کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهروندان از تبعیض «شهرداری» در ارائه خدمات گلایه کردند؛

همزیستی با فاضلاب در «دهدشت» / تصاویر

18 مرداد 1398 ساعت 2:58

«زمانی که شوراها سرکار می آیند وعده می دهند فردا چه ها خواهند کرد ولی وقتی کارشان تمام شد انگار نه انگار ما بودیم، همانطور که نماینده کهگیلویه را هم به وقت انتخابات حمایت کردم ولی بعد از آن یادش رفت چکاره ام، دنیا اینجور شده است، فرصت باقی است فکر می‌کنند فقط همین امروز را هست.» بخش‌هایی از سخنان یک شهروند در گفت و گو با کبنا است.


سلامت شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است، شهرداری باید برای حفظ سلامت جامعه در انجام خدمات صحیح، نظافت عمومی تلاش ویژه‌ای داشته باشد.
این در حالی است که برخی از شهروندان دهدشتی در سمت سایپا یدک بلوار شهید آران پور در گفت و گو با کبنا  از تبعیض قائل شدن شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان  گلایه مند هستند.
«یک سال و خورده‌ای است که احد و ناسی از شهرداری اینجا نیامده و جدول جلوی منازل ما که با سرازیر شدن زباله‌های انباشته شده و فاضلاب شهری به لجنزاری راکد تبدیل شده را تمیز نکرده است، بوی تعفن اذیت می‌کند، نمی‌توانیم کولر روشن کنیم، پشه دارد.» یکی از شهروندان دهدشتی در گفت و گو با کبنا این را گفت.
وی گفت: «به شهرداری مراجعه می‌کنیم امروز و فردا می‌کند،16 روز است که قرار بود یک بیل مکانیکی بیاورند خبری نشد، به شبکه بهداشت فرمانداری رفتیم گزارش دادیم  هیچ اقدامی نکردند.»
«به شهردار می گویم قول همکاری دادید چه شد؟ در جواب  به من می‌گوید با صدای آرام تر حرف بزن، آرام حرف بزن یعنی چه؟ شهردار وظیفه دارد کار مردم را انجام دهد نه اینکه بنشیند و اینگونه با من حرف بزند!» او می‌گوید.
«به رفتگران شهرداری می گوییم اینجا را تمیز کنید می گویند بر عهده ما نیست بر عهده پیمانکار است؟ شهردار چه پیمانکار داشته باشد چه هیچ نداشته باشد موظف است که کار مردم را انجام دهد» این شهروند گفت.
او می‌گوید «حال اگر یک شخص گردن کلفتی مشکلش را بگوید، شهردار سریع خودش می‌آید ولی برای مردم فقیر کاری نمی‌کنند برای مردم بدبخت هیچ اقدامی نمی‌کنند!».
«زمانی که شوراها سرکار می‌آیند وعده می‌دهند فردا چه ها خواهند کرد ولی وقتی کارشان تمام شد انگار نه انگار ما بودیم، همانطور که نماینده کهگیلویه را هم به وقت انتخابات حمایت کردم ولی بعد از آن یادش رفت چکاره ام، دنیا اینجور شده است، فرصت باقی است فکر می‌کنند فقط همین امروز را هست.» این شهروند گفت.
«باید به خدا اعتقاد داشته باشند و زندگی را برای همه بخواهند نه فقط برای خودشان، چه طور از ما که عوارض می‌خواهند می‌دهیم ولی این وضع زندگیمان باشد، خدا خوشش می‌آید!» او گفت.
او می‌گوید: «مجبور می‌شویم زباله‌ها را اطراف جداول داخل خیابان بریزیم و بعد از خشک شدن بسوزانیم که برای سلامتی خود و فرزندانمان اصلاً خوب نیست ولی چاره‌ای نداریم!»
یکی از بانوان هم گفت: «تمیز کردن این جدول از توان ما خارج است، راکد است بوی بسیار اذیت کننده‌ای دارد، سلامتی خود و فرزندانمان را به خطر می‌اندازد، اگر می‌توانستیم خودمان تمیزش می‌کردیم.»
یکی دیگر از اهالی این محله با اشاره به تبعیض قائل شدن شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان می‌گوید: «شهرداری اگر نیرو دارد باید همه جای شهر را تمیز کنند اگر نیرو ندارد هم برای همه جا نداشته باشند، ولی می‌بینیم هر جا رئیس معاون، یک اداره‌ای یا شهردار هست، جلوی خانه بالوایه (سخنگوی شورای شهر) همیشه ماموران شهرداری خدمات می‌دهند.»
«چندین انشعاب به این جدول می‌ریزد و از زمانی که افتتاح شده است حتی یک بار از کف تمیز نشده است و آب راکد است و زباله‌ها جمع شده و لجن زار شده است.» او می‌گوید.
گلایه دیگر آنها نیز از شهروندان است، آن‌ها می گویند: «متاسفانه برخی شهروندان انواع زباله‌های خود از نخاله ساختمانی تا پوست دام ذبح شده، کود دام، شیشه و...را به انتهای این مسیر که منازل مسکونی است تخلیه می‌کنند که محل تجمع حیوانات موذی و... شده که هر چه به شهرداری و مسوولان مراجعه می‌کنیم حتی یک تابلو ریختن زباله ممنوع و جریمه دارد نصب نمی کنندو خودمان مجبوریم اگر چه برای سلامتی ضرر دارد ولی زباله‌ها را بسوزانیم!»
اسفندیار برخه شهردار دهدشت نیز در گفت و گو با کبنا اظهار کرد: دو سوم کار نظافت شهر را به پیمانکار واگذار کردیم و بخش دیگر بر عهده نیروهای خودمان است.
وی در خصوص بلوار شهید آران پور گفت: قرار است یک بیل مکانیکی ببریم و زباله‌ها را به داخل دره هدایت کنیم.
وی در خصوص نخاله‌ها و زباله‌های ریخته شده توسط شهروندان در این مسیر گفت: تا جایی که در حریم ما بوده است شکایت کردیم تذکر دادیم. برخی زباله‌ها را خودمان به بیرون حمل می‌کنیم.
وی افزود: محل نخاله‌های ساختمانی را اداره راه مشخص کرده است ولی مردم همکاری نمی‌کنند.


کد مطلب: 411792

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411792/2/همزیستی-فاضلاب-دهدشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1