کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کمیته برنامه ریزی کهگیلویه مطرح شد

«کهگیلویه» از توزیع اعتبارات ناراضی است / انتقادهای شدید «کاظمی‌جو»:از جاهایی باید حساب ببرید تا اعتبار دهید!

26 تير 1398 ساعت 16:35

ظهر امروز (26تیرماه) جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندارکهگیلویه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد،نماینده کهگیلویه،مسوولان استانی و شهرستانی جهت توزیع 67 میلیارد تومان اعتبارات کهگیلویه از محل استانی،نفت و متوازن در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.


ظهر امروز (26تیرماه) جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندارکهگیلویه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد،نماینده کهگیلویه بزرگ، مسوولان استانی و شهرستانی جهت توزیع 67 میلیارد تومان اعتبارات کهگیلویه از محل استانی،نفت و متوازن در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، این جلسه در حالی برگزار شد که برخی مدیران نسبت به توزیع اعتبارات ناراضی بودند و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز با بیان اینکه انگار باید از جاهایی حساب ببرید تا اعتبار تخصیص دهید،گفت:مدیران کل حوزه فرهنگ،خود با فرهنگ بیگانه هستند و توان جذب بودجه ندارند،هیچ کسی سرجای خود نیست!
مدیرکل صدا وسیما نیز قصه پر غصه کمبود اعتبار حوزه فرهنگ را تمام نشدنی خواند و گفت با این اعتبارات 30میلیون و 100 میلیون نمی توان تحولی در شهرستان ها ایجاد کرد.
شهابی معاون برنامه و بودجه استان،کل اعتبارات سال 98کهگیلویه را 234 میلیارد تومان برشمرد و اظهار کرد:67میلیارد تومان اعتبار کهگیلویه از محل استانی،نفت و متوازن،است،161میلیارد تومان اعتبارات ملی،6میلیارد هم اعتبارات 27صدم ارزش افزوده دارد.
شهابی با بیان اینکه امروز 67میلیاردتومان استانی نفت و متوازن توزیع می شود گفت:تعداد 140پروژه در کهگیلویه هست.
وی با اشاره به اشتباه هر سال که اعتبارات ریز و قطره چکانی می شد و هیچ پروژه ای هم به بهره برداری نمی رسید،گفت:ولی امسال اولویت را روی پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت بالا گذاشتیم و اعتبارات ریز و خرد نشدند.
معاون برنامه بودجه اولویت شهرستان را راه دانست و گفت:دهدشت نه راه درستی به مرکز استان دارد و نه بین بخشی راه درستی دارد.
شهابی ادامه داد:مهمترین راه درون شهرستان، راه دهدشت -قلعه دختر -جاورده -قلعه رئیسی- دیشموک -اسفندان -باغملک تا صیدون خوزستان است که در سفر استاندار هم خواسته مردم بود است که 7میلیارد تومان اعتبار برای آن گذاشته ایم ولی کمی فرماندار آن را کاهش داد ولی به نظر من بهتر است که این مبلغ برگشت داده شود.
 وی افزود:6میلیارد تومان از محل 27صدم به ورزش اختصاص داده می شود،تا ورزشگاه دهدشت ،قلعه رئیسی و دیشموک تکمیل شود.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد کهگیلویه هم در حالی که می گفت با این پول کار ما به جایی نمی رسد گفت:من نه سازمان برنامه بودجه و نه فرمانداری را مقصر را می دانم،بلکه چند مدیر کل حوزه فرهنگ به استثنای صدا سیما با فرهنگ ارتباط برقرار نمی کنند، اهمیت فرهنگ را نمیدانند که نمی تواند در سطح استان برای کارهای فرهنگی بودجه بگیرند.
ایرج کاظمی جو با بیان اینکه هیچ کدام سر جای خود نیستند تصریح کرد:آنجا معطل هستند و نمی توانند ارتباط برقرار کنند با نوروزی تا بتوانند برای ما اعتبار بگیرند.
وی در پایان گفت:انگار باید از جاهایی حساب ببرید تا اعتبار تخصیص دهید!
پس از انتقادات کاظمی جو،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم قول داد که اعتبار فرهنگ و ارشاد را افزایش دهد.
مدیر کل صداسیما نیز که به توزیع اعتبارات حوزه فرهنگ ناراضی بود گفت: قصه پر غصه بودجه های فرهنگ ظاهرا قرار نیست به این زودی تمام شود،سرجمع اعتبارات فرهنگ و رسانه عددی نیست که بشود در شهرستان تحولی ایجاد کرد.
رئوف با اشاره به درخواست کلان نماینده کهگیلویه مبنی بر ایجاد زیر ساخت استدیویی در کهگیلویه که ارتباط بگیرند با استان تصریح کرد:این خود یک پروژه مجازیی است و اعتباری بالغ بر  10میلیارد تومان می خواهد که در اولویت ما هم نیست.
وی با بیان اینکه آقای نوروزی گفته بودند که اعتبارات ریز نمی شود گفت:ولی واقعا ریز شده است،شما خواستید همه را به یک شکل تامین کنید و دل همه را به دست بیاورید ولی باید گفت که  اعتبار 30 میلیون تومان ،100میلیون تومان دردی از مشکلات شهرستان رفع نمی کند.

سید حسین حسینی رئیس شورای اسلامی شهر سوق با اعتراض به تقسیم اعتبارات عمرانی گفت؛تقسیم اعتبارات در بین شهرداری های شهرستان کهگیلویه یکسان نیست و اعتبارات شهرداری سوق نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی به بدهکاری شهرداری سوق اشاره ای کرد و گفت؛شهرداری سوق بیش از یک میلیارد تومان بدهکاری مالی در حوزه عمرانی دارد.
حسینی در ادامه افزود،در شهر سوق تعداد ۳۰۰ خانه راه ارتباطی ندارند و برای طرح بازگشایی معابر انتظار مساعدت داریم.
 رئیس شورای اسلامی شهر سوق در پایان افزود، در صورت عدم افزایش بودجه عمرانی شهر سوق اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار استعفاء خواهد داد.
یعقوب دمساز مدیر امور آب کهگیلویه نیز از تفاوت بسیار زیاد اعتبارات گچساران و کهگیلویه در حوزه خود معترض بود،مدیر میراث فرهنگی کهگیلویه،سرپرست راهداری،سرپرست صمت،شورای شهر سوق،شورای شهر دهدشت،شورای قلعه رئیسی و...تعدادی از معترضان به توزیع بودجه بودند.

 


کد مطلب: 411101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411101/2/کهگیلویه-توزیع-اعتبارات-ناراضی-انتقادهای-شدید-کاظمی-جو-جاهایی-باید-حساب-ببرید-اعتبار-دهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1