تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۱۱۸۸۵
رئیس بیمارستان بی بی حکیمه(س) گچساران خبر داد

تولد نخستین نوزادان پسر به روش « ای یو ای » تعیین جنسیت در مرکز درمان ناباروری گچساران (+تصاویر)

۳۱
کبنا ؛به همت متخصصان مرکز درمان ناباوری بیمارستان بی بی حکیمه(س) گچساران برای نخستین بار در گچساران خانواده ای با استفاده از روش ای یو ای (تعیین جنسیت) صاحب دو فرزند پسر شدند.
رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران در گفتگو اختصاصی با پایگاه خبری کبنا نیوز اظهار داشت:  مادر این نوزاد در حاملگی های قبلی خود فرزندان دختر به دنیا آورده بود و اکنون خواستار تولد نوزاد پسر بود که این کار با استفاده از روش تفکیک و انتقال جنین امکان پذیر شد.
دکتر پردیس بخشایی با قدردانی از تلاش تیم فوق تخصصی درمان ناباروری در گچساران گفت: مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س)گچساران با تلاش های غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان گچساران و باشت و مسئولان علوم پزشکی استان در مهرماه سال 97 راه اندازی شد.
متخصص زنان و زایمان و نازایی با ابراز خرسندی از تولد این نوزادان، گفت: خوشبختانه استفاده از خدمات فوق تخصصی مرکز بی بی حکیمه(س) گچساران با اقبال هم استانی و استان های همجوار نیازمند به درمان مواجهه گردیده است.
بخشایی حضور بهترین متخصصان درمان ناباروری در رشته های کلیه و مجاری ادرار، زنان و زایمان و نازایی، جنین شناسی را از دلائل اعتماد عمومی به خدمات این بخش عنوان کرد و افزود: خوشبختانه افتخار پیدا کردیم تا علاوه بر همشهریان و هم استانی ها به استان های فارس بوشهر خوزستان و....نیز این خدمات را ارائه دهیم.
رئیس مرکز درمان ناباروری گچساران دراین باره گفت: برای درمان ناباروری روش های متعددی وجود دارد که هریک از این روش ها با توجه به وضعیت جسمی بیماران انتخاب می شود.
بخشایی تصریح کرد: والدین نوزادانی که در گچساران متولد شدند از پاییز سال گذشته تحت درمان و مراقبت قرار داشتند و این نوزدان نخستین نوزدان سالمی هستند که با استفاده از روش ای یو ای(تعیین جنسیت) متولد شدند.
به گفته دکتر بخشایی این نوزدان که به روش سزارین به دنیا آمدند وزن آنها هرکدام 5/2کیلو گرم بوده است.
رئیس بیمارستان مادر و کودک گچساران با اشاره به وجود تمامی امکانات و تجهیزات لازم جهت ارائه خدمات تشخیص و درمانی در حوزه ناباروری شهرستان تولد این نوزادان را نقطه عطفی در تاریخچه خدمات نظام سلامت استان برشمرد.
بخشایی خاطر نشان کرد: علاوه بر روش درمانی پیشرفته لقاح خارج از رحم  ای.وی.اف (IVF ) روش های دیگری مانند میکرو اینجکشن ( ICSI)، ای یو ای ( IUI تعیین جنسیت ) و روش PGD انجام می شود.
رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران در پایان با اشاره به اینکه آمار جهانی نتیجه گیری از روش IVF (ای وی  اف) در دنیا  25 تا 30درصد است، تاکید کرد: در مرکز درمان ناباروری بی بی حکیمه گچساران میزان نتیجه گیری از این روش به مرز 28 درصد رسیده است، به این معناست که آمار این مرکز با آمار جهانی رقابت می کند.

خبر: حبیب قلندری
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
با تشگر از سرکار خانم دکتر بخشایی و تیم همراه و قدردانی از جناب اقای دکتر تاجگردون بابت خدماتی که به این شهرستان ارایه دادند
Iran, Islamic Republic of
تولدشان مبارک
مرتضی جوادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده دوتا دختر دارم که میخواستم ببینم آیا امکان دارد که
فرزند سوم ما پسر شود یا نه ممنون میشم از راهنمایی تون
۰۹۱۹۳۸۲۱۰۷۰
امیدبه زندگی
Iran, Islamic Republic of
بله با lul
علی
Iran, Islamic Republic of
گچساران درامرپزشکی پتانسیل های زیادی دارد.مسوولین محترم باید تلاش بیشتری جهت تهیه امکانات مورد نیاز داشته باشند.ضمن این که پزشکان توانمند زیادی درشهرستان وجود داشته ودارد که متاسفانه به شهرهای اطراف بخصوص شیرازمهاجرت می کنند.باتوجه بیشتر به این عزیزان می توان به رشدوتوسعه شهرستان ازطریق جذب گردشگر درمانی کمک کرد
Iran, Islamic Republic of
قدمش برای پدرومادرش و پزشکش مبارک ولی دراین مرکزدرمانی دولتی بیماران متحمل هزینه نمیشوند؟؟!!! گمانم اینطور نباشه !!!!ولی دربیمارستان شهیدرجایی بخاطرمبلغ ناچیز پزشکان به بازرسی وتعزیرات معرفی میشوند که این دورازعدالت هست....
Iran, Islamic Republic of
سلام من سه تا دختر دارم میخواستم برا تعین جنسیت اقدام کنم 35سالمه هزینه تعیین جنسیت با ivfچقدر میشه آيا شانسی دارم سه تا دخترم رو سزارین شدم لطفا راهنمایی کنید
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام منم مشکل شمارو دارم نمیدونم چکار کنم
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید من 22سالمه دچار بیماری واژینیسموس هستم 5 ساله ازدواج کردم ولی نتونستم به همسرم اجازه انجام کاری رو بدم الان دلمون بچه میخواد ایا با iui میتونم باردار شم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1