تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۴۱۱۹۰۰
در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد؛

کلانتری: استان نیاز به سمن سیاسی و باندی ندارد/ جامعه نیاز به گفتمان سازی دارد/ مدیر متخلف عزل می‌شود (+تصاویر)

۰
کبنا ؛حسین کلانتری (سه‌شنبه 22 مردادماه) در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: «سازمان‌های مردم‌نهاد تشکلی هستند که با عشق، علاقه، احساس مسئولیت، حس نوع‌دوستی، تعهد دینی و ارق ملی به‌صورت داوطلبانه با تمام توان و هوش فعالیت می‌کنند. افرادی که به سازمان‌های مردم‌نهاد ورود پیدا می‌کنند دنبال منافع و سود شخصی نیستند بلکه آمده‌اند که خدمت کنند.»
کلانتری در ادامه بابیان اینکه به انجمن مردم‌نهاد غیرسیاسی تأکیددارم، گفت: «بنده سیاسی هستم اما به انجمن مردم‌نهاد غیرسیاسی تأکیددارم، این استان به تشکل‌های داوطلبانه به‌شدت نیاز دارد و به تشکل‌های قومی، حزبی، باندی، منطقه‌ای و شهرستانی نیاز ندارد. با نگاه سیاسی به سازمان مردم‌نهاد ورود پیدا نکنید وقتی‌که یک سازمان از کاندیدای انتخاباتی حمایت کند دیگر جایگاهش مخدوش می‌شود و حرمتش را از دست می‌دهد.»
وی بیان داشت: «بار اصلی بر دوش جوانان است، درواقع جوانان آماده می‌شوند که مملکت را به دست بگیرند؛ فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد باید به‌صورت سازمان‌یافته، کارشناسی شده و با بررسی آسیب‌های اجتماعی باشد.»
کلانتری اظهار کرد: «مردم در مقابل تحریم‌ها مقاومت می‌کنند و هزینه این مقاومت را می‌پردازند تا مملکت، نظام و انقلاب آنان آسیب نبیند؛ بدین ترتیب تشکل‌ها به‌عنوان یک مجموعه سازمان‌یافته‌ هست، ریشه‌ی انجمن مردم‌نهاد از پایه‌ی قوی و مستحکم برخوردار است؛ دیدگاه انجمن مردم‌نهاد به مشکلات مردم، ستون محکمی برای انقلاب و ملت است.»
وی بیان داشت: «جامعه به‌شدت نیاز به نشاط اجتماعی دارد، این تشکل‌ها که در حوزه سلامت روانی و اجتماعی عمل می‌کنند کاملاً متوجه نشاط اجتماعی هستند؛ جامعه به امید نیاز دارد. مطبوعات نباید مردم را ناامید کنند و باید خدمات دولت را ارائه دهند؛ امید یعنی دوری از خودکشی، دوری از افسردگی، امید یعنی خانواده ناامید و متلاشی نشود. تقویت اعتماد مردم به‌نظام، حکومت و مشارکت مردم خیلی مهم است.»
کلانتری تأکید کرد: از این بابت سازمان‌های مردم‌نهاد قابل‌احترام هستند که بدون شعار و بدون تعارف آمده‌اند و کمک می‌کنند و این ارزشمند هست قابل‌تقدیر، تحسین و ستودنی است؛ من مرحبا میگویم و با تمام وجود شما را تشویق می‌کند. (تشویق استاندار)
وی به گفتمان اجتماعی تأکید کرد و گفت: «مشارکت اجتماعی یعنی هر موضوعی را می‌خواهید به نتیجه برسانید به گفتمان اجتماعی تبدیل کنید. جامعه نیاز دارد که همه حضورداشته باشند «هرکسی به‌اندازه وسع خودش و هرکسی به توان خودش». هر مدیری که تخلف دارد باید باهاش برخورد و عزل شود، باید زندان برود و شلاق بخورد این موضوع سر جای خودش؛ اما مشارکت مردم به‌عنوان تغذیه نظام هست و حضور مردم تأثیرگذار است.»
«انجمن مردم‌نهاد یک نماد عینی، تبلور و حضور سازمان‌یافته‌ی مردم در ادامه جامعه است و این قابل‌تحسین هست. بدین ترتیب هرچه توان دارید را بگذارید و برای استان تلاش کنید.»
کلانتری به‌عکس استانداران قبلی کهگیلویه و بویراحمد که در سالن استانداری نصب‌شده است اشاره کرد و گفت: «بنده از زحمات همه‌ی کسانی که تصاویرشان در سالن نصب‌شده تقدیر و تجلیل می‌کنم.»
«متأسفانه این استان خانه مطبوعات، خانه احزاب، خانه جوانان و خانه سمن ندارد؛ اهل وعده و قول و قرار نیستم تنها قولی که می‌دهم این است که برای احداث خانه سمن تلاش کنم تا خانه سمن‌ها سروسامان پیدا کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

صمد
Iran, Islamic Republic of
اگر نظر بر برکناری افراد متخلف هست اولینش. هست که جرمش توسط دادگاه اعلان شد و محکوم لطفا از بغلدستتون شروع کنید تا مردم باور کنند
ح ع ا
Iran, Islamic Republic of
برنامه شما صرفا عزل مدیران متخلف و ناکارآمد نیست؛ بلکه زمینه سازی و گرد هم آوری مدیران و نیروهای جریان امید و اصلاحات برای مدیریت انتخابات پیش رو است!!
حقگو
Iran, Islamic Republic of
. قبلی همون مشکل را داشت که معاون و مدیران کل .و حکم داشتند ولی کسی با اونها بر خورد نمی کرد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1