کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد هم به زیلایی رفت

سفر و مسئولان و حرف‌های تکراری در باره زیلایی / چرا کلانتری کلنگ را به دست نگرفت؟ / تصاویر

30 تير 1398 ساعت 1:18

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که شاید چندان به قول و عمل مسئولان همراه خود خوش بین نبود، از کلنگ‌زنی این پروژه خودداری کرد و خطاب به مدیران بیان کرد: شماها کلنگ این پروژه را بزنید، چرا که اگر این پروژه درست پیش نرفت، فردا یقه‌تان را بگیرم.


«وی به عنوان نیروی خستگی‌ناپذیر شهرت دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نیازمند عنصر فعال اجرایی است تا استعدادها و ظرفیت‌های استان را برای استان و کشور فعال سازد. این استان دارای مردمانی وفادار و انقلابی است و در دفاع مقدس حضور فعالی داشتند و امروز برای آبادانی کشور در صحنه هستند.» حسن روحانی رئیس جمهور با این صحبت‌ها حسین کلانتری را به استان کهگیلویه و بویراحمد برای دنبال کردن اهداف و سیاست‌های نظام اسلامی و دولت فرستاد.
متأسفانه به نظر می‌رسد، همانطوری که علی محمد احمدی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد از مشاوران قوی و دلسوز بی‌بهره بود، حسین کلانتری همان راه تکراری احمدی را می‌رود.
«علی محمد احمدی» استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد با همراه غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌‌های بویراحمد و دنا و سایر مدیران ارشد این استان به زیلایی رفت و در آن موقع مردم مهمترین مشکلات‌شان را نبود راه مناسب، آب، عدم آنتن دهی خطوط تلفن و شبکه‌های تلویزیونی، شبکه بهداشت و درمان و کمبود فضای آموزشی، گازرسانی و ... عنوان کردند.
علی محمد احمدی استاندار سابق استان کهگیلویه و بویراحمد قول داد که موضوع راه، آنتن دهی تلفن، گاز، و سایر مشکلات دهستان زیلایی را پیگیری کند. و حتی در تهران جلسه‌ای در رابطه با مشکلات زیلایی با مسئولان کشوری برگزار و در استان هم جلسه‌ای تشکیل داد و مصوبات سفرش را به زیلایی از مدیران وقت مطالبه و پیگیری کرد.
استاندار سابق خطاب به مردم زیلایی گفته بود؛ «در این نشست مصوباتی برای رفع زیلایی از محرومیت خواهیم داشت، پروژه‌هایی که شروع شدند را حمایت می‌کنیم و پروژه‌های جدید متناسب با نیاز مردم این منطقه تعریف خواهیم کرد.»
احمدی بیان کرده بود که «گازرسانی، بهسازی راه‌ها، ارتقاء اداری و سازمانی بعد از طی مراحل قانونی اولویت ما است، ضمن اینکه در ادامه نشست تهران شورای اداری را با حضور مدیران‌کل تشکیل و آنچه مصوبه تهران باشد را بازنگری می‌کنیم. مردم زیلایی مطمئن باشند که هیچ افتخار بالاتر از خدمت به مردم برای مسؤولان نیست، شرایط کشور خاص است. فردی بی‌ادب و کم عقل سکاندار هدایت یک کشور را به دست گرفته که الفبای دیپلماسی را نمی‌داند و ملت‌های شریف را با الفاظ رکیک مورد خطاب قرار می‌دهد سر و کار ما با چنین فرد احمقی است. اعضای شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد را به این دهستان آوردم تا اولویت‌های شما را شناسایی و برای رفع آنها همت کنیم.»
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مدیران زمان احمدی امروز (شنبه 29 تیرماه 98) به منطقه زیلایی رفت و اهالی این منطقه همان مشکلات گذشته را برای مسئولان و استاندار جدید بازگو کردند و کلانتری هم برای آنها صحبت و سخنرانی کرد.
کلانتری در مسجد روستای موشمی سفلی و در جمع مردم با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و توقیف نفتکش متخلف انگلیسی، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اقتدار و ایستادگی این ملت را به نمایش گذاشتند.
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما ملتی هستیم که علی رغم همه تحریم‌ها، تهدیدها و کارشکنی‌های دشمنان، با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تدابیر دولت تدبیر و امید و توانمندی مثال زدنی نیروهای مسلح در برابر زورگویی‌های ابرقدرتها مقاومت کرده‌ایم.
 کلانتری با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت و تحریم‌ها، تاکید کرد: بدون شک خدمت رسانی به بخش محرومی چون زیلایی به واسطه سخت گذر بودن منطقه و پراکندگی جمعیت بسیار هزینه بر است.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: درست است که این هزینه چند برابر خدمت رسانی در مناطق دیگر است اما این موضوع هرگز مانع خدمتگزاری به این مردم نمی‌شود.
 وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته خدمات شایانی به مردم ارائه کرده است، افزود: در ادامه این خدمات و در راستای اجرایی کردن مصوبات سفر استاندار قبلی، خودم را مسئول می دانم و همه آن مصوبات بند به بند و در حوزه‌های مختلف باید اجرا شوند.
 کلانتری ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان و همکاری مردم، عنوان کرد: در حوزه‌های توانمندسازی بانوان، کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات مناسبی صورت گرفته است که باید هم از نظر کیفی و هم کمی گسترش یابد.
 مقام ارشد اجرایی استان افزود: دو سالن ورزشی بخش زیلایی و زمین چمن مصنوعی نیز باید تا سفر بعدی در این منطقه تکمیل و احداث شود.
 کلانتری با بیان اینکه گازرسانی به این منطقه مهم‌ترین اولویت مردم زیلایی است، عنوان کرد: تلاش شود کلنگ گازرسانی به این منطقه با اعتبار اولیه ۵۳۰ میلیارد ریال تا پایان مهرماه ۹۸ به زمین زده شود.
 وی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی مرکز بهداشتی و درمانی موشمی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد برای تکمیل آن پیش بینی و تخصیص می‌یابد.
 کلانتری افزود: در راستای سلامت مردم و ارتقای خدمات بهداشتی در منطقه یک پزشک دیگر نیز از این به بعد به کادر پزشکی و یک دستگاه آمبولانس نیز به امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی منطقه نیز اضافه خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مدیران باید تمام استان را ببینند، تصریح کرد: ما در مقابل همه ۷۲۰ هزار نفر جمعیت استان متعهد هستیم ولی اولویت خدمت رسانی به مناطق محروم از جمله دیشموک و زیلایی است.
 وی تاکید کرد: که همه خدمتگذاری مردم هستیم و باید برای توسعه و آبادانی همه نقاط استان تلاش کنیم.
کلانتری از سفر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نیمه اول مردادماه به استان خبر داد و گفت: فصل جدیدی از سفر مدیران کشوری به استان برای بررسی و رفع مشکلات مردم کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از جمله درخواست‌های مردم دسترسی به اینترنت 4g بود که مقرر شد طی ماه‌های آینده و قبل از پایان سال مخابرات استان نسبت به این مطالبه مردم اقدام کند.
استاندار همچنین از زیرسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های ارتباطی ۳۶ روستای این منطقه با اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال نیز خبر داد.

