تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۴۱۱۷۵۶
در نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان گچساران مطرح شد؛

کاهش66درصدی قتل و 11درصدی نزاع های خیابانی/دربحث خرده فروشی موادمخدر مردم اطلاع رسانی کنند/نظر دادستان درباره خبری منسوب به گروهی بدون وجود خارجی به نام حزب اله

۰
کبنا ؛
نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان گچساران به مناسبت روز خبرنگار با حضور فرمانده انتظامی، معاونت اجتماعی ناجا، رئیس دادگستری، دادستان شهرستان گچساران برگزار شد.
خبرنگار اخلاص داشته باشد
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است، بخصوص در وضعیت امروز، نیاز هست کسانی باشند که حرف دل مردم را به گوش مسئولین برساند.
سرهنگ موسوی بیان کرد: اخلاص باید در کنار کار خبرنگاری باشد، در این صورت است که خبرنگار می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. خبرنگار می تواند بیشترین نقش را در ایجاد احساس امنیت داشته باشد.
کاهش 66درصدی قتل، کاهش 11درصدی نزاع ها
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: چند موضوع مهم است، امروز شاهد ۶۶درصد کاهش قتل در شهرستان هستیم، شورای تامین، نیروی امتظامی و تلاش خیلی خوبی در این زمینه داشتند. 
وی گفت: امروز شاهد کاهش ۱۱درصدی تیراندازی ها و نزاع و درگیری در معابر و در شهر هستیم، این کاهش نزاع ها دلایل متنوعی دارد، اول آنکه فرهنگ مردم بالا رفته است، برخوردهای خوبی صورت گرفته است.
سرهنگ موسوی در ادامه گفت: افرادی که بانیان و مسببین نزاع ها بوده اند، برنامه ای که دادستان و دادگستری در دستور داشت این بود که برخوردهای خوبی در این زمینه داشته باشد.
افزایش سرقت نسبت به سال گذشته/ کشف بی سابقه کالای قاچاق در 5 ماه گذشته
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران با بیان اینکه شاهد افزایش سرقت در شهرستان هستیم، بیان کرد:  ۷۰درصد سرقت خرد بوده است و بطور میانگین 4 سرقت در یک روز را داریم که امار بالایی نیست ولی به نسبت سالهای گذشته افزایش رخ داده است.
سرهنگ موسوی گفت: در کشف سرقت ۵۳درصد افزایش داریم، 7 درصد افزایش دستگیری سارق داشته ایم.
وی در رابطه با کشف کالای قاچاق تصریح کرد: در 5 ماه گذشته بیش از ۱۹۴میلیارد و ۵۴۴میلیون و ۸۲هزار و پنجاه ریال کالای قاچاق کشف شده است که بی سابقه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: 970 درصد افزایش کالای قاچاق نسبت به سال گذشته داریم، سال گذشته یک میلیارد و 800میلیون تومان کشف کالای قاچاق داشتیم.
وی ابراز کرد: بیش از 67دستگاه خودرو توقیف و بیش از 170 نفر متهم دستگیر شده اند و برخوردهای خوبی صورت گرفت.
افزایش 37درصدی اعتماد مردم به نیروی انتظامی
سرهنگ موسوی در رابطه با اعتماد مردم به دستگاه های امنیتی و مردمی گفت: بیش از 9 هزار و 200 تماس مردمی با سیستم 110 برقرار شده است و نسبت به سال گذشته که 6هزار تماس داشتیم، با افزایش 37 درصدی تماس ها روبرو هستیم که به لحاظ اعتماد مردم و ایجاد ارتباط آمار خوبی است.
سرهنگ موسوی ابراز کرد: گشت رضویون با هماهنگی بسیج و سپاه در حال انجام است و طرح خوبی است. این گذشت متشکل از بسیجیانی هستند که شبانه گشت زنی می کنند، این گشت هدفمند و با برنامه است و به عنوان گشتی اثربخش در حال کار هست.
سامانه ناظر در موضوع حجاب و عفاف
سرهنگ موسوی گفت: در بحث عفاف و حجاب نیروی انتظامی برابر با قانون عمل می کند، بر حسب سامانه ناظر اگر سرنشین خودرویی رعایت حجاب نداشته باشد در سیستم ثبت می شود، از طریق پیامک احضار خواهد شد، در وهله اول تعهد کتبی و در دهله های بعد برخورد خواهد شد. این سیستم به دلیل حفظ کرامت مردم است که بصورت حضوری تذکر داده نشود و توقیف نشود. اگر امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه انجام گیرد کافی است.
6باند مواد مخدر متلاشی شد
وی تصریح کرد: در بحث مواد مخدر بیش از 246 کیلو و 800 گرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است، بیش از 30 نفر قاچاق چی و 140 نفر خرده فروش، توزیع کننده دستگیر شد.
وی گفت: انتظار داریم در بحث اطلاع رسانی درباره خرده فروشی ها همکاری بیشتری با نیروی انتظامی صورت گیرد، در بحث خرده فروشی 183دستگیری داشتیم، 6 باند فروش مواد متلاشی شد و 56 دستگاه خودرو توقیف شد. آمار مثبتی نسبت به سال گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما حفظ احساس امنیت در میان مردم است. امسال انتخابات را در پیش داریم، نیروی انتظامی در هیچ جناحی و وابسته به هیچ تشکیلاتی نیست.
از شرکت در جلسه انتخاباتی منع هستیم
وی گفت: هدف ما در انتخابات، حفظ امنیت انتخابات و اجرای منویات رهبری است. بعضی ادارات شاید بعد از ساعات اداری منع از کار تشکیلاتی و تبلیغاتی نباشند ولی ما از شرکت در جلسات منع هستیم. حتی با لباس شخصی هم نمی توانیم در جلسات شرکت کنیم.
امیرحمزه بازیار دادستان شهرستان گچساران گفت: تامین امنیت و حفظ حقوق عمومی جامعه را توجه داشته باشید. اخیرا سایت به نقل از گروهی خبری را انتشار دادند. این گروه هیچ گونه ماهیت مثبوتی در نظام جمهوری اسلامی نداشتند. لازم هست مسئول مربوطه یا سردبیر وقتی خبری انتشار می دهد منشأ خبر مشخص باشد.
وی بیان کرد: گاها دیده ام نوشته شده است یک منبع آگاه! اینها واجد مسئولیت است، و باید مشخص شود، خبرنگاران باید مراقب باشند خدای ناکرده دستاویز سیاسیون و پس از آن مورد عنادهای سیاسی، شکایت ها قرار نگیرید.
خاطرنشان کرد: اینکه گروهی موسوم به جنداله یا حزب اله باشد، اگر تجاری باشد باید در دایره ثبت شرکت ها ثبت شده باشد، اگر گروه یا حزب باشد باید در اداره ارشاد دارای مجوز باشد. بدین معنا هست که این گروه و حزب واجد مسئولیت باشد.
انتقال مطلب باید منتهی به آسایش خاطر و حس واقعی مطالبه گری مردم باشد. نباید خبری منعکس شود و تعدادی جوان را تحریک کند و این خبر دارای مسئولیت هم نباشد و شاهد این باشیم که این خبر از فلان گروه واتس آپی یا گروهی در فضای مجازی بیرون آمده است. اینگونه اخبار با این کیفیت واجد قابلیت پذیرش در مرجعیت قانون را ندارد. انتقال خبر از منبع موثق باشد و صراحتا منبع بیان شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزاد
Romania
سلام . اما باید گفت آمار سرقت قطعا بالا رفته است ؛
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1