تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۱۱۰۳۴
کبنا از بازدید مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌های راه و شهرسازی استان گزارش می‌دهد

احداث آزاد راه حق مردم کهگیلویه و بویراحمد است /تخصیص 10میلیارد تومان از دفتر مقام معظم رهبری جهت راه های روستایی/ احداث جاده سپیدار در جهت بهبود ارتباطات و گردشگری / تصاویر

۰
کبنا ؛سید عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد که با همراهی خبرنگاران امروز (23 تیرماه 98) برگزار شد، بیان کرد: جذب 140 میلیارد اعتبارات استانی و جذب 123 میلیارد تومان از اعتبارات 97 از شرکت ساخت که یکی از معاونت‌های وزارت راه است تخصیص گرفتیم که این حجم اعتبار در استان بی سابقه بوده است.
وی در ادامه گفت: راه سازی نسبت به ساختمان سازی کار بسیار سنگین و مشکلی است. محدودیت فصل کاری دارد که مثلاً در فصل زمستان کار متوقف می‌شود. اگر بخواهیم استانداردها را رعایت کنیم لایه‌های اولیه آسفالت باید حداقل 14 درجه حرارت داشته باشد. بخصوص در شهرستان بویراحمد فصل انجام کار راه سازی محدود است.
وی ابراز کرد: در استان حدود 185 پروژه کوچک و بزرگ در دست اقدام است.
جاده سمیرم 4 بانده می‌شود
نژادصفوی تصریح کرد: در محور سمیرم علارغم فشارهای کاری آسفالت را شروع کرده‌ایم و حدود 7 کیلومتر را چهاربانده می‌کنیم.
وی اظهار کرد: آسفالت جاده تنگاری از فردا شروع می‌شود. محور سپیدار 7 کیلومتر را تا شهریور و نهایتاً مهرماه آسفالت انجام خواهد شد. همچنین واریانت آب حیات را داریم.
وی در اشاره به تخصیص اعتبار به پیمانکارها گفت: اخیراً دو پیمانکار اعتبارات را تخصیص داده‌ایم. در محور سی سخت 6 میلیارد و 500 میلیون تومان در اوایل سال در اسناد خزانه ثبت کرده‌ایم و مراحل تخصیص طی شده است که ظرف یکی دو هفته آینده دست پیمانکار باشد.
وی بیان کرد:  در این استان آزادراه نداریم و حق مردم استان است. حدود 137 کیلومتر بزرگ راه داریم که این را اگر با اوایل انقلاب مقایسه کنیم بیش از 15 کیلومتر تونل در استان داریم. هر کیلومتر تونل کمتر از 8 میلیارد هزینه ندارد. این نگاه دولت است که بعد از انقلاب پیشرفت خوبی داشته‌ایم.
از 4 هزار کیلومتر راه روستایی 3 چهارم آن آسفالت است
وی به راه‌های روستایی استان اشاره کرده و گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار کیلومتر راه در استان داریم که بیش از 4 هزار کیلومتر این راه‌ها به دلیل پراکندگی مسیرها راه‌های روستایی را تشکیل داده‌اند.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر 3 چهارم جاده‌های روستایی ما آسفالت است و ممکن است نیاز به بهسازی داشته باشد.
500 کیلومتر راه روستایی در دست اقدام تخصیص 10 میلیارد تومان از دفتر مقام معظم رهبری
نژادصفوی تصریح کرد: بیش از 500 کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف استان در دست اقدام داریم که بیش از 100 کیلومتر آن در شهرستان بویراحمد و دنا است. یک پروژه بزرگی در بخش زیلایی و روستاهایی که در اطراف محور پاتاوه به دهدشت هستند که روز پنجشنبه کلنگ زنی می‌شود.
وی بیان کرد: 17 روستا در اطراف محور پاتاوه به دهدشت داریم که مجموعاً 10 میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری تخصیص داده شده است، بخشی از این روستاها در شهرستان بویراحمد و بخشی در کهگیلویه است.
اعتبار 100 درصد تخصیص داده شده و کار هم عملاً شروع شده است.
4 کیلومتر محور واریانت یاسوج به شیراز در بخش دره ماهینی
عبدالحمید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از محور واریانت یاسوج به شیراز در بخش دره ماهینی به تشریح مشکلات جاده قبلی پرداخته و گفت: بخش‌هایی از محور به دلیل رانش و ریزش کوه و جنس و بافت زمین شناسی‌اش با مشکلاتی به خصوص در فصل بارندگی مواجهه هستیم.
وی بیان کرد: این بخش حدود 4 کیلومتر و چهاربانده است که مشکلات رانش و پرتاب سنگ و مشکلات برف گیری را نخواهیم داشت.
وی ابراز کرد: 15 دستگاه پل خریداری شده و ظرف ده روز آینده عملیات احداث این پل‌ها و زیرسازی مسیر شروع خواهد شد.
