تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۱۱۲۴۴

کام تشنه عشایر در سرزمین پرآب کهگیلویه و بویراحمد/ نارضایتی از نحوه توزیع آب شرب

۰
کبنا ؛
عشایر از آن دست اقشاری است که همواره در کنار نظام و انقلاب بودند و در سال‌های اخیر با تولید محصولات کشاورزی در اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا کردند.
آنها با این همه نقش‌آفرینی اما نیازمند اندکی توجه هستند تا همچنان بتوانند به کشورشان خدمت کنند.در استان کهگیلویه و بویراحمدهم عشایر نقش بارزی دارند جمعیت عشایری این استان ۷۰ هزار نفر است .
۵۵ درصد دام، ۲۷ درصد عرصه‌های زراعی، ۱۷ درصد باغات و تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز متعلق به جامعه عشایری استان است که این و امار ارقام بیانگر زحمات و تلاش‌های بی‌بدیل عشایر در خدمت به جامعه این استان است.

 
اما در این روزهای گرم که عشایر به مناطق سردسیر کشور ییلاق کرده‌اند چند روزی است آب شرب ندارند که طی تماس با امور عشایر استان قرار بود با تانکر به این عزیزان آبرسانی شود که امیدواریم آب هم به آنها رسیده باشد اما دغدغه آنها تنها نبود آب شرب نیست بلکه از توزیع آب ناراضی هستند.
عشایر جفتی جلاله شورمی بخش پاتاوه از نحوه توزیع آب ناراضی‌اند و خواستار توزیع مناسب آب توسط تانکرهای حمل آب هستند تا آب مورد نیازشان را ذخیره کنند که انتظار می‌رود متولیان امر این موضوع را به جد مورد توجه قرار دهند.
 طی چندین نوبت تماس با مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد موفق به گفت‌وگو در خصوص توزیع آب شرب میان عشایر استان نشدیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیرکل محترم امور عشایر وضعیت جاده دسترسی به باغات پهناللی خصوصا اولین فرعی بعدا از چشمه آب حیات بعد حدود دوماه پیگیری و وعده و وعید مسولان هنوز بازگشایی نشده چرا در رسانه ها اظهار داشتید همه مسیرهد بازگشایی شده ؟ آیا صرفا به دلیل ضعف مدیریتی در این حوزه حاضر شدید این موضوع را بیان کنید.اگر متولی نیستید صراحتا اعلام نمایید!
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1