تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۱۱۰۳۹
فرهاد آرامشیان پیمانکار قطعه دوم پروژه کریدور جنوب به شمال (یاسوج-سمیرم) در گفت‌وگو با کبنا:

گلایه‌های یک پیمانکار از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛ هیچ گاه پروژه «یاسوج-سمیرم» آسیب شناسی نشد! / در کهگیلویه و بویراحمد هر کسی «پارتی» داشت مجوز می‌گیرد! / شن و ماسه استاندارد در این استان کمیاب است

۶
۱
کبنا ؛فرهاد آرامشیان پیمانکار قطعه دوم پروژه کریدور جنوب به شمال (یاسوج-سمیرم) باند دوم محوربابامیدان-یاسوج-سمیرم در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از این پروژه که ظهر امروز (23 تیرماه 98) انجام گرفت، در گفت و گو با کبنا اظهار کرد: در هر جای ایران پروژه‌های عمرانی کلان و شریانی مجوز اختصاصی برای نصب تاسیسات سنگ شکن و کارخانه آسفالت دارند در حالی که در استان کهگیلویه وبویراحمد صدور مجوزها گزینشی است و متاسفانه هر کسی پارتی دارد مجوز به او می‌دهند.
آرامشیان در خصوص تأمین شن و ماسه استاندارد برای پروژه‌ها عنوان کرد: مصالح استاندارد هم در محدوده به ندرت پیدا می‌شود، ما الان پشت کارخانه آسفالت حداقل 50 درصد مصالحی که بردیم پرت شده است به دلیل عدم دانه بندی مناسب.
وی با اشاره به اینکه شرایط هر نوع مصالح برای هرکاری، بتن یا اسفالت متفاوت است بیان کرد: کارخانه سنگ شن دارد بتن تولید می‌کند، برای بتن یک دانه بندی می‌خواهد باید سایز 24 باشد و سنگ دانه‌ها درشتر باشد برای مقاومت بیشتر، برای آسفالت باید 19 باشد در این پروژه‌های ما هم تولید اینها هم براساس منافع حرفه‌ای خودش است.
مدیرعامل شرکت تنش یاب یاسوج در ادامه در خصوص تأمین قیر این پروژه نیز گفت: در حقیقت در مردادماه سال 97 پروژه آماده آسفالت بود بخش عمده آن، که به دلیل اینکه مشکلاتی در تأمین قیر بود و عدم همکاری در تأمین قیر متاسفانه پروژه به درازا کشید تا اینکه مهندس نژاد صفوی به صورت شبانه روز وقت گذاشتند برای تأمین قیر پروژه.
آرامشیان ادامه داد: با توجه به اینکه در پیوست بودجه در سال گذشته شاید 70 درصد از تخصیص پروژه داده شد و پیمانکاران زیادی در این مسیر دارند کار می‌کنند، از محور بابا میدان تا سمیرم، و به دلیل تعدد پیمانکار حجم اعتباراتی که برای پروژه تخصیص می‌کنند خیلی ناچیز است.
وی افزود: و در پیوست بودجه سال 98 با پیگیری مدیرکل و سایر مسئولین اعتبارات به 28 میلیارد در پیوست بودجه اضافه شده است ولی بخش عمده این پروژه از سمت سمیرم به پل قره شروع شده است که بیشترین منافع این پروژه هم برای استان کهگیلویه وبویراحمد است و در بحث نقدینگی برای این پروژه واقعاً دچار مشکل و بحران هستیم.
پیمانکار پروژه مطرح کرد: قطعه دوم کریدور جنوب به شمال  محور یاسوج-بابامیدان حدود 12 کیلومتر بوده است که 5 کیلومتر آن در سال 95 دربهمن ماه افتتاح شد و 7 کیلومتر هم آماده اسفالت هست که اگر مسئولان همت کنند و تخصیصی بدهند  و نقدینگی به پروژه تزریق کنند.