وی گفت:  70 درصد حوزه استحفاظی محورهای استان تا پل تنگ سرخ حدود 80 درصد چهاربانده شده است که بخشی‌اش در دست اقدام است و حدود کمی مانده است که باید تأمین اعتبار شود.
وی در رابطه با زمان اتمام پروژه‌ها گفت: پیش بینی ما بر این است که این چند پروژه تا پیش از دهه فجر به بهره برداری برسد. تدبیر ما بر این است که اول این دو پروژه به بهره برداری برسد و بعد به سمت پروژه بعد برویم.
محور واریانت یاسوج به شیراز در بخش دره ماهینی یکی از بهترین محورهای مسیر است
نژادصفوی گفت: مطالعات از قبل انجام گرفته است و دو مشاور از لحاظ فنی این پروژه را بررسی کرده‌اند و به دلیل حذف شدن پیچ و خم های جاده یکی از بهترین محورها خواهد شد.
وی با اشاره به میزان فعالیت و میزان اعتبار هزینه شده در پروژه بیان کرد: حدود 1 میلیون و 400 هزار متر مکعب در این قسمت خاک برداری کرده‌ایم. هزینه‌های راه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل صعب العبور بودن، کوهستانی بودن، بافت سنگین زمین بالا است. همین 4 کیلومتر بیش از 24 میلیارد هزینه دارد. باید از مجموعه مدیریتی استان و نگاه دولت و هم وزرات راه تشکر کرد.
دو راهی سپیدار؛ سپیدار مرکزی بابکان در محور باغچه سادات
نژادصفوی در بازدید از بهسازی و اسفالت دو راهی سپیدار؛ سپیدار مرکزی بابکان در محور باغچه سادات گفت: در همین قطعه حدود 600 کیلومتر مکعب خاکبرداری دارد که 90 درصد خاکبرداری انجام گرفته است.
وی به فواید احداث این جاده اشاره کرده و گفت: با احداث و اتمام این پروژه، نعمتی برای مردم استان است به دلیل ایجاد فرصت برای مواصلات و مبادلات بهتر در زمینه‌های مختلف دارویی بهداشتی، کشاورزی، آذوقه و غیره بین دو استان کهگیلویه و وبویراحمد و فارس است.
وی در ادامه گفت: استان فارس نیز باید ادامه مسیر را که جزو محدوده خود است اقدام کند، کما اینکه استان فارس نیز اقدام به چهاربانده کردن این مسیر را شروع کرده و فقط مسیر سپیدار تا تنگ سرخ ساخته نشده است و حدود 25 کیلومتر باید ساخته شود.
وی بیان کرد: ما این انگیزه را داریم که برای احداث ادامه مسیر به استان فارس ترغیب و تشویق کنیم، چون در بحث اشتغال، بازار اقتصادی، گردشگری یاسوج و دیگر موضوعات برای مردم استان کهیگیلویه و بویراحمد منفعت دارد.
نژاد صفوی در انتها گفت: بخش زیادی از مسافرانی که از شیراز قصد مسافرت به مرکز کشور را دارند از این محور استفاده می‌کنند، به دلیل طبیعت زیبایی که دارد بخصوص در فصول تابستان و بهار جمعیت زیادی را جذب جاده یاسوج می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
هیج کاری ونژادصفوی ساخته نیست
Iran, Islamic Republic of
آخ بی صحاب و بهمیی
Iran, Islamic Republic of
تا ا..مهمترین معاونت شما رو داره که حتی نمیدونه چی هست و با ملت هر چه تمامتر حرف میزنه چجوری کار پیش بره
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
همه اش گفته شده انجام می شود، افتتاح می شود، چهار بانده می شود، به بهره برداری می رسد، بالاخره این افعال مستقبل چه زمانی انجام می شوند که مردم بیچاره از دوران جنگ در این جاده ها بیشتر شهید ندهند؟
...
Iran, Islamic Republic of
وی به فواید احداث این جاده اشاره کرده و گفت: با احداث و اتمام این پروژه، نعمتی برای مردم استان است به دلیل ایجاد فرصت برای مواصلات و مبادلات بهتر در زمینه‌های مختلف دارویی بهداشتی، کشاورزی، آذوقه و غیره بین دو استان کهگیلویه و وبویراحمد و فارس است.
وی در ادامه گفت: استان فارس نیز باید ادامه مسیر را که جزو محدوده خود است اقدام کند، کما اینکه استان فارس نیز اقدام به چهاربانده کردن این مسیر را شروع کرده و فقط مسیر سپیدار تا تنگ سرخ ساخته نشده است و حدود 25 کیلومتر باید ساخته شود»»»
معومه بالا چه نوشتید؟؟؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
والله خیلیا چیا حق مردمه اما تا عمل ای دنیا تا روز قیامت فاصله داره. فقط در حد شعاره جانم ! شعار!!!!!!!!!!!!!!!!
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1