تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۱۱۵۲۹
نشست شورای اداری شهرستان گچساران؛

حجت الاسلام حجازی: پارتی بازی نباشد مشکلات حل می شود/دادستان: قیمت میوه در بازار گچساران گرانتر از بازار تجریش تهران/مردم فیلم بگیرند و منتشر کنند

۰
کبنا ؛روز چهارشنبه 9مردادماه جلسه شورای اداری شهرستان گچساران با حضور علی خوانپایه فرماندار گچساران، حجت الاسلام حجازی امام جمعه، امیرحمزه بازیار دادستان این شهرستان و روسای دستگاه های اداری برگزار شد 
حجت الاسلام حجازی امام جمعه شهرستان گچساران گفت: چهلمین سال برگزاری نماز جمعه را تبریک می گویم،  با احتساب نمازجمعه این هفته، نهصد نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی برگزار شده است، نمازجمعه تریبونی است که دشمنان این دیار را مایوس و ناامید کرده است.
امام جمعه شهرستان گچساران ابراز کرد: حضرت اقا تاکید داشتند ائمه جمعه هم در خطبه ها و مجالس بیشتر روی تقوا صحبت کنید. مسئولین به سمت خدامحوری و بندگی خدا بروند. 
وی تصریح کرد: توفیقی داده شده،هم برای ما و هم برای مسئولین، لذا خوب است وقت را مغتنم بشماریم، و به مردم خدمت کنیم.
حجت الاسلام حجازی خاطرنشان کرد: اگر می خواهید مشکلات حل شود، امنیت حاکم شود، همدلی و همزبانی حاصل شود راهش تقوا است، اگر اکثر جامعه متقی باشد جامعه یا مشکلی ندارد یا کم مشکل خواهد داشت.
حجت الاسلام حجازی بیان کرد: اگر انسان متقی شد ایمان خود را به مرحله عمل می رساند و اگر عمل کند دیگ رحمت خدا را به جوش می آورد، اگر انسانها عمل کنند ذکات پرداخت کنند، اهل تقوا باشند، ایمان بیاورند، از آسمان و زمین برکت برایشان می بارد. 
وی ابراز کرد: اگر مسئولان و همه جامعه برای حل مشکلات جامعه تقوی پیشه کنند و برای رضای خدا کار انجام دهند، پارتی بازی نباشد، قومی و خویشی نباشد مشکلات حل می شود. 
وی در ادامه گفت: زمینه اقامه نماز را فراهم کنید، به این معنا که زمینه نمازخواندن همه افراد جامعه فراهم شود. 
وی ابراز کرد: این نظام با خدمت خالصانه به مردم، حل مشکلات و هدایت مردم به سوی خدا حفظ می شود، اگر به تقوی عمل کردیم دنیا و اخرت ما حفظ خواهد شد. 
در ادامه رضا شریفی رییس اداره صمت درباره نظارت و کنترل بر بازار و رسیدگی به معیشت مردم گفت: موضوع اصلی جامعه امروزه اقتصاد و بازار و مشکلات اقتصادی است، معیشت مردم بی رحمانه هدف دشمنان قرار گرفته است، مستخضرید شرایط بازار شرایط عادی نیست، در چنین شرایطی اولویت اول دولت تامین کالاهای اساسی مردم است، و تامین این اقلام مقدم بر قیمت این کالاها است. 
شریفی بیان کرد: چالش ها و کمبودهایی در زمینه این اقلام داشتیم ولی گذشت زمان باعث شد از حیث فراوانی کالا، بخصوص در سبد کالاهای اساسی خانواده مشکلی نداشته باشیم. 
شریفی ابراز کرد: در حال حاضر در بازار اقلام اساسی وجود دارد، بازار همه روزه رصد می شود، اخیرا قیمت شکر گران شد، ۵۰۰تن شکر وارد بازار کردیم و پیامد آن کاهش قیمت و تعدیل قیمت بود. ۱۷۰تن شکر دیگر وارد بازار می شود. 
وی در ادامه گفت: موضوع لاستیک که برای حمل و نقل عمومی یک مسئله مهم است پیگیری شد. 2 هزار و 186 لاستیک سبک و سنگین جذب کردیم و در اختیار شهرداری قرار گرفته و توزیع می شود. 
شریفی تصریح کرد: فروشگاه هایی در سطح بازار بیست تا سی درصد پایین تر از قیمت بازار به خدمات رسانی می پردازند.
