کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد؛

مسابقات بسکتبال انتخابی المپیاد نخبگان کشوری در کهگیلویه و بویراحمد / علوی: هیئت‌هایی که کمتر فعالیت می‌کنند بودجه کمتری می‌گیرند / فرصت اصلاح داده‌ایم / سرانه ورزشی استان به 88 صدم مترمربع رسید / تصاویر

5 مرداد 1398 ساعت 0:38

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعال شدن هیئت‌ بسکتبال به لزوم استفاده از ظرفیت های ورزشی دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: باید از امکانات دستگاه‌هایی همچون شهرداری، نوسازی مدارس، آموزش پرورش استفاده کنیم و هم توسعه ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی داشته باشم.


شامگاه روز (3 مرداد ماه 98) مسابقات بسکتبال انتخابی المپیاد نخبگان استعدادهای برتر استان جهت شرکت در مسابقات کشوری در دو بخش 5 نفره و 3*3 برگزار شد.
سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مسابقات در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: همانطوری که در روز مجمع اعلام کردیم در حضور رئیس فدراسیون خواستار این بودیم که تمام هیئت‌های بسکتبال شهرستان‌های تابعه فعال شوند و دارای تیم‌های مجزایی باشند.
علوی در ادامه گفت: این کمی زمان بر است، با روندی که در بسکتبال داریم پیش می‌رویم انشالله با وجود پیشکسوتان، و مربیان اتفاق خواهد افتاد.
علوی خاطرنشان کرد: با وزارت ورزش و جوانان انتهای سال 97 نشستی داشتیم و اعلام کردیم سه خانه ورزشی نیاز داریم و یکی را برای خانه بسکتبال درنظر گرفتیم.
وی بیان کرد: سالن علی آباد را معرفی کرده‌ایم که بروکراسی‌های اداری و پروسه‌های اداری خود را دارد طی می‌کند، ابعاد و استانداردهای لازم این سالن را از کفپوش گرفته تا ارتفاع سقف ایجاد کرده‌ایم.
علوی ابراز کرد: به محض تأیید این سالن از تهران، انشالله بتوانیم از تخته‌های الکترونیکی و مدرن استفاده کنیم و ظرفیت خوبی را برای ورزش استان ایجاد کنیم، همچنین این سالن دارای اسکوربوردهای مسابقاتی نیز هست.
علوی تصریح کرد: خاطرمان باشد که استان ما اولین تیم‌های بسکتبال کشوری را داشته است و پیش از این نیز در مسابقه با تیم‌های مقتدری مثل تهران نیز خوب ظاهر شدیم و توانستیم آنها را از پای درآوریم.
علوی با اشاره به رویکرد جهانی به ورزش گفت: ورزش یک فرهنگ است و الان بخشی از اقتصاد است و با توجه به اینکه جهان به ورزش به عنوان یک مقوله مهم نگاه می‌کند و از ورزش به عنوان یک ابزار مهم در جهت ارتقای توانمندی‌های خود، در جهت ارتقای جوانان، پیشبرد سیاست‌هایش استفاده می‌کنند.
علوی در رابطه با استفاده بهینه از ظرفیت‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: نباید این تصور را کنیم که در استان فقط سازمان ورزش و جوانان باید در زمینه ورزش فعال باشد، ادارات و دستگاه‌های اجرایی که اماکن ورزشی و ظرفیت و امکانات دارند و بایستی برابر مقررات پروانه بهره برداری کمیسیون ماده پنج را از ما بگیرند و به فعالیت بگیرند، این قاعده و قانون وجود دارد که دستگاه‌ها اماکن خود را در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دهند. این تعامل باید وجود داشته باشد.
علوی خاطرنشان کرد: امروز سرانه ورزشی ما به 88 صدم مترمربع رسیده و خدا را شکر  می‌کنیم چون اینها هدیه انقلاب اسلامی است، تلاش و تدبیری که دولت در زمینه ارتقا فرهنگ سلامتی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری صورت داده ارزشمند است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اما اینها کافی نیست و باید از امکانات دستگاه‌هایی همچون شهرداری، نوسازی مدارس، آموزش  پرورش استفاده کنیم و هم توسعه ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی داشته باشم.
علوی گفت: در سال 96، 97 اگر دقت کنید اعتبارات خوبی به استان آمده، بهمئی که دورترین شهرستان استان است نسبت به سالهای گذشته افزایش اعتبار داشته است.
وی تصریح کرد: قاعدتاً برخی هیئت‌هایی که کمتر فعالیت می‌کنند بودجه کمتری می‌گیرند و فرصت زمانی هم به آنها داده‌ایم که خود را اصلاح کنند.
علوی بیان کرد: ما باید پاسخگوی اعتماد مردم باشیم و لذا تلاش کرده‌ایم اعتبارات را به درستی تقسیم کنیم.
علوی با اشاره به مسابقات المپیک 2020 گفت: در بحث 2020 حساسیت‌های انتخابی المپیک زیاد است مثل بازی‌های آسیایی جاکارتا باید هوشمندانه عمل شود و اتفاق خوبی را رقم بزنیم.
وی ابراز کرد: در حال حاضر درگیر المپیاد ستاره برتر هم هستیم، و تلاش خودمان را داشتیم که با یک دوراندیشی برای المپیک 2020 جوانان نفرات خوبی را در مسابقات داشته باشیم و کسب جایگاه کنیم.
وی در انتها گفت: ولی نباید از ستاد بازیهای المپیک 2020 غافل باشیم. فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم ولی فعلاً اظهارنظری ندارم، شناسایی و معرفی بازیکنان در حال حاضر ممکن است لطمه به برخی ورزشکاران داشته باشد و این فکر را کنند که توانایی‌های لازم را برای شرکت در مسابقات ندارند.
حشمت‌الله اقبال‌پناه رئیس هیئت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مسابقات انتخابی المپیاد نخبگان استعدادهای برتر پسران زیر 14 سال در دو بخش 3 و 5 نفره جهت انتخاب تیم منتخب کهگیلویه و بویراحمد به مسابقات کشوری برگزار شد.
اقبال‌پناه در ادامه افزود: این مسابقات با شرکت 4 تیم شهرستان‌های گچساران و بویراحمد برگزار شد.
وی تصریح کرد: مسابقات کشوری پسران از 29 مرداد تا 6 شهریورماه به میزبانی اصفهان و کردستان برگزار می‌شود.
رئیس هیئت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان داشت: مسابقات انتخابی المپیاد نخبگان استعدادهای برتر دختران زیر 14 سال نیز برگزار شد که تیم منتخب استان از 29 مردادماه تا 6 شهریور به میزبانی زنجان و همدان برگزار می‌شود.


کد مطلب: 411385

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411385/2/مسابقات-بسکتبال-انتخابی-المپیاد-نخبگان-کشوری-کهگیلویه-بویراحمد-علوی-هیئت-هایی-کمتر-فعالیت-می-کنند-بودجه-کمتری-می-گیرند-فرصت-اصلاح-داده-ایم-سرانه-ورزشی-استان-88-صدم-مترمربع-رسید-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1