تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : ۴۱۱۸۵۷
کبنا گزارش می دهد

بگو مگوی در نشست ستاد بازآفرینی شهری دوگنبدان / شهردار دوگنبدان؛ یک خانه آباد بهتر از ده خانه ویران است/ رمضان عباسی؛ کسی شورای شهر را به حساب نمی آورد/ معاون بازآفرینی شهری؛ شهرداری دوگنبدان به موقع طراحی و برآورد پروژه ها را انجام دهد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛جلسه ستاد بازآفرینی شهری دوگنبدان با حضور معاون فرماندار گچساران، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.
 به گزارش کبنا نیوز: معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: برای اجرای ۹طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
سید نوید موسوی تصریح کرد:طرح بازآفرینی محله سادات شهر دوگنبدان شامل روشنایی جداره سازی، سنگفرش، پارک کودک، سنگفرش با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار امسال در این شهرستان به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: از محل اعتبارات بازآفرینی شهری تاکنون طرح خیابان بلادیان با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال، کتابخانه رودکی با پنج میلیارد ریال و فضای سبز و پارک محله ای بردستانی به مساحت دو هزار و ۲۰۰متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.
موسوی عنوان کرد: آسفالت محله سادات دوگنبدان بزودی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری آغاز خواهد شد.
موسوی افزود: هم اکنون پل ارتباطی محله سادات به لبنان با اعتباری بیش از هفت میلیارد ۶۶۰ میلیون ریال، ایجاد بوستان محله ای در محله های سادات و لبنان با اعتبار ی بیش از ۱۶ میلیارد ریال، بهسازی و نوسازی مدرسه ابتدایی محله رادک با ۱۲ میلیارد اعتبار و پیشرفت ۴۰ درصد،کتابخانه محله رادک با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جدول گذاری و پیاده رو سازی و آسفالت محله رادک با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در دست اجراست.
وی تصریح کرد: برای ساخت پل ارتباطی سادات به رادک اعتباری بیش ۶۰ میلیارد ریال نیاز است که تاکنون ۱۹ میلیارد ریال جذب شده است.
موسوی بیان کرد: عملیات اجرایی سالن پلاتو شهر دوگنبدان هم اکنون در محله لبنان دوگنبدان در زمینی به مساحت ۴۷۰ متر مربع با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در دست اجراست
در ادامه شهردار دوگنبدان اظهار داشت: این طرح ها شامل ساخت پارک محله ای سادات و رادک، ساخت دیوار حائل، ساماندهی و کف سازی ورودی محله لبنان، ساخت پل ارتباطی محله سادات به رادک، بازگشایی معبر هشت متری حدفاصل خیابان شهید بشارت تا مسجد بیت العباس، طرح ساخت پارکینگ طبقاتی در محل ساختمان فرمانداری قدیم و بازگشایی معبر هشت متری خیابان شهید امینی به خیابان بشارت مسکونی و تجاری است.
مسعود ظفری بیان کرد: طراحی این تعداد طرح بازآفرینی شهری  تا پایان شهریور سال جاری تهیه خواهد شد.
ظفری افزود: طرح های بازآفرینی شهری در محله های سادات، رادک، لبنان،کیامرثی و مرکز شهر دوگنبدان اجرا خواهد شد.
 وی تصریح کرد:  تاکنون بیش از ۱۸۶واحد جهت بازگشایی رینگ خریداری شده که تکمیل این طرح نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.
در ادامه معاون فرماندار گچساران  اظهار داشت: هم اینک در زمینه بازآفرینی شهری حدود سه هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهر گچساران به کمک بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان فنی مهندسی در دست اجراست.
سید مرتضی سجادپور گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق دارد.
 وی  با بیان شرایط بسیار ویژه مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان از ساکنان خواست با توجه به محدودیت منابع مالی دولت هر چه زودتر برای نوسازی خانه های خود اقدام کنند.
 
اما این همراه با حاشیه بود.
شهردار دوگنبدان نسبت به اعتبارات تخصیص یافته به طرح ها تعریف شده بازآفرینی شهری واکنش نشان داد و به  معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک خانه آباد بهتر از ده خانه ویران است.
مسعود ظفری افزود: اگر ما 2 یا 3 پروژه را تکمیل کنیم بهتر از اینست که ده ها طرح را ناقص و زخمی کرده و رها کنیم.
ظفری  با گلایه از سید نوید موسوی ، عنوان کرد: شما برای پروژهای تعریف شده (ده ها طرح) فقط 20 تا 30 درصد اعتبار اختصاص داده اید که این کافی نیست.
در ادامه معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان به صحبت های شهردار دوگنبدان واکنش نشان داد و اظهار داشت: چرا شهرداری دوگنبدان به موقع طراحی و برآورد پروژه ها را انجام نمی دهد که در روند آن تسهیل شود، ما انتظار داریم شهرداری دوگنبدان در این خصوص تلاش مضاعف تری از خود نشان دهد تا پروژه ها هرچه سریعتر اجرایی شوند.
در ادامه رمضان عباسی با سابقه ترین و با تجریه ترین عضو شورای شهردوگنبدان با ابراز گلایه گفت: کسی شورای شهر دوگنبدان را به حساب نمی آورد. مگر نباید این طرح ها در شورای شهر دوگنبدان مصوب شوند و بعد به شهردار دوگنبدان ابلاغ شود.
رمضان عباسی افزود: شورای شهر دوگنبدان  در جریان این طرح ها نیست و کاملا بی اطلاع می باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمنده از معرفی
Iran, Islamic Republic of
چرا طرح مصوب معبر ۸ متری از خیابان بلادیان به مدرس مرکزی حذف شده ؟ آیا حذف چنین طرحی که زود بارده هم بوده تصمیمی تخصصی بوده است یا سیاسی !! ؟ .
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1