شریفی با تاکید بر مشارکت مردم در تعدیل بازار و کمبود نیروی بازرس در اداره صمت گفت: این مشکلات می طلبد همه اقشار و بخصوص مردم یک همدلی و هم افزایی و مشارکت با ما داشته باشند. اداره صمت هم شهرستان گچساران و هم باشت را باید مورد نظارت قرار دهد. در حال حاضر تعدیل نیرو فشار زیادی بر اداره صنعت معدن اورده است، انتظار نباید باشد که اداره صمت به تنهایی بازار را کنترل کند.
در شرایط کمبود کالا با افزایش مازاد بر تقاضا روبرو هستیم/ بیش مصرفی عادت ناپسند رواج یافته است
شریفی به عملکرد اداره صمت در بازرسی از بازار اشاره کرده و گفت:در این چهار ماهه 7 هزار و 245 مورد بازرسی از واحدهای صنفی به عمل آمده، ۳98 مورد تخلف محرز و مورد رسیدگی قرار گرفته و به مراجع قانونی معرفی شده است. جرائم سنگینی هم علارغم محدودیت ها اعمال شده است. در چهارماه پیش از 54 مورد برخورد سنگین با نانوایی ها داشتیم. بیش از 40 مورد رسیدگی های دیگر داشتیم.
شریفی ابراز کرد: بهترین راه برای کنترل بازار ایجاد مشارکت های مردمی است،کما اینکه گرانی ریشه در مشکلات کلان اقتصادی دارد و مسئله ای است که در کل کشور فراگیر است و باید مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند و فرمانداری هم قول مشارکت داده است.
رئیس اداره صمت گفت: در این شهرستان با الگوی مصرف فاصله زیادی گرفته ایم،علارغم اینکه جامعه ای معنوی و مذهبی داریم بیش مصرفی یک عادت زشت و ناپسند شده است، متاسفانه در شرایط کمبود کالا با افزایش مازاد بر تقاضا از طرف مردم روبرو  هستیم.
دخالت در کار مامور دولت صورت می گیرد
شریفی با اشاره به اینکه مردم در مقابل مامور دولت گارد می گیرند و یک بدبینی و یک دخالتی وجود دارد گفت: متاسفانه وقتی سراغ ی صنفی مثلا نانوایی می رویم برای رسیدگی به تخلف یا جریمه کردن، مردمی که ایستاده اند و نظاره گر هستند با حرف و سخن مامور دولت را از کار خود بازمی دارند و از نانوایی طرفداری می کنند، ولی همین مردم به اداره می آیند و شکایت می کنند و انتظار رسیدگی دارند.
وی در انتها گفت: کار اقتصادی کار بسیار حساسی است و دغدغه مسئولین و مقام معظم رهبری است، انتظار نداشته باشید اداره صمت به تنهایی بتواند کنترل را صورت دهد. 
در ادامه ارسلان عباسی رئیس سازمان تعذیرات گفت: تعذیر به معنای تعدیل است و در راستای اهداف نظارتی سازمان و رسیدگی به تخلفات کار انجام می دهیم. 
به مجازات تکمیلی روی آوردیم
عباسی ابراز کرد: برنامه های خود را در بازار پیاده کردیم، مستقیما وارد بازار شدیم و این کار را انجام دادیم. نمی گوییم بازار ایده آل است،در بازار افراد سودجو و همچنین خوشنام وجود دارد. 
عباسی تصریح کرد: کار کم نظیری در راستای تنظیم بازار این بود که ۲۰تن شکری که به نحو خوبی توزیع نشده بود، عاملان را احضار کرده ، و شکر را هم برگرداندیم و دوباره توزیع شد.
وی گفت: در بحث نانوایی ها ورود کردیم، به مجازات تکمیلی هم روی اوردیم، به نصب پارچه روی اوردیم، اعتقاد داریم نصب پارچه بازدارندگی بیشتری تا جریمه نقدی دارد. 
عباسی خاطرنشان کرد: قبلا شکایات خصوصی نداشتیم ولی الان با 60 درصد رشد شکایت از واحدهای متخلف بیشتر شده است. علارغم اینکه از حیث نیرو، نیرو کم داشتیم، کارمان را انجام می دهیم. یک پرونده مانده هم نداریم. پرونده ها به روز رسیدگی می شود. 
انتظار توجه و در اختیارنهادن امکانات بیشتری را داریم
مبارزه با قاچاق کالا و ارض بیش از نیمی از پرونده های استان در گچساران رسیدگی می شود. انتظار هست توجه بیشتری هم به ما شود و امکانات و نیروهای بیشتری به ما اختصاص دهند. 
