کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران/از فروش داروهای جنسی در سوپر مارکتی ها تا حمله مورچه ها به جلسه فرمانداری گچساران(+تصاویر)

22 تير 1398 ساعت 0:22

به مدت مشابه پارسال ۹۴ درصد افزایش داشته، افزود: بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۷۳ میلیون و ۵۰۵ هزار ریال کالای قاچاق در سال گذشته در این شهرستان کشف شد


نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران با حضور معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، اعضای کمیسیون در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

فرمانده انتتظامی شهرستان گچساران در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران، با بیان اینکه کشفیات قاچاق کالا در گچساران نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۴ درصد افزایش داشته، افزود: بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۷۳ میلیون و ۵۰۵ هزار ریال کالای قاچاق در سال گذشته در این شهرستان کشف شد.
سرهنگ سید محمد موسوی بیان کرد: ۱۲۸ نفر متخلف از ابتدای امسال تاکنون در این زمینه شناسایی و دستگیر شده است.
موسوی ابراز کرد: ۵۹ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق امسال در این شهرستان متوقف شده که نسبت به مدت مشابه ۱۶ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: دستگاه ارز خارجی، گوشی تلفن همراه، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و پوشاک از کالاهای کشف شده در این شهرستان بوده است.
کارشناس غذا و دارو شبکه بهداشت گچساران در این نشست گفت: امروز مصرف بالای قرص ریتالین به بهانه تقویت حافظه مشکلاتی را بوجود آورده است.
  معصومه ویسی افزود: مصرف این گونه قرص‌ها عوارض بسیار زیادی دارد هرچند در کوتاه مدت ممکن است موجب تقویت حافظه شود اما در دراز مدت نتیجه معکوس دارد و ضریب هوشی را پایین می‌آورد.
 وی با اینکه امسال بیش از ۱۰ هزار قرص ریتالین بصورت حواله‌ای به کودکان پیش فعال این شهرستان توزیع شد، گفت: مصرف قرص ریتالین تحت کنترل و از سوی دارو خانه‌های خاصی این دارو عرضه می‌شود.
 ویسی افزود: این تعداد قرص‌ها بین ۱۰۰ کودک پیش فعال در این شهرستان توزیع شد.
 وی ابراز کرد: بخش عمده‌ای از این دارو از طریق سامانه مصرف توزیع دارو نبوده و بصورت قاچاق توزیع می‌شود.
 
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران گفت: قاچاق کالا سبب سلب اعتماد عمومی، عدم ثبات بازار، تضعیف تولید کننده داخلی و کالای ایرانی و بیکاری جوانان می‌شود که به همین دلیل متولیان امر باید در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش جدی داشت.
 
محبوبه رضوانی تصریح کرد: قاچاق کالا پدیده مخربی است که موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی در جامعه می‌شود.
اما این نشست حواشی داشت:
 رئیس بهداشت و درمان شهرستان گچساران عنوان کرد: سوپرمارکت‌ها یکی از مراکزی هستند که ما تحت نظارت و بازرسی قرار می‌دهیم.
دکتر سهراب صیدی افزود: بعضی از سوپرمارکت‌ها شهرستان گچساران تبدیل به مرکزی شده است که به دلیل پروانه خواروبار داشتن به خود اجازه می‌دهند در کار اصناف دیگر دخالت داشته باشند.
صیدی تصریح کرد: سوپرمارکت‌ها قرص و کپسول و پودر های بدنسازی می‌فروشند وحتی کرم و اسپری تاخیری جنسی می‌فروشند، قرص‌هایی می‌فروشند که اجازه فروش ندارند و این قرص باید در داروخانه بفروش برسند، سیگارها را برای تبلیغ بیشتر جلوی چشم مشتری می‌گذارند که همه اینها خلاف قانون است که باید با این موارد بشدت برخورد شود.
 *یکی از حاشیه های این نشست هجوم مورچه ها به سالن اجتماعات فرمانداری و ورود به قندان های فرمانداری بود.
جالب اینجا بود که یکی از قندان ها در جلوی دیدگان دکتر سهراب صیدی مدیر بهداشت و درمان شهر بود که وی نسبت به این موضوع اعتراض کرد.

 


کد مطلب: 410987

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410987/2/نشست-کمیسیون-مبارزه-قاچاق-کالا-ارز-گچساران-فروش-داروهای-جنسی-سوپر-مارکتی-حمله-مورچه-جلسه-فرمانداری