تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۱۱۲۷۳
کبنا گزارش می دهد

جنجال و درگیری در بازی فینال فوتسال شهدای قشقایی و ماکان گچساران/ هجوم تماشاگران به زمین مسابقه/ سرپرست تیم قشقایی؛ ابر و بادو مه وخورشید و فلک دست به دست هم دادند تا شهدای قشقایی صعود نکند/ افشاریان بازی زیبایی بود به خود می بالم و نفس عمیق می کشم/ مسئولان به اجبار سالن را ترک کردند(حواشی،تصاویر)

۰
کبنا ؛دیدار نهایی سوپرلیگ فوتسال  استان کهگیلویه و بویراحمد بین تیم های گچسارانی ماکان وشهدای قشقایی در سالن ورزشی پدخندق این شهرستان برگزار شد.
 
این دیدار حساس در وقت قانونی با تساوی یک بریک به پایان می رسد، تا در ضیافت پنالتی ها تیم ماکان گچساران حریف خود را شکست دهد و در اولین حضور خود در سوپر لیگ فوتسال استان، قهرمان این دوره از رقابت ها شود.
 
اما این بازی نفسگیر حواشی بسیاری داشت.
به گفته شاهدان عینی و حاضرین در ورزشگاه  تنش از آنجا آغاز شد که بعداز سوت داور و اجرای تک ضربه پنالتی آخر، این داور دوم است که خط دروازه و پیشروی دروازبان را در حین ضربات پنالتی کنترل می کند،وی نظر بر تجدید ضربه پنالتی تیم قشقایی را داشت و به اعتقادش دروازبان پیشروی پیش از نواختن ضربه را کرده است؟! و باید ضربه مجدد تکرار می شد!
 هرچند این موضوع باعث تناقض در تصمیم داوران شده بود و هجوم تماشاگران تیم ماکان به زمین بازی و ایجاد فشار از سوی هواداران به تیم داوری ،درنهایت منجر به این تصمیم می شود که پس از وقفه ای چند دقیقه ای، داوران بازی را به سود تیم ماکان به پایان برسانند
هجوم تماشاگران به زمین و درگیری، جنجال و فحاشی، بی نظمی باعث شد که ماموران نیروی انتظامی برای پراکنده کردن جمعیت از اسپری فلفلی و اشک آور استفاده کنند هرچند که با این کار هم نتوانستند  بخوبی نظم را برقرار کنند و در نهایت مسئولانی که برای مراسم اهداء جام قهرمانی آمده بودند با توجه به شرایط بوجود آمده( فضای سالن آلوده به اسپری فلفلی شده)  نتوانستند مراسم را برگزار کنند بلافاصله سالن را ترک کردند .
در پایان بازی به سراغ خداداد افشاریان رئیس هئیت فوتبال استان رفتیم نظر وی را  در مورد این بازی جنجالی سوال کردیم؟ افشاریان به کبنا نیوز گفت: خدا شاکرم که اولین سوپر لیگ فوتسال استان با حضور 9 تیم برگزار شد.
و امشب هم ماکان با شکست شهدای قشقایی توانست قهرمان شود.
افشاریان افزود: امروز به خودم می بالم و نفس عمیق می کشم که روبه جلو هستیم شب بسیار زیبایی در گچساران بود هرچند که آخر بازی رفتار های غیرمتعارفی از سوی تماشاگران صورت گرفت.
رئیس هئیت فوتبال استان گفت: متاسفانه بعداز بازی عده ای تماشاگرنما ابتکار کار از ما گرفتند و اجازه ندادند ما مراسم اهداء جوایز را برگزار کنیم.
افشاریان در جواب این سوال  که گفته می شود  داوران در ضربه پنالتی آخر در حالیکه تکرار پنالتی را اعلام کرده بودند تحت تاثیر جو ورزشگاه و هجوم تماشاگران قرار گرفتند و تصمیم خودشان را رد کردند؟ اظهار کرد: تیم داوری ما بدون هیچ مشکلی این دیدار را قضاوت کردند و داوران ضربه آخر را بدرستی اعلام کردند ولی متاسفانه جو ورزشگاه خیلی ملتهب بود این باعث شد که رفتار حرفه ای داوران ما دیده نشود و بازی تمام شده بود و ماکان با ضربه پنالتی آخر قهرمان شد.