بهگام رییس منابع آب گفت: در فضای مجازی اخباری منتشر شده و راه سازی سدکوثر به سمت خوزستان مورد اعتراض قرار گرفته است.
بهگام ابراز کرد: به دلیل کیفیت آب سد آسک و آب خوزستان این راهسازی در حال انجام است و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد که حجم سد ما ۵۸۰میلیون کامل شده است، اگر این راه ساخته نشود، و آب خارج نشود سد سرریز می کند و مشکلاتی پیش می آورد.
بهگام تصریح کرد: اگر این مدیریت را انجام ندهیم و راهسازی انجام نشود، قطعا یک ماه آینده سد سرریز می کند و مشکلاتی را برای شهرستان گچساران ایجاد می کند.
قیمت میوه در بازار گچساران گرانتر از بازار تجریش تهران است
امیرحمزه بازیار دادستان شهرستان گچساران در رابطه با مشکلات بازار و تفاوت قیمت ها گفت: در بازار میوه فروشی تفاوت قیمت زیادی وجود دارد، به عنوان مسئول اداره و دستگاه های اجرایی باید مسئولان ادارات، روسا و کارمندان در مشاهده تخلفات و افرایش قیمت ها گزارش بدهند، چرا فیلم نمی گیرید و به عنوان یک کلیپ در فضای مجازی پخش نمی کنید، چرا به دستگاه های زیربط و نظارتی این مسائل را ارجاع نمی دهید.
بازیار با تاکید بر اینکه باید حس مطالبه گری را در بین مردم افزایش داد گفت: شما مسئولان نخبگان سیاسی این شهرستان هستید و باید حس مطالبه گری را با ایجاد حساسیت در جامعه و بازار به مردم منتقل کنید و ساده از کنار این تغییر و افزایش قیمت نگذرید.
دادستان شهرستان گچساران بیان کرد: مردم باید از حقوق خود آگاه باشند، اگر کارمندی از وظایف خود تخطی کرد و حرمت قانون را رعایت نکرد باید این مسئله را پیگیری کنند. دستگاه قضایی در مورد فساد درون دستگاهی جدی تر از تخلفات برون دستگاهی برخورد می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: باید کمک کار اداره صمت باشیم و با مستندسازی از تخلفاتی که در بازار صورت می گیرد با این تخلفات برخورد کنیم. چرا قیمت ها در شهر بهبهان یا در شهر کازرون مناسب تر است و به راحتی تخلف صورت نمی گیرد، چون اصناف و کسبه این ترس را دارند و حساسیت ها ایجاد شده است.
بازیار گفت: به عینه دیده ام که قیمت میوه در بازار گچساران بالاتر از بازار تجریش تهران بوده است و گران فروشی شده است.
دادستان در ادامه ابراز کرد: مناطق لرنشین برعکس شهرهای همسایه، به دلیل سادگی و منش لطیفی که دارند بر اینگونه مسائل حساس نیستند، بر روند مطالبه گری خود واقف نیستند و حق طبیعی خود را نمی دانند.
مردم از تخلفات و گرانی ها فیلم بگیرند و بدون ذکر نام در فضای مجازی منتشر کنند
بازار خاطرنشان کرد: اگر صنفی تخلفی کرد بدون ذکر نام آن را در فضای مجازی منتشر کنید و بعد از پیگیری و صدور رای اسم فرد را نیز می توان منتشر کرد. این گونه موضوعات را تبدیل به دغدغه مردم کنید. افراد و اصناف باید در حالت ارعاب و بازدارندگی قرارگیرند.
بازیار ابراز کرد: این موضوع باید به تصویب برسد که ادارات مختلف کمک کار اداره صمت باشند و هر هفته گزارشات خود را تحویل مراجع قضایی بدهند. ارزیابی عملکرد مجموعه ادارات نیز صورت می گیرد. اینطور نباشد که فقط اداره صمت و تعذیرات نظارت بر بازار داشته باشند.
بازار در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات مجلس را پیش رو داریم گفت: گزارشات متعددی از تخلفات در مورد استفاده از اموال دولتی دریافت کرده ایم، هیچ کدام از ادارات حق استفاده از وسایل نقلیه خارج از وقت اداری و برای استفاده شخصی را ندارند.
بازار تصریح کرد: مردم با مشاهده چنین تخلفی، و با دیدن پلاک دولتی خودروها و استفاده شخصی از خودرو می توانند فیلم بگیرند و منتشر کنند، به دستگاه های نظارتی ارجاع دهند، چون اینها تخلف به نظام و آرمان های انقلاب است.
خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: حساسیت و دغدغه ها درباره بحث تنظیم بازار مفصل پرداخته شد، یکی از دغدغه های بنده تنظیم بازار است، همانطوری که اقای دادستان عنوان کردند تنظیم بازار به تنهایی میسر نیست و لزوم همکاری همه ادارات و مشارکت مردمی وجود دارد. 
 وی بیان کرد: رضایتمندی مردم برای ما خیلی مهم است، گرانی یک سمت و سواستفاده ها از گرانی بحث دیگری است. اصل قضیه این است ک بازار ما باید با انصاف باشد.
هیچکس فراتر از قانون نیست
علی خوانپایه تصریح کرد: حفظ و صیانت از اموال بیت المال در ایام انتخابات یک اصل هست، از امکانات دولتی نباید استفاده شود، همه ما باید ملزم و مکلف باشیم، اینطور نباشد که عده ای بگویند ما فراتر از قانون هستیم، از همه دستگاه های اجرایی، نظارتی، امنیتی حتما سرلوحه کار خود قرار خواهند داد، بایستی به این موضوعات توجه جدی داشته باشیم. 
خوانپایه خاطرنشان کرد: هفته دولت را در پیش داریم، برنامه ها در زمینه هفته دولت را همه ادارات به فرمانداری اعلام کنند، خدمات خوبی در شهرستان در حال انجام هست، این را باید به اطلاع آحاد مردم برسانیم و مردم بدانند که دولت تلاش خودش را در زمینه های مختلف می کند. 
خوانپایه بیان کرد: در بحث آتش سوزی ها و ضررها به مزارع مردم، مکاتباتی با استانداری انجام دادیم، تلاش می کنیم که این خسارات جبران شود.
وی در ادامه گفت: در مورد اختلافات بین دستگاه های اجرایی، خود ادارات مشترکا جلسه ای بگذارند و مشکلات خود را حل کنند و مسئله را به فرمانداری یا در بین مردم نکشانند.
خوانپایه با اشاره به رسیدگی به وضعیت کارگران گفت: اجازه ندهیم مسایل کوچک تبدیل به بحران شود و بعد بخواهیم بحران را حل کنیم. در حوزه کارگری مسایل کارگران را پیگیری کنند، اینها حقوقشان را پرداخت نکرده اند، اگر هر یکی از کارمندان و خود ما حقوقمان پرداخت نشود اعتراض می کنیم، خواهشم این است ادارات حساسیت ویژه ای روی این موضوع داشته باشند. 
خوانپایه بیان کرد: یکی از دغدغه های سازمان مدیریت برنامه ریزی این بوده است که اعتبار قرار می دهیم ولی اعتبار حذب نمی شود یا جای دیگری استفاده می شود، این مسایل را پیگیری کنید و ورود کنید.
خوانپایه در انتها گفت: از سال آینده تجهیز و تامین برای دستگاه های اجرایی نخواهیم داشت.

...........................................
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لرها ساده نیستند ادبیاتت را عوض کن
Iran, Islamic Republic of
بی ارزش شدن پول ملی حتی درمقابل عراق جنگ زده نتیجه بی تقوایی مسئولان ویا دزدی آنان است یا عدم تجارت با دنیا .چرا واقعیت را به مردم نمیگویید چرا قدرت خرید ما حتی درعراق بی ارزش شده است .این چه ربطی به این مسائل دارد.باید سیاست های اجرائی که بیشتر خارج از اختیارات رئیس جمهور ومجلس است توسط سران بازنگری شوند .اسکال فقط ازدز ی نیست .وقتی با پول ما اب معدنی در عراق ۱۰هزار تومان است این چه معنایی دارد
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند در حد واندازه فرمانداری گچساران نبوده . حداقل راهکار ارائه بده از راهکارهای وکارهای انجام شده آقای عباسی وهمچنین ریز بینی وراهکارهای جناب آقای بازیار که به ظاهر قوه قهریه هستند ولی اینطور مسولانه ودلسوزانه راهکار قابل عملیاتی شدن ارائه نمودند جای بسی تقدیر وتشکر است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم شهرستان خدا وکیلی همه شما می داند اگرشخص دست از پارتی بازی برداره بقیه مسائل خود بخود حل خواهد شد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای به اسم فرماندار . با چه مجوزی دراداره آب منطقه گچساران استخدام گردید. اگر هستی پشت تریبون نماز جمعه بیا به مردم پاسخ بده
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1