تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۱۱۶۳۱

هاشمی رفسنجانی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد (+برنامه‌ها و تصاویر)

۲
کبنا ؛(جمعه 11مردادماه) یاسر هاشمی رفسنجانی، مدیرعامل موسسه خیریه «رها» از برخی پروژه‌های درمانی در شهر یاسوج ازجمله مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز بیماری‌های خاص، بخش اورژانس و چند ساختمان بازدید کرد.
پرویز یزدان پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با هاشمی رفسنجانی با تشریح دلایل محرومیت‌های تاریخی این استان گفت: بدون شک رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان نیازمند ورود خیرین است.
وی خواستار مشارکت موسسه خیریه رها در برخی پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان شد و افزود: انتظار داریم این موسسه شهرستان کهگیلویه بزرگ را به‌صورت ویژه ببیند و در صورت امکان برای احداث برخی پروژه‌ها در این حوزه مشارکت کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه پروژه همراه سرای بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج بعد از مدتی از آغاز فعالیت و اتمام تعهد خیر متوقف شد، اظهار کرد: امیدوارم با ورود موسسه خیریه رها این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
یاسر هاشمی رفسنجانی، مدیرعامل موسسه خیریه رها نیز در این نشست گفت: هدف ما از حضور در شهر زیبای یاسوج در حوزه نظام سلامت و مسئله درمان و بخصوص مسئله بیماران و به‌تبع آن همراهان بیمار بوده است.
وی افزود: یاسوج مرکز استان بوده و به‌تبع نوع شهریت آن و کلان‌شهر بودن نسبت به استان باعث سرمایه‌گذاری مراکز درمانی در مرکز استان شده و بیماران در سراسر استان به این شهر سفر می‌کنند که در حوزه درمان موردپذیرش قرار می‌گیرند.
هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: موضوع جدی که عمدتاً در کلان‌شهرها، مراکز استان و نیز در پایتخت مطرح است و به‌طورجدی معضل شده، مشکل همراهان بیمار است که باید شرایط و خدماتی که برای آن‌ها معین‌شده است را اجرا کنیم، اما متأسفانه این خدمات ارائه نمی‌شود و همواره همراهان بیمار در اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به‌صورت نامنظم و ناهمگون در شرایط بد در چادرشب را روز می‌کند که باید چتر حمایتی در این خصوص صورت گیرد.
مدیرعامل موسسه خیریه رها خاطرنشان کرد: در تهران نیز کارهای خوبی در این خصوص انجام داده‌ایم، کارهای مطالعاتی و اجرایی مناسبی به‌عنوان همراه سرا (پروژه همراه سرای آنلاین) و مسائلی ازاین‌دست داشتیم و امروز با خیرین سلامت ظهر یاسوج گفت‌وگو کرده و بازدیدهایی نیز انجام دادیم و خوشبختانه این فرصت ایجاد شد تا در این حوزه با امکانات مستعدی که شهر یاسوج دارد کمک کنیم تا به نحوی بخشی از این مشکل را حل کنیم.
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در این سفر همچنین بازدیدهایی از مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز بیماری‌های خاص، بخش اورژانس و چند ساختمان دیگر داشتیم که سعی کردیم تا نیازها و مشکلات این حوزه‌ها را بررسی کنیم و در صورت امکان‌پذیر بودن پیگیری و توجه ویژه کنیم.
وی ادامه داد: مراکزی که مورد بازدید ما با امکانات خدماتی و رفاهی که دارند هنوز به چند میلیارد نیاز دارند تا به استاندارد عادی برسند و این توجه بیشتر دولت به این مناطق به‌خصوص مناطق محروم را می‌طلبد تا جدی‌تر در این راستا قدم برداشته شود.
مدیرعامل موسسه خیریه رها عنوان کرد: همراه سرای بیماران می‌تواند به‌عنوان اولین پروژه ما در راستای خدمت‌رسانی به مردم شریف این استان باشد که درصدی از کارهای آن پیشرفت کرده و نیز طراحی و موقعیت مکانی درست و مناسبی داشته که حدود 100 میلیون تومان هم بودجه به آن تخصیص داده‌شده و امید است کارهای این پروژه که هم‌اکنون متوقف‌شده شروع و به‌زودی افتتاح شود.
هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: در خصوص شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان نیز صحبت شده مقرر شد برنامه‌ریزی و اطلاعات لازم از نوع و میزان مراکز درمانی، میزان مراجعه بیماران خارج از استان و خارج از شهر صورت گرفته و جمع آور شود زیرا امکان دادن زمین هست و پس از تعیین دیتاها و آمار درست طراحی‌های لازم انجام پذیرد.



















 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روح پدرشاد ودرود بریادگاران آن پدر مهربان
Korea, Republic of
تنها توصیه این است که آقای استاد مواظبت کنند که بازی های سیاسی به وحدت لرهای کل استان ضربه نزند اگر
مجید
Iran, Islamic Republic of
آخه این اومد رفتها تو این استان بی مدیر به چه دردی میخوره.
این همه منابع انسانی و طبیعی بهترین موقعیت جغرافیایی تاکی آخه مردم تاکی میخواهید با سیاسی بازی رو به مجلس و صندلی مدیریتی استان بزارید.خواهش میکنم یک بار هم که شده به آینده فکر کنید.
موشی
Iran, Islamic Republic of
مواظب این خیریه ها باشید. از توی همه اینها هم خیر در نمیاد. هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره
پناهی
Romania
خیلی از اقتصادی به اسم خیریه اموراتشان راانجام میدهند.مدیران به هوش باشند که هیچ گربه ای برای رضای خداموش نمیگیرد.این سیاسیون هرجابروندپشتش خرابی ودودستگی ونفاق ....که همه ملت میشناسندشان.ای کاش مشخص میشداین پولی که یاسرهاشمی کمک به خیریه کرده ازکجااومده وشفافسازی می شد.
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
دنبال گنج نیومد؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1