کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

حرکت جالب امام جمعه قلعه رئیسی در زمین کشاورزی / تصاویر

13 مرداد 1398 ساعت 13:13

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه رئیسی یکی از روحانیون مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور است، او همواره در خطبه‌های نماز جمعه از مشکلات مردم و کمبودها و کاستی‌ها در کنار خدمات نظام اسلامی سخن می‌گوید.


به فرموده حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) «ذی طلبگی داشته باشد، یعنی ساده زیستی مبنای زندگی او باشد و از تجملات بپرهیزد و دنیا گرا نباشد و خلاصه سطح زندگی‌اش با مردم معمولی یکسان باشد. اگر مردم را به انجام کارهای خیر و نیک دعوت می‌کند، خود نیز الگوی عملی برای گفتارش باشد، اگر مردم را به راستی و صداقت و پاکی فرا می‌خواند خودش نیز عامل همه اینها باشد و خلاصه مردم تمام کمالات را در زندگی و رفتار و کردار او ببینند. مسلماً چنین روحانی در دل مردم جا باز می‌کند و مردم مطیع او خواهند بود و می‌بینند که حرف‌هایش صرفاً لقلقه زبان نیست بلکه خودش آئینه تمام نمای فضائل و مکارم اخلاق است و خدا وجود چنین روحانیونی را در جامعه ما زیاد کند که الگوی علمی و عملی اخلاق اسلامی باشند.»
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه رئیسی یکی از روحانیون مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور است، او همواره در خطبه‌های نماز جمعه از مشکلات مردم و کمبودها و کاستی‌ها در کنار خدمات نظام اسلامی سخن می‌گوید.
وی یکی از روحانیون استان می‌باشد که حقوقی از دولت دریافت نمی‌کند و علی رغم پیشنهادهای زیادی مبنی بر مسئولیت در سازمان‌ها و نهادهای دولتی اما کار طلبگی و آخوندی را ترجیح داده است، اکنون و همزمان با فصل برنج کاری با کار و تلاش بر روی زمین کشاورزی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید اقدام به کاشت برنج کرده است که از این طریق مایحتاج زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین نماید.
خدمات صادقانه و خالصانه حجت الاسلام صلواتی در منطقه قلعه رئیسی باعث محبوبیت او شده است، به طوریکه اقامه نماز توسط او همیشه مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.
در تصاویر زیر حجت الاسلام صلواتی در حال کشاورزی است و آن طوری که می‌دانید هنگام برنج کاری بیل زدن یکی از سخت‌ترین کارها، چرا که جابجایی گِل خیس[شُل] بسیار خسته کننده است.

انتظار می‌رود سایر روحانیت نیز این فرمایش رهبر معظم انقلاب را سرلوحه قرار بدهند تا جایگاه اسلامی دینی آنان بیش از گذشته در بین مردم حفظ شود، رهبر انقلاب می‌فرمایند؛ «اگر روحانیت خودش را از صاحبان قدرت و ثروت دور نکند، سقوط او قطعی است و «برای این‌که آدم خودش را از لغزش نگهدارد، راه این است که لب پرتگاه نرود. شما که سرگیجه داری، چرا لب پشت‌بام می‌روی؟ شما که لرزش زانوداری، چرا آن‌جا می‌روی که انسان ممکن است با مغز به زمین بخورد و نابود شود؟ به لغزشگاههای مالی و قدرتی و دیگر لغزشگاههای گوناگون نزدیک نشوید» (دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، ۱۳۶۸/۱۱/۰۹)
 
 
 


کد مطلب: 411643

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411643/2/حرکت-جالب-امام-جمعه-قلعه-رئیسی-زمین-کشاورزی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1