تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۱۱۷۲۹
گام مهمی که شهردار دوگنبدان برای ارتقای کیفی سیمای شهری برداشته است؛

پاک‌سازی دیوار نوشته‌ها از چهره شهر دوگنبدان

۰
کبنا ؛شهردار دوگنبدان از پاک‌سازی دیوار نوشته‌های تبلیغاتی سطح شهر دوگنبدان خبر داد و گفت: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها و با استناد به ماده ۱۴ ضوابط و مقررات زیباسازی و مبلمان شهری نوشتن هرگونه مطلب تبلیغی و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای سطح شهر به‌غیراز مکان‌هایی که خود شهرداری برای ارائه تبلیغات مشخص نموده ممنوع و خلاف قانون و مقررات می‌باشد.
مسعود ظفری افزود: طبق این ماده قانونی نصب هرگونه اطلاعیه، آگهی و دیوارنویسی بدون اجازه شهرداری ممنوع بوده و ازاین‌پس همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزوم به رعایت این قانون می‌باشند.
ظفری از آغاز عملیات پاک‌سازی دیوارهای سطح شهر دوگنبدان ازاین‌گونه تبلیغات و نوشته‌ها خبر داد و گفت: هزینه‌های زیادی از سوی این دستگاه خدمات رسان شهری صرف پاک کردن تبلیغات و دیوار نوشته‌های سطح شهر شده است.
وی هدف از این کار را ارتقای کیفی سیمای شهری دوگنبدان ذکر و اظهار امیدواری کرد که با تحقق این رویکرد ضمن زیباسازی محیط شهری، مسائل بهداشتی و امنیت دیداری به شهر بازگردد.
ظفری با بیان این مطلب که زیبایی منظره شهری ازجمله رعایت حقوق شهروندی است تصریح کرد: عده‌ای سودجو با زشت کردن چهره شهر و دیوارهای آن در محل‌های پر تردد و اصلی شهر حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.
وی عمده تبلیغات و دیوارنوشته‌ها را شامل شماره تماس شرکت‌ها و بنگاه‌های خدمات رسان بدون دفتر و سیار، لوله‌بازکن، یدک‌کش، جرثقیل، اتاق اجاره و غیره عنوان کرد و گفت: این نوع تبلیغات و دیوارنویسی‌ها علاوه بر ایجاد آشفتگی دیداری و تحمیل هزینه‌های هنگفت برای شهرداری خواهند شد.
ظفری از شناسایی ۱۸۲ فقره دیوارنویسی خبر داد و اظهار داشت: طبق قانون این کار جرم محسوب شده و با این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
شهردار دوگنبدان از شهروندان خواست که با احساس مسئولیت و سهیم بودن در زیباسازی شهر خود ضمن رعایت قانون یاری گر مسئولین باشند تا شهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1