آرامشان در پاسخ سوالی مبنی برا اینکه گفته بودید گلایه‌هایی از مسئولان دارید، قضیه چه بود؟ گفت: گلایه ما این است که الان این پروژه هیچ کدام از مسولین از زمان احمدی یک بار جلسه تشکیل نداند تا آسیب شناسی شود برای پروژه، حتی حضور فعال که به صورت ویژه بررسی کنند مشکلات پروژه را تشریف نیاوردند، اگر هم از این مسیر عبور کردند برای تردد به سمت جاده پاتاوه -دهدشت یا برای شهرستان دنا بود که به جلسات خود برسند هیچ گونه توقفی در پروژه ما نداشتند گله مند هستیم که چرا این پروژه‌ای که الان حدود 60 میلیارد قرارداد مورد پیمان بنده هست در دو قطعه، انتظار براین است که حداقل بررسی کنند مشکلات پروژه را، آسیب شناسی کنند معارضات پروژه را، در تسهیل صدور مجوزها همکاری کنند.
مدیرعامل شرکت تنش یاب یاسوج مطرح کرد: مدیرکل استحضار دارند برای تأمین زمین تجهیز کارگاه محل تاسیسات با جلسات متعددی که در فرمانداری دنا حضور دادستان برگزار گردید هنوز به نتیجه نرسیده است بحث معارضات محلی است.
آرامشیان ادامه داد: متاسفانه برای تأمین لاستیک ماشین آلات اداره راه سازی هیچ گونه همکاری از سوی نهادهای متولی صورت نگرفته است، سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای پاس می‌دهد به سازمان صنعت ومعدن و تجارت و سازمان صمت به سازمان راهداری و شهرداری پاس می‌دهد، متاسفانه متولی خاصی برای تأمین لاستیک کامیون‌های راه سازی ندارد و در این زمینه چندین کامیون ما به دلیل نبود لاستیک ماشین مشکل داریم.
وی در پاسخ به سوالی که آیا مسائل سیاسی در برخورد مسولان با پیمانکاران مؤثر است گفت: ما پیمانکار و کارگری هستیم و پای ما را به مسائل سیاسی نکشید، ما صادقانه داریم کار می‌کنیم و کاری به مسائل سیاسی نداریم.
انتظار هم از مسوولین داریم که همکاری کنند، خود مسئولین و نمایندگان می‌بینند که کار می‌شود انتظار هست که همت مضاعف‌تری داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مختار
Iran, Islamic Republic of
کاشکی، می نوشتی گلایه های یک مهندس، آقای دکتر آرامش نیا، مهندس پایه یک محاسبه و نظارت، کارشناس زبده رسمی دادگستری، کسی ک با همتش محور یاسوج پاتاوه، چهار بانده شده است، مهندسی ک خیر گمنام است، بله، مهندس خسته نباشی، دعای همه بویراحمد پشت و پناهت باشد، ک اگر نبودی، یاسوج سمیرم، قتلگاه بی فکری مسئولین بود، خون جوانان این محور، دامن، مسئولین، نهضت آسفالت تک پیمانکار را خواهد گرفت، خدا با توست، ادامه بده،
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بود اخ وبخت .
کارشناس اداره راه
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار باید اونقدر از خودش داشته باشد که بتواند قسمتی از پروژه را با پول خودش انجام دهد بعد صورت وضعیت ارائه کند.
برای پروژه یاسوج سمیرم به اندازه کل استان فقط به همین یک پیمانکار داده شده
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
ما پیمانکار و کارگری هستیم و پای ما را به مسائل سیاسی نکشید، ما صادقانه داریم کار می‌کنیم و کاری به مسائل سیاسی نداریم.


خداوکیلی تعریف " خَفَت " چیست؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشیدکجاپارتی نیست که اینجاهم نباشه
زارعی زواره
Iran, Islamic Republic of
این شرکت در کار اجرایی فوق.العاده.مسعولیت پذیر.وبا بهتربن مصالح زیر سازی به کار اجرایی ادامه میدهند
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1