذی که به واسطه جایگاهی که دارند، پولی را به سود خودشان به جیب می‌زنند؟
اعتبار برنامه‌های تبلیغاتی و ...گچساران و باشت طی چند سال اخیر از کجا تأمین و نصیب کدام افراد و شرکت‌های خاص شده است؟
چه رابطه‌ای بین رونمایی از دو کتاب دیروز جناب نماینده و بودجه پژوهشی نفت و سایر سازمان‌ها وجود دارد؟
چرا باید به بهانه شرکت مشک و ملار، هزینه‌های هنگفت جشن‌های تبلیغاتی که رنگ و بوی سیاست هم گرفته (مشک و ملار) از بودجه سازمان خاص تأمین شود؟
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000412/nf00412099-2.jpg
امیر حسین نوروزی که هم اکنون ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران را برعهده دارد، آیا اجازه دارد که برگزاری جشنواره مشک و ملار را به این شرکت بدهد تا از قبل آن پولی هم به جیب خودش برود.
سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد کجای کار است؟ آیا دستگاه‌های نظارتی استان هوشیار هستند و برای افکار عمومی روشن خواهند کرد که پول‌های فرهنگی و پژوهشی استان و شهرستان گچساران به جیب چه کسانی می‌رود؟
«داشتن نظام اداری سالم همواره از اهداف اساسی دولت‌ها و نیز حکومت‌ها بوده است؛ چراکه وجود فساد در نظام اداری و سوء استفاده صاحب منصبان و کارگزاران دولتی از جایگاه شغلی خود کارایی و مشروعیت آنها و نیز حکومت را تهدید می‌نماید. به عبارت دیگر باید بیان داشت برخی از تخلفات کارمندان واجد جنبه کیفری بوده و توسط مراجع قضایی قابل پیگیری و رسیدگی می‌باشد. یکی از این موارد سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری موضوع مواد 576 و 581 قانون تعزیرات مجازات اسلامی می‌باشد.»
مقام معظم رهبری (30 مرداد ماه 98) در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت فرمودند که «در برخورد با متخلفان باید منصفانه و عاقلانه و هوشمندانه عمل شود و دستگاههای نظارتی به‌گونه‌ای عمل کنند که از اقدامات آنها برداشتهای تبعیض‌آمیز و غرض‌آلود و مچ‌گیری صورت نگیرد.»


کد مطلب: 412099

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/412099/2/میلیون-ها-تومان-پول-جیب-شرکت-های-خاص-گچساران-می-رود-جشنواره-مشک-ملار-خبر-نقش-تاجگردون-چیست-سازمان-بازرسی-کهگیلویه-بویراحمد-آیا-هوشیار-سند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1