تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۱۱
کد مطلب : ۴۱۱۵۶۶
سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و معاون رئیس جمهور به پیچاب شهرستان باشت انجام گرفت

پیچاب باشت در پیخ و خم اعتبارات / تصاویر

۲
کبنا ؛ امروز مسئولان استانی به همراه معاون رئیس جمهور در حوزه مناطق محروم و روستایی به پیچاب شهرستان باشت سفر کردند، در حالی که این منطقه به گفته فرماندار باشت از محرومیت زیادی از جمله راه و آب برخوردار است، و این روستا از نظر جاده‌ای در طول ۶ ماه از سال به دلیل بارش‌ها مسدود می‌شود. انتظار داریم برای ایجاد مسیر تردد  و آنتن‌دهی اعتباری تخصیص داده شود.
 به گزارش کبنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، و هیئت همراه، نماینده مردم شهرستان‌های باشت وگچساران در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل استان و فرماندار شهرستان باشت امروز از منطقه محروم و صعب العبور پیچاب در بخش مرکزی این شهرستان بازدید کردند.
سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت گفت: منطقه پیچاب باتوجه به وضعیت آب وهوایی موقعیت مناسبی برای گردشگری و ایجاد طرح‌های اشتغال زایی دارد.
حسینی با بیان اینکه پروژه راه ده بزرگ به پیچاب در سه مرحله اجرا شد افزود: مرحله اول ۵ کیلومتر بوده که (از ده بزرگ به سمت پیچاب) افتتاح شد.
 وی با اشاره به اینکه مرحله دوم به طول ۵ کیلومتر (از زرد گوهرگان به سمت پیچاب) که کار زیر سازی و بیس ریزی آن انجام وآماده قیر پاشی است، گفت: مرحله سوم هم ۵ کیلومتر زیر سازی و ۱۲ دهنه پل کار شده است و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
حسینی با اشاره به طرح پل اشکفت شاه پیچاب گفت: طول این طرح ۳۰ متربا اعتباری بالغ بر یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان توسط پیمانکار در حال اجرا است که پیش بینی می‌شود تاهفته دولت به بهره برداری برسد.
وی گفت: جاده ده بزرگ تا پیچاب به طول ۳۰ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دراختیار اداره راه و شهرسازی و ما بقی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
حسینی افزود: خط انتقال برق به منطقه پیچاب به طول ۴۰ کیلومتر وبا اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان درسال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.
 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری در این بازدید گفت: دیروز از منطقه نسبتاً محروم زیلایی در شهرستان بویراحمد بازدید کردیم که آنجا مشکل اساسی بحث راه‌های روستایی بود و امروز به منطقه پیچاب باشت آمدیم.
 محمد امید افزود: باپیگیری‌هایی که دکتر تاجگردون نماینده باشت وگچساران در مجلس شورای اسلامی داشته تصمیم گرفته شد که معاونت توسعه روستایی درجهت توسعه زیرساخت‌های این منطقه تلاش کند.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مطلوبی در سال‌های اخیر در بخش راه در منطقه پیچاب باشت انجام گرفت افزود: در ۱۵ کیلومتر اولیه و ثانویه این مسیر زیرساخت‌ها فراهم شده و آماده آسفالت است، بخش آخر این جاده به شهرستان چرام متصل می‌شود که نیازمند ابنیه است و امیدواریم در این زمیینه همکاری‌های لازم انجام گیرد.
 امید گفت: اگر بتوانیم موضوع تأمین قیر این منطقه را برطرف کنیم می‌توانیم قبل از فصل بارندگی قسمت اصلی که زیر سازی شده را آسفالت کنیم و بدون شک از همه بضاعتی که داریم برای این کار استفاده می‌کنیم.
وی اضافه کرد: معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور همانگونه که از اسمش پیدا است در واقع یکی از وظابف اصلی آن توجه ویژه و حساسیت به این چنین مناطق در کشور است.
 امید با بیان اینکه امروز خبری مبنی بر مهاجرت معکوس به روستاهای این منطقه شنیدیم گفت: مهاجرت معکوس از سیاست‌های است که در قالب اشتغال روستایی فراهم شده و الحمدالله موفق بود.

به گزارش کبنا، تاجگردون  نوشت: «امروز (پنجشنه 10 مرداد ماه 98) به همراه معاون محترم توسعه روستایی ریاست جمهوری و استاندار محترم و دیگر مسئولین به پیچاب رفتیم. در یکی از روستاه‌ها این صحنه را دیدیم. دو سه سال پیش این منطقه نه جاده خوبی داشت و نه برق. وسط ظهر لامپ روشن، کولر روشن و درب خانه و اتاق هم قفل تا وقتی غروب با گوسفنداش برمیگرده منزلش مثل خونه‌های شرکت نفت خنک باشه. البته این کار پسندیده نیست ولی در نوع خودش جالب توجه است.»
 او همچنین نوشت: «به همراه مسئولین استانی و ملی آقای دکتر امید معاون محترم توسعه روستایی از پیچاب بازدید داشتم. خوشحالم توقع عشایر مظلوم پیچاب در حال افزایش است.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حرمت نسب
Romania
خوشحال باش که مردم پیچاب همه بادکترزینلزاده هستند.
حمیدفر
Romania
اولااین جاده زمان جعفری تاییدشد وسیدقدرت بودجش آورد وهشت ساله شماهنوزتمامش نکردی.پیمانکارش هم دوست صمیمی شماست.جوری حرف میزنی انگارشماجاده کشیدی وشمابرق آوردی.تخصصت اینه که همه کارهاروبه .مردم پیچاب از بابکانی وبرآفتابی وتاس احمدی وبادلونی وبایاری وزیلایی همه این دوره پشت سر برادرمان دکترزینلزاده هستیم .
Iran, Islamic Republic of
اگر راست می‌گویی همه جای پیچاب برو. نه یه جا که به قول خودت کولر داره
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
آیا هزینه کردن حدود 10 میلیارد تومانی برای شبکه های برق پیچاب که منطقه عشایری است کاری درست و منطقی است؟ آیا این هزینه کردن را نمی توانستیم در اسکان مردم منطقه در دشت های باشت با دهها امکانات رفاهی دیگر جبران کنیم؟ چرا فیس می کنیم هزینه های بیت المال اینگونه هدر رفته است؟ براستی پاسخگوی این هزینه کردها و ضررزدن به بیت المال چه کسی یا کسانی هستند؟
پناهی
Iran, Islamic Republic of
حالافهمیده که منطقه پیچاب بادکترزینلزاده هستندچندتامدیربرداشته باخودش برده اونجا.این کارهافایده نداره وبرات رای جمع نمیکنه.این مردمی که اطرافت هستندهمشون بازینلزاده هستند.خودت هم میدونی پیچاب بهت رای نمیدن.
فروزان
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون قافله روبدجورباختی
جاویدی محمد
Iran, Islamic Republic of
اومدفقط لب جاده چندتاعکس وگزارش گرفتند بعدش برگشتند.
پیراسته فر
Romania
محض اطلاع تابرادربرآفتابی دکترزینلزاده هست توصحنه دیگه تاجگردون درپیچاب کسی بهش رای نمیدهند.خواهیم دید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1