در ادامه محسن کریمی سرپرست تیم ماکان گچساران در هنگام دریافت کاپ قهرمانی (که در اتاق بسیار کوچک سالن پدخندق) با ابراز تاسف از جنجال و اتفاقات پیش آمده گفت: بعضی از تماشاگرنماها عمدی دست به اینکار زدند، بازیکنان تیم ماکان گچساران سه ماه تمرینات فشرده و زحمات فراوان کشیدند انتظار داشتند در یک مراسم به یاد ماندنی جام قهرمانی را دریافت کنند
در ادامه محمد فرهمندیان سرپرست پرتلاش و محبوب تیم  شهدای قشقایی در گفتگو با کبنا نیوز در خصوص این بازی  گفت: سلام و عرض  ادب و احترام  دارم خدمت مردم ورزش دوست شهرم  
هر انسان آزاده ای که در ورزشگاه حضورداشت جنایت های که در سالن پدخندق اتفاق افتاد به چشم دیدن و قضاوت خواهند کردچون بنده اعتقاد دارم مردم بهترین قاضی هستند ....اما با توجه به اینکه در کل بازی ها مسئولان هئیت استان و شهرستان تصمیم داشتند که اجازه صعود تیم شهدای قشقایی را به مراحل بالاتررا  ندهند (بقولی ابر و باد و مه و خورشید فلک دست به دست هم دهند تا قشقایی صعود نکند) بزرگان ایل و مدیرعامل باشگاه تصمیم گرفتندبه هیچ عنوان در لیگ استان و شهرستان شرکت نکنیم.
در خصوص اتفاقات این بازی باید بگویم لکه ننگی بر پیشانی فوتبال استان و در راس آن خداداد افشاریان خواهد ماند و متعجبم که داوران دیشب چطور با چه وجدانی سر بر بالین گذاشتند.
در پایان جا دارد از همه بازیکنان با غیرت و با شرفمان و همه هواداران عزیزمان که با تمام وجود و احساس تیم محبوب خودشان را حمایت کردند و در این وادی فرهنگ ناب و اصیل  ایل سترگ قشقایی را به نمایش گذاشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم و همچنین از همه هم ایلیاتی های بزرگوار به جهت اینکه نتوانستیم در بازی آخرآنها را خوشحال کنیم پوزش و عذرخواهی می کنیم
به امید خدا در لیگ 2 کشور منتظر درخشش فرزندان خودتان باشید.
گفتنی است: مراسم اهداء جام قهرمانی و جوایز در اتاق بسیار کوچک سالن پد خندق و بدون حضور مسئولان شهرستان به سرپرستان تیم های اول تا سوم سوپر لیگ استان اهداء شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
شهری با انسان های بی کیفیت
مهدی عباسی
Iran, Islamic Republic of
به حاج غلام میگم که لر بازیش کردید
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
فقط در ورزش ابروش نرفته بود که اونم به لطف محمد فرهمندیان رفت یکی نیست به این آقایون بگه شما که اعتراض ندارید و حق خودتون دفاع کنید چه دلیلی داره میرید توی میدان
ورزش برتر
Iran, Islamic Republic of
. بازی رو لر بازی کردی هرکی زورش بیشتر کاپ رو همون تیم میبره خجالت داره
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
افشارایان بخاطر اینکه از اول بازی تا آخر مهدی عباسی پشت سرش نشسته بود و داشت فک میزد عصبی شد و قشقایی رو بازنده اعلام کرد😂😂
مهدی عباسی
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا تهمت میزنی من داشتم به آقای افشاریان تاکید میکردم که اگر کاری با تاجگردون داره تا براش حلش کنم خدا میدونه من فقط هدفم خیر بود همه میدونن من زیر پوشش کمیته امداد هستم و چندماهی هست کارتن خوابم
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1