حواشی:
** «مردم فهیم و با فرهنگ منطقه زیلایی همچون گذشته استقبال گرمی از مسئولان داشتند، آنها با دود کردن اسپند و کل [ کل زدن زنان] و پوشیدن لباس‌های محلی و... به استقبال مدیران آمدند.» کارهای که همواره مهمان نوازی مردمان زیلایی را نشان می‌دهد.
** حضور در گلزار شهدای بخش مارگون، کلنگ زنی پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی، دیدار با مردم روستای گودتلخان، دیدار با مردم آبیدک و له فراخ موشمی، حضور در بین مردم روستای موشمی سفلی و گلنگ زنی بهسازی راه‌های روستایی مرتبط با محور پاتاوه _دهدشت از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش محروم زیلایی بود.
 *استاندار کهگیلویه و بویراحمد هنگام کلنگ‌زنی پروژه بهسازی و ساماندهی راه‌های زیلایی با مشاهده تعداد بنرهای نصب شده به شدت ناراحت و از مسئولان خواست در این دست مراسمات از ریخت و پاش‌های اضافی حذر کنند و منابعی که برای این مردم پیش بینی شده در عمران و آبادی هزینه شود. [تشویق حضار]
 ** حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که شاید چندان به قول و عمل مسئولان همراه خود خوش بین نبود، از کلنگ‌زنی این پروژه خودداری کرد و خطاب به مدیران بیان کرد: شماها کلنگ این پروژه را بزنید، چرا که اگر این پروژه درست پیش نرفت، فردا یقه‌تان را بگیرم.
* خوش‌رویی و گشاده رویی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این سفر به چشم می‌آمد، او در مسیر تردد خودرویش، هر جا مردم عادی ایستاده بودند، از خودرو پیاده و با مردم مصافحه می‌کرد و گپ و گفتی می‌زد. گاهی هم کودکان را در آغوش خود می‌گرفت.
*غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در حاشیه این سفر به موضوع شهرستان شدن مارگون واکنش نشان داد و گفت: به زودی این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.
 زارعی همچنین گفت: علی‌رغم اینکه بعضی‌ها گازرسانی به زیلایی را غیرممکن می‌دانستند، اما این پروژه به زودی و تا هفته دولت  کلنگ زنی می‌شود.
** بیش از یک سال و شش ماه از سفر استاندار سابق به زیلایی می‌گذرد و هیچ خبری از عملی شدن آن همه وعده نیست، امید می‌رود که سفر کلانتری تفاوتی بکند.


کد مطلب: 411218

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411218/2/سفر-مسئولان-حرف-های-تکراری-باره-زیلایی-چرا-کلانتری-کلنگ-دست-نگرفت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1