تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۴۱۱۱۱۳
کبنا از نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

معادن کهگیلویه و بویراحمد که نه به دار است نه به بار / کیانی: به دنبال مچ گیری نیستیم / آمارهای اتاق بازرگانی یاسوج مدیران را عصبانی کرد / تصاویر

۰
کبنا ؛نظام اسلامی همواره برقراری عدالت را یکی از اهداف خود دانسته و در این راستا هم گام‌های مهمی برداشته است، به طور مثال اعتبارات زیادی را برای رونق تولید، احداث و بهره برداری از واحدهای تولیدی به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی به استان کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد هدایت کرد تا از این مسیر هم پیشرفت و آبادانی این استان را مدنظر داشته باشد و هم جوانان جویای کار را به نان و نوای رسانده باشد. اما با این وجود هنوز به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها و آمارهای مبنی بر فعال بودن واحدهای تولیدی، متأسفانه شاهد رونق تولید دلخواه و ایده آل در استان کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.
صبح امروز ( چهارشنبه 26 تیرماه 98) چهل و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس و نایب رئیس اتاق یاسوج، معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و فعالین اقتصادی استان در سالن جلسات اتاق یاسوج برگزار شد.
در این نشست موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت:
نقش آفرینی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بعنوان مشاور سه قوه در تصمیم گیری و تصمیم سازی استان
قانون بهبود فضای کسب و کار
ترکیب شورای گفت و گو
گزارش عملکرد شورای گفتگو
گزارش اجمالی فضای کسب و کار
چالش‌های فضای کسب و کار
پیشنهادات و راهکارهای بخش خصوصی
بنا به گزارش، نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی قرار بود به ریاست حسین کلانتری استاندار جدید برگزار شود که همه مقدمات جهت حضور وی در این نشست آماده بود ولی به دلیل سفر خارج از استان به این نشست نرسید.
در ابتدای جلسه جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گزارشی از اقدامات صورت گرفته و همچنین وضعیت استان در حوزه کسب و کار ارائه کرد و گفت: گزارش از وضعیت حوزه کسب و کار استان آماده کرده ایم که قرار بود در حضور استاندار ارائه شود، شرایط تولید و کسب و کار در استان مطلوب نیست و این شرایط بجای رویش تولید، ریزش در تولیدات را به همراه خواهد داشت.
وی به پایین ماندن رتبه ی استان در فضای کسب و کار اشاره کرد و آن را ناشی از مغایرت بیلان کاری مدیران با شرایط موجود دانست و گفت: این شورا درصدد شناسایی و حذف چالشهای فرا روی تولید در استان است.
کیانی پور مسائل بیمه ایی را چالش بزرگ فرا روی اقتصاد کشور و استان دانست و افزود: باید با سازوکارهایی مانع از زیان به کارفرمایان و سازمان بیمه تامین اجتماعی شد.
رئیس اتاق یاسوج چگونگی اخذ مجوز ها، موانع بانکی و بیمه ی تامین اجتماعی را از دلایل مهم رکود تولید در استان برشمرد.
کیانی پور تصریح کرد: آمار واقعی باید با هماهنگی بخش های مختلف باشد و یک تیم از جانب دولت و بخش خصوصی به صورت میدانی از وضعیت واحدهای تولیدی بازدید نمایند.
وی افزود: در بحث مشکلات پیش روی حوزه کسب و کار، مشکلات بانکی، نحوه بگیر و ببند ها و نحوه رفتار آنها با فعالین اقتصادی که علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب، دولت و قوه قضائیه صورت می گیرد، باید از طریق نهادهای مختلف پیگیری و بررسی شود.
و سپس نوبت به منوچهری کارشناس اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی رسید تا در خصوص وضعیت صنایع و معادن استان گزارشی ارائه دهد.
منوچهری به بررسی‌های انجام شده و پایش برخی از واحدهای تولیدی در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: در کل استان 21 واحد شهرک‌های صنعتی داریم.
وی گفت: واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها و خارج از شهرک‌ 643 واحد است که در شهرک‌های صنعتی 1 و 2 و 3 یاسوج و در شهرک چهاربیشه گچساران و بردیان چرام تعداد 193 واحد را مورد پایش قرار دادیم.
منوچهری گفت: طبق پایش در این چند شهرک تعداد 61 واحد فعال و 24 واحد نیمه فعال و 108 واحد غیر فعال بودند.
وی گفت: همچنین تعدادی واحد تولیدی در خارج از شهرک‌ها مورد پایش قرار گرفتند که از مجموع 86 واحد تعداد 54 واحد فعال و 15 واحد نیمه فعال و 17 واحد راکد بودند.
این کارشناس در اتاق بازرگانی استان به وضعیت واحدهای معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره کرد و گفت: کل واحدهای معدنی دارای پروانه بهره‌برداری 109 معدن است که 55 واحد آن فعال و 23 واحد غیر فعال و بقیه هم اصلا وجود خارجی ندارند!.
معاون امور معدن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اعتراض به این آمار اظهار کرد: تا پایان سال گذشته تعداد کل پروانه‌های بهر‌ه‌برداری صنعتی استان ما 753 عدد بوده که همه آن‌ها را مورد بازدید قرار دادیم و به دلیل رکود و عدم فعالیت تعداد 248 فقره را ابطال کردیم و امسال تعداد 193 واحد دیگر تعیین تکلیف می‌شوند.
در ادامه جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تعجب از این وضعیت گفت: وقتی آمار ما از 700 واحد به 382 واحد تنزل پیدا کند نباید این آمار ارائه شده توسط اتاق بازرگانی را اشتباه فرض کرد و جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی هم گفت که ریزش‌ها در واحدهای تولید استان بسیار بیشتر از رویش‌ها بوده است.
قائم‌مقام اتاق بازرگانی استان هم وقتی شنید که 45 واحد معدنی استان فعال هستند تعجب کرد و گفت: جای تعجب است که همین تعداد معدن نیز در استان فعالیت می‌کنند!!.
گوهرگانی معاون استاندار هم خواست تا در جلسه بعدی که استاندار حضور دارد آمار دقیقی از وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی چه در شهرک‌ها و چه خارج از شهرک‌ها و همچنین آمار واحدهای فعال و نیمه فعال و راکد معادن استان به صورت ریز تهیه شود تا بتوان به استناد آن برنامه‌ریزی انجام داد.
اسلام‌نژاد از اعضای اتاق بازرگانی استان که مسؤولیت این پایش را از جانب اتاق بر عهده داشته هم گفت: برای مثال در شهرک صنعتی بردیان چرام از یک واحد تولیدی دستمال کاغذی بازدید کردیم که مدیر آن می‌گفت؛ در سال گذشته تنها یک ماه تولید داشتیم که دلیل آن هم از بین نرفتن برخی مواد بود اما از نظر مسؤولان صنعت و معدن و شهرک‌ها این فعالیت یک ماهه را به عنوان واحد تولیدی فعال محسوب می‌کنند!.
اما موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با این ادله که چنین آماری موجب می‌شود سرمایه‌گذار به استان مراجعه نکند، اظهار کرد که چنین آماری را قبول ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در جواب گفت که ما به دنبال مچ‌گیری از شما نیستیم و می دانیم که وضعیت واحدهای تولید در شهرک‌های اصفهان و سمنان و دیگر جاها ممکن است از این جا بدتر باشد در حالی که سال گذشته بهترین فضای کسب و کار کشور مربوط به استان ما بود.

http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0112.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0109.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0100.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0132.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0107.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0121.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0121.jpg  http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0119.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0102.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0119.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0102.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0102.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0114.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0120.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0118.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0108.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0127.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0128.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0128.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0113.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0110.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0128.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0103.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0129.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0123.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0115.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2019/07/DSC_0104.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
وقتی میگن واحد صنعتی ادم فکر میکنه به ابرکارخونه رو میگن ،استان ما کل واحدهای صنعتیش در حد یه سوله است که اونم اکثرا تعطیلن یا فقط طرف وامشو گرفته و به شکل صوری یه ماهی کرده و ...،معادنمون هم که الحمدالله فقط همی چنتای کارگاه شن و ماسه منظورشونه احتمالا
انصاری
Iran, Islamic Republic of
در قرون وسطی بین بعضی دانشمندان آن روز در‌مورد تعداد دندان های اسب اختلاف به وجود آمد. یک روز یک فرد عادی که مجادله آن ها را شنید گفت این که کاری ندارد یک اسب را بیاورید و دندان هایش را بشمارید ولی آن ها قبول نکردند و سال ها بدون نگاه کردن به دندان یک اسب به بحث بی ثمر خود ادامه دادند. من نسل پیش از شما هستم ما هم تمام دوران خدمت خود را با همین بحث های بی ثمر تلف کردیم فقط آن موقع میز های کنفرانس شیک و گرانقیمت نبود. شما هم همین میراث بیراهه رفتن را به نسل بعدی مدیران تحویل دهید موفق باشید. اصلا لازم نیست در مقابل ملت احساس مسئولیت و شرمساری کنید.نکته عجیب اینکه جای طلبکار و بدهکار عوض شده است. تامین اجتماعی سازمان امور مالیاتی بانک ها وزارت نیرو شرکت گاز و حتی دادگستری بدهکار شده اند.. و فرصت طلبانی که خود را کارآفرین جا زده اند طلبکار شده اند.سازمان های دولتی هم از شدت بی عرضگی و عدم نظارت درست منفعل شده و قادر به اعمال وظایف حاکمیتی نیستند. خدا هاقبت شما و این ملت را ختم به خیر نماید.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1