تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۱۱۱۴۶
مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا در گفت‌وگو با کبنا:

مجتمع گردشگری و تفریحی «دال دنا» مجوزهای لازم را دارد + اسناد

۱۰
۰
کبنا ؛در سال‌هایی که رهبر انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تاکید دارند، بدون شک تسهیل روند سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد که از نبود واحدهای تولیدی و طرح‌های بزرگ رنج می‌برد، وظیفه‌ای که بر دوش مسئولان قرار گرفته است. متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه گذاران واقعی از سوی مسئولان برخوردهای مناسبی صورت نمی‌گیرد. سرمایه گذار مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا 13 میلیارد تومان سرمایه خود را برای احداث این طرح هزینه کرد و برای 35 نفر مستقیم و 100 نفر غیرمستفیم اشتغالزایی کرده است. همه تلاش‌های «این سرمایه گذار» به همین جا ختم نمی‌شود، او مدیریت پروژه‌های عمرانی زیادی را برعهده د آرد که برای بیش از 300 نفر از جوانان شغل دست و پا کرده، این در حالی است که بعضی از مسئولان این استان توان ایجاد شغل گاهاً برای یک نفر را هم ندارند.
محمد حسین بهشتی جوانی که به طور آکادمیک و تجربهٔ در حوزه شهرسازی و گردشگری تخصص بالایی پیدا کرده، این مجتمع تفریحی را در شهر سی سخت، شهر فرهنگ، انگور و آبشارهای زیبا بنا کرده که در منطقه جنوب کشور بی نظیر است. او برای ساخت این مجتمع علاوه بر استفاده از معماری منحصراً به فرد، نگاه‌های سنتی را دخیل داده که در مجموع دال دنا را شگفت انگیز کرده است.
مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا (17 تیرماه 98) با حضور مونسان رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی رسماً افتتاح شد. چند روز بعد از این افتتاح (24 تیرماه 98) جلسه‌ای در محل دفتر مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به منظور پادرمیانی بین مدیران «دال دنا» و شهرداری سی سخت جهت پرداخت عوارض شهرداری برگزار می‌شود، و بعد خبری در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دال دنا پروانه ساخت ندارد. در همین راستا گفت و گویی با محمد حسین بهشتی مدیرعامل مجتمع تفریحی و گردشگری انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
بهشتی در ابتدا با بیان اینکه من سال‌ها کارهای عمرانی در استان‌های مختلف به ویژه استان خودمان، استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌ام و تصمیم گرفتیم که این مجتمع تفریحی و گردشگری را در شهر سی سخت بنا کنم و علاوه بر ارائه خدمات به مردم، یک مجتمع در شأن طبیعت و نام این استان ساخته باشم، اما حقیقتاً الان پشیمان هستم، اظهار کرد: سال‌ها طول کشید تا یک طرح راکد را دو باره راه انداختیم و بعد از مشقت‌های فراوان این مجتمع با این کیفیت را احداث کردیم و مشکلات زیادی بر سر راه ما وجود داشت.
وی گفت: با توجه به ضرورت و ظرفیت‌های استان و پایتخت طبیعت ایران، در سال ۱۳۸۹ جلسه‌ای با حضور قوام نوذری استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از سرمایه گذاری بخش گردشگردی تشکیل شد و از سرمایه گذاران داخل و خارج دعوت به عمل آمد.
بنده در منطقه گردشگری سی سخت عرصه‌ای (زمینی) داشتم و برای سرمایه گذاری انجام وظیفه نمودم و از طریق ستاد جذب سرمایه گذاری و امور اقتصادی استانداری به مدیرکلی وقت آقای عسکری به صورت گروهی از زمین مذکور بازدید کردند و با توجه به پارامترها و آیتم‌های ادارات مورد بررسی قرار گرفت که همگی به صورت مکتوب موافقت خود را اعلام نمودند.
مدیرعامل مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا با اشاره به بندهای قانونی مبنی بر تخفیف عوارض حوزه گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: یکی از استعلامات مذکور خطاب به شهرداری سی سخت بوده و پاسخ این استعلام به ستاد جذب و میراث فرهنگی مبنی بر بلا مانع بودن اجرای طرح مجتمع گردشگری و تفریحی دال دنا ابلاغ شد. شهرداری سی سخت طی نامه‌ای به شماره 902/139/5/2541 مورخ 11/ 11/ 90 اعلام کرد، ایجاد طرح گردشگری و تفریحی دال دنا با سطح اشغال 10 درصد بلامانع است. (پیوست شماره 1)
وی تصریح کرد: در این راستا آقای رهنما شهردار وقت سی سخت مجدد استعلامات از نظام مهندسی و تأمین اجتماعی اعلام نمود که مجری اقدام به تهیه نقشه، و پرداخت هزینه‌های نظام مهندسی از جمله طراحی، محاسبه، نظارت، تاسیسات که بالغ بر ۷۵ میلیون تومان هزینه در بر داشت و کلیه مراحل جهت صدور پروانه از صفر تا صد بنا به دستور شهردار وقت صورت پذیرفت و در این راستا جهت هزینه‌های عوارض پروانه تعدادی از خیابان‌های شهر سی سخت آسفالت و مصالح شن و ماسه مورد نیاز شهرداری از سوی مجری پروژه دال دنا تأمین شد.
مدیرعامل مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا گفت: این درحالی است که مطابق تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی ماده ۱۲ آئین نام اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی به شهرداری‌ها ابلاغ شده و تاسیسات گردشگری و هتلداری و.. از نظر پرداخت عوارضات و کاربری‌ها از تعرفه بخش صنایع می‌باشد که حداقل سه برابر این عوارض نسبت به آسفالت معابر شهر سی سخت شن و ماسه برای شهرداری هزینه کردم و منتظر صدور پروانه ساختمان بودم تا اینکه شهردار اسبق جابجا شد و شخص دیگری جایگزین وی شد.
  بهشتی در ادامه اضافه کرد: بعد از مجوز شهرداری سی سخت تمام مجوزها و استعلام‌های لازم از جمله استعلام تأمین اجتماعی، محیط زیست، گردشگری، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی و ... را اخذ کردیم و هزینه‌ها را پرداخت کردیم و حدود 3 زونکن (پوشه) مدارک، مستندات شامل؛ استعلامات، نقشه و ... در شهرداری سی سخت داریم.
وی در ادامه از توافق خود با مجموعه شهرداری سی سخت خبر داد و گفت: بنده چون کار پیمانکاری انجام می‌دادم، شهرداری سی سخت از من خواستند که به جای پرداخت عوارض برای آنها خیابان‌ها و معابر شهر سی سخت را آسفالت کنم و هزینه‌ها را تهاتر کنیم. و بنده هم بیش از 300 میلیون تومان برای شهرداری کار کردم و اگر من می‌خواستم پول عوارض را محاسبه می‌کردیم، 50 میلیون تومان می‌شد.
مدیرعامل مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا در ادامه با بیان اینکه هدف ما از سرمایه گذاری در شهرستان دنا در واقع پیشرفت دیارمان بوده است، افزود: اشتغالزایی برای جوانان یکی دیگر از اهداف ما بوده است که الان بیش از 30 نفر در این مجتمع صاحب شغل هستند.
بهشتی پرده از برخی واقعیت‌ها برداشت و گفت: وقتی در بعضی از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها شرکت کرده‌ام. استان کهگیلویه و بویراحمد برای آنها یک استان ناشناخته شده بود و ما را جزء استان چهار محال بختیاری می‌دانستند. در جایی که باید شهرداری سی سخت و سایر دستگاه‌ها هزینه‌های گزافی را خرج کنند تا استان و شهرستان دنا را به مردم سراسر کشورمان معرفی کنند. من در سالی بیش از 200 میلیون تومان در نمایشگاه‌ها و با شرکت‌های تورگردان هزینه تبلیغات می‌دهم که علاوه بر شناسایی استانم، مجتمع هم به سود رسانی برسانم.
وی با بیان اینکه 9 سال این پروژه راکد مانده بود، افزود: بعد از رفتن آقای رهنما شهردار اسبق شهر سی سخت، فرد دیگری مسئولیت شهرداری را بر عهده گرفت، البته وقتی کسی که قرار است شهردار شود باید در این زمینه هم تخصص‌های لازم را داشته باشد. بالاخره وقتی شهردار سی سخت تغییر می‌کند، شهردار جدید به من گفت؛ شما اشتباه کرده‌اید، اصلاً طرح شما در محدوده شهر نیست و ما هیچ خدماتی نمی‌توانیم به شما بدهیم. (پیوست شماره 2)
وی تصریح کرد: بعد از آقای مهندس رهنما، فرد دیگری شهردار شد که همان فرد و شهردار فعلی به بنده اعلام کردند که مجتمع گردشگری و تفریحی دال دنا در محدوده شهر نیست. نهایتاً شهرداران سی سخت می‌گفتند که طرح گردشگری شما در محدوده شهر نیست. بنده هم روی نامهٔ شهردار وقت سی سخت حساب باز کرده بودم مبنی بر اینکه اجرای طرح بلامانع است.
بهشتی در ادامه تاکید کرد: وقتی بنده مجوز نقشه، تأمین اجتماعی و سایر مجوزها را گرفتم و هزینه‌های زیادی هم در این راه خرج کردم، تازه شهردار فعلی سی سخت به بنده گفت؛ آقای بهشتی این خلاف قانون است ما نمی‌توانیم به شما پروانه ساخت بدهیم، چرا که طرح شما در محدوده شهر نیست.
وی گفت: اولاً شهرداری متولی صدور پروانه ساخت بود و بنده بعد از یک سال دوندگی و با تغییر شهردار سی سخت، شهردار فعلی به بنده گفت، که ما نمی‌توانیم پروانه به شما بدهیم چرا که در محدوده شهر نیستید.
مدیرعامل مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا ادامه داد: بعد از این اداره جهاد کشاورزی شکایت ما را کرد به دلیل تغییر کاربری که نهایتاً بعد از دوندگی‌ها زیاد و سیاسی کردن موضوع و کش و قوس‌های زیاد در دستگاه‌های مربوطه رأی به تغییر کاربری دادند.
بهشتی گفت: سند تک برگ مالکیت زمین را همزمان با شکایت جهاد کشاورزی گرفتم.
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی چرا با وجود دریافت مجوزها و پرداخت هزینه‌ها پروانه ساخت شهرداری و یا نهاد دیگری مثل دهیاری و یا بخشداری صادر نکرد، گفت: وقتی بنده پول و عوارض‌ها را پرداخت کرده‌ام و مجوزهای لازم را هم از دستگاه‌های مربوطه گرفته‌ام، چه کار کنم دیگر، شهرداری سی سخت باید صادر می‌کرد.
مدیرعامل مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا در ادامه گفت: من حدود 300 میلیون تومان برای شهرداری سی سخت کار کرده‌ام. و تا الان پولی به من نداده‌اند و سندهای شهرداری این را هم مشخص می‌کند.
بهشتی گفت: وقتی طرح خارج از محدوده قانونی شهر است، دیگر چرا شهرداری دخالت می‌کنند.
وی در ادامه با گلایه از نحوه برخورد با سرمایه گذاران در استان، اظهار کرد: چرا الان که یک پروژه با این بزرگی و عظمت افتتاح شده و خدمات می‌دهد، آقایان تازه دارند با این صحبت‌ها کارشکنی می‌کنند. اگر دال دنا در محدوده شهر نیست، دهیاری و یا بخشداری باید پروانه ساخت صادر کنند.
مدیرعامل مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری دال دنا در ادامه بیان کرد: 35 نفر اشتغالزایی در این مجتمع ایجاد کرده‌ام و پول و سرمایه خودم را در این شهرستان هزینه کرده‌ام. با این نحوه برخوردها هیچ سرمایه گذاری جرأت نمی‌کند که دیگر در این شهرستان سرمایه گذاری کند. با روندی که برخی نهادها در پیش گرفته‌اند و دروغ پراکنی افراد مغرض وجهه سرمایه گذاری در استان مخدوش خواهد شد و دیگر کسی به فکر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
ایشان فقط پاسخ دهند چطور در فاصله یک متری تابلویی که میگفت در محدوده 50 متری جاده باغات سی سخت ساخت و ساز غیر مجاز است، ساخت و ساز کردند؟؟؟ والسلام
United States
یعنی اینکه الان اقای بهشتی ساخته با سطح اشغال ده درصد از سطح زمین است یا صددرصد اشغال .مردم از بی عدالتی گله مند هستند الان یه کشاورز نمیتونه تو باغ خودش یه سکو درسته کنه تا منبع در امدی باسش باشه ولی اقای بهشتی وفلان اقای دکتر تو باغشون برج میسازن
Iran, Islamic Republic of
شهرداری درست یا اشتباه اعلام کرده که ۱۰درصد سطح اشغال مجازه که همون هم مجوز ساخت نیست.برو گوگل ارث بزن.توی زمین تقریبا ۳۷۰۰متر مربع تقریبا ۲۰۰۰مترمربع ساخت انجام شده.یعنی حتی همون مجوز نصفه نیمه شهرداری رعایت نشده.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کسانی که در این مکان مجوز داده اند باید پاسخگو باشند والا سرمایه گزار که تقصیری ندارد قسمتی از باغات تخریب شده جهت مجتمع اگر با این روند پیش رود بقیه باغات نیز ازبین می رود وساختمان می شود آیا به بقیه هم مجوز داده می شود آقای سرمایه گزار از روابط استفاده کرده محاکم قضایی باید بررسی کنند و برخورد لازم صورت گیرد درست نیست که بقیه باغ احیا کنند و این مجتمع سود آن را ببرد
Iran, Islamic Republic of
آفرین بقیه با زحمت و بدبختی باغ ایجاد بکنن بعد ایشون سودش را ببرند
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه تو نامه شهرداری گفته سطح اشغال باید درصد باشد ولی الان سطح اشغال بالای60 درصد می باشد.
سیسختی
Russian Federation
باید سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات ورود پیدا بکنند واگر زد وبندی یا تخلفی انجام شده با مسببینش برخورد کنند. ما سیسختیها برای کپر هم جلومونو میگرفتن چطور این مجتمع ایجاد شده ?
Iran, Islamic Republic of
میخوای کپر را با این مقایسه کنی عجب فهمی
انصار
Iran, Islamic Republic of
این کامنتها همه یکی فرستاده شما اهالی سیسخت مردم فرهنگ دوست اما متاسفانه خیلی درون گرا هستید فقط خودتونرا میبینید کم حسادت کنید این سرمای گذاری در تاریخ شهر به اصطلاح فرهنگی بی نظیر است سنگ اندازی نکنید سیسخت چیزی برا گفتن در حوزه گردشگری به جز این مجتمع ندارد شما اگه یه شب اونجا ماندی حتی جایی برا خواب پیدا نمیکنی پس الکی حرف نزنید شما ناسیونالیستی فکر نکنید چون این بنده خدا اهل اونجانیست..
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا هم شهری هام یک روزی سیسختی ها مهد علم و فرهنگ بودن .حالا هر جا بری میگن آدم های حسود و درون گرا .سی سخت که یک روزی شهر برف آفتاب بود حالا شهر ارواح. یکی از دوستانم گفت آمدیم سیسخت دنبال هتل گشتیم از گوگل هتل دال دنا رو پیدا کردیم .ادرسش دقیق نبود .از هرکی تو شهر پرسیدیم گفتن خیلی گرون وکثیف هست اگه برین پشیمون میشین خلاصه خسته از راه و گرسنه بعد از دو سه ساعت گشتن دنبال هتل خوب چون جایی پیدا نکردن مجبوری رفته بودن دال دنا که هم تمیز و زیبا بود هم قیمتش مناسب بود.گفت برا مردم شهرت متاسفم که اینقدر حسود و نادان هستن ما رو با زن و بچه کوچیک اون طوری سرگردان کردن .از خجالت آب شدم .همشهری ها لطفا به خودتون بیاین اگر دارین از اینجا میسوزین که چرا به ایشون مجوز دادن به شما اجازه ساخت آلونک هم نمیدن برا این هست که ایشون برا هتل اقدام کرده که در حوزه سرمایه گذاری هست و از طرف استانداری دعوت به سرمایه گذاری شدن و این با ساخت و ساز های کوچیک فرق داره.حالا خودتون کلاه رو قاضی کنید اگر ایشون تو رودربایستی دعوت به سرمایه گذاری قرار نمیگرفتن این پول رو در شیراز سرمایه گدگذاری میکردن الان سمت این همه تهمت قرار نمیگرفتن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1