کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد؛

کلانتری: استان نیاز به سمن سیاسی و باندی ندارد/ جامعه نیاز به گفتمان سازی دارد/ مدیر متخلف عزل می‌شود (+تصاویر)

23 مرداد 1398 ساعت 1:33

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنده سیاسی هستم اما به انجمن مردم‌نهاد غیرسیاسی تأکیددارم، استان به‌شدت به تشکل‌های داوطلبانه نیاز دارد و به تشکل‌های قومی، حزبی، باندی، منطقه‌ای و شهرستانی نیاز ندارد.


حسین کلانتری (سه‌شنبه 22 مردادماه) در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: «سازمان‌های مردم‌نهاد تشکلی هستند که با عشق، علاقه، احساس مسئولیت، حس نوع‌دوستی، تعهد دینی و ارق ملی به‌صورت داوطلبانه با تمام توان و هوش فعالیت می‌کنند. افرادی که به سازمان‌های مردم‌نهاد ورود پیدا می‌کنند دنبال منافع و سود شخصی نیستند بلکه آمده‌اند که خدمت کنند.»
کلانتری در ادامه بابیان اینکه به انجمن مردم‌نهاد غیرسیاسی تأکیددارم، گفت: «بنده سیاسی هستم اما به انجمن مردم‌نهاد غیرسیاسی تأکیددارم، این استان به تشکل‌های داوطلبانه به‌شدت نیاز دارد و به تشکل‌های قومی، حزبی، باندی، منطقه‌ای و شهرستانی نیاز ندارد. با نگاه سیاسی به سازمان مردم‌نهاد ورود پیدا نکنید وقتی‌که یک سازمان از کاندیدای انتخاباتی حمایت کند دیگر جایگاهش مخدوش می‌شود و حرمتش را از دست می‌دهد.»
وی بیان داشت: «بار اصلی بر دوش جوانان است، درواقع جوانان آماده می‌شوند که مملکت را به دست بگیرند؛ فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد باید به‌صورت سازمان‌یافته، کارشناسی شده و با بررسی آسیب‌های اجتماعی باشد.»
کلانتری اظهار کرد: «مردم در مقابل تحریم‌ها مقاومت می‌کنند و هزینه این مقاومت را می‌پردازند تا مملکت، نظام و انقلاب آنان آسیب نبیند؛ بدین ترتیب تشکل‌ها به‌عنوان یک مجموعه سازمان‌یافته‌ هست، ریشه‌ی انجمن مردم‌نهاد از پایه‌ی قوی و مستحکم برخوردار است؛ دیدگاه انجمن مردم‌نهاد به مشکلات مردم، ستون محکمی برای انقلاب و ملت است.»
وی بیان داشت: «جامعه به‌شدت نیاز به نشاط اجتماعی دارد، این تشکل‌ها که در حوزه سلامت روانی و اجتماعی عمل می‌کنند کاملاً متوجه نشاط اجتماعی هستند؛ جامعه به امید نیاز دارد. مطبوعات نباید مردم را ناامید کنند و باید خدمات دولت را ارائه دهند؛ امید یعنی دوری از خودکشی، دوری از افسردگی، امید یعنی خانواده ناامید و متلاشی نشود. تقویت اعتماد مردم به‌نظام، حکومت و مشارکت مردم خیلی مهم است.»
کلانتری تأکید کرد: از این بابت سازمان‌های مردم‌نهاد قابل‌احترام هستند که بدون شعار و بدون تعارف آمده‌اند و کمک می‌کنند و این ارزشمند هست قابل‌تقدیر، تحسین و ستودنی است؛ من مرحبا میگویم و با تمام وجود شما را تشویق می‌کند. (تشویق استاندار)
وی به گفتمان اجتماعی تأکید کرد و گفت: «مشارکت اجتماعی یعنی هر موضوعی را می‌خواهید به نتیجه برسانید به گفتمان اجتماعی تبدیل کنید. جامعه نیاز دارد که همه حضورداشته باشند «هرکسی به‌اندازه وسع خودش و هرکسی به توان خودش». هر مدیری که تخلف دارد باید باهاش برخورد و عزل شود، باید زندان برود و شلاق بخورد این موضوع سر جای خودش؛ اما مشارکت مردم به‌عنوان تغذیه نظام هست و حضور مردم تأثیرگذار است.»
«انجمن مردم‌نهاد یک نماد عینی، تبلور و حضور سازمان‌یافته‌ی مردم در ادامه جامعه است و این قابل‌تحسین هست. بدین ترتیب هرچه توان دارید را بگذارید و برای استان تلاش کنید.»
کلانتری به‌عکس استانداران قبلی کهگیلویه و بویراحمد که در سالن استانداری نصب‌شده است اشاره کرد و گفت: «بنده از زحمات همه‌ی کسانی که تصاویرشان در سالن نصب‌شده تقدیر و تجلیل می‌کنم.»
«متأسفانه این استان خانه مطبوعات، خانه احزاب، خانه جوانان و خانه سمن ندارد؛ اهل وعده و قول و قرار نیستم تنها قولی که می‌دهم این است که برای احداث خانه سمن تلاش کنم تا خانه سمن‌ها سروسامان پیدا کند.»


کد مطلب: 411900

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411900/2/کلانتری-استان-نیاز-سمن-سیاسی-باندی-ندارد-جامعه-گفتمان-سازی-مدیر-متخلف-عزل-می-شود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1