تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۴۱۱۱۳۲
کبنا گزارش می دهد

گزارش ویژه سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به گچساران و باشت (تصاویر)

۰
کبنا ؛آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری دانش آموزی محله سادات گچساران با حضور  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،  نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت، فرماندار گچساران ، مدیرکل نوسازی مدارس استان،  معاون عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد.
فرماندار گچساران در این آیین اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر روند نوسازی و مقاوم‌سازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.
علی خوان پایه افزود: احیا بافت فرسوده گچساران به عنوان طرح پایلوت در کشور مورد توجه قرار گرفته و قطعا در محله سادات اقدامات خوبی در زمینه بازسازی بافت فرسوده انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: این اقدامات مقدمه‌ای برای محلات آسیب‌پذیر است که در واقع به عنوان تکمیل کننده زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به شمار می‌رود و امیدواریم این حرکت مایه خیر و برکت برای چنین محلاتی باشد.
خوانپایه با اشاره به اینکه طرح مقاوم سازی و بهسازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان از سال 1395 آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 300 واحد در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری ونازک‌کاری رسیده است.
 در ادامه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت اظهار کرد: احداث مجتمع فرهنگی و هنری دانش‌آموزی در محله سادات دوگنبدان از اعتبارات نفت تامین اعتبار می‌شود.
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه برای احداث این مجتمع بیش از 35 میلیارد ریال اعتبارات اولیه از محل اعتبارات نفت به این مجتمع تخصیص داده شده است، گفت: مابقی اعتبارات برای تکمیل و تجهیز این مجتع از اعتبارات نوسازی مدارس تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در بافت فرسوده دوگنبدان در حال اجرا است، گفت: احداث 2باب مدرسه در بافت فرسوده محله سادات دوگنبدان از اقدامات خوب در این شهر است.
 تاجگردون با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری دانش آموزی در زمینی به مساحت چهار هزار و 380متر احداث می‌شود، گفت: زیربنای اصلی این مجتمع یک هزار و 225 متر است.
وی خاطرنشان کرد: محوطه اصلی این مجتمع 3 هزار و 560 مترمربع است.
*در ادامه معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش در بازدید از مدارس گچساران اظهار کرد: اکنون 100 مدرسه ماندگار در کشور شناسایی شده است که مجوز مدرسه ماندگار دریافت کرده‌اند.
مهرالله رخشانی مهر با بیان اینکه طرح شناسایی مدارس ماندگار از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است، گفت: بسیاری از مدارس در سطح کشور که دارای قدمتی بیش از 50 سال هستند در دولت یازدهم شناسایی شده‌اند.
وی افزود: در این طرح مدارسی با قدمت دارای بیش از ۵۰ سال با هدف شناخت ظرفیت‌ها، چهره‌ها، مستندسازی مدارس و هویت بخشی شناسایی می‌شوند.
رخشانی مهر ابراز کرد: در شهرستان گچساران 3 مدرسه دارای قدمتی بیش از 50 سال شناسایی شده است.
 وی  تصریح کرد: دبیرستان پسرانه ولایت( امام خمینی)، دبیرستان دخترانه پروین و دبستان قدس به عنوان مدارس ماندگار در گچساران شناسایی شده که اعتباراتی برای تعمیر این مدارس تخصیص داده شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: در حال حاضر کار مطالعه برای نوسازی این تعداد مدارس در حال انجام است و بنا شد که این مدارس با همان معماری سبک گذشته مقاوم سازی و مرمت شود.
*در ادامه معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان باشت سفر کرد*
آیین کلنگ‌زنی مجتمع تربیتی فرهنگی –خیری شهرستان باشت با حضور  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،  نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت، فرماندار باشت ، مدیرکل نوسازی مدارس استان،  معاون عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در باشت برگزار شد
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عملیات اجرایی سالن تربیتی فرهنگی- خیری باشت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع آغاز شد.
پیروز کرمی زیر بنای این فضای آموزشی را یکهزار و ۳۱۱ متر مربع اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه خواهد شد.
وی اظهار داشت: این سالن آموزشی در ۲ طبقه طراحی شده و با ظرفیت ۴۳۵ صندلی ساخته خواهد شد.
کرمی افزود: این مجتمع فرهنگی تربیتی از سوی نیکوکار باشتی محمد نبی گوهرگانی ساخته خواهد شد.
این نیکوکار باشتی در چند سال اخیر ۱۸ میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کرده است
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه یه سرکمی خوب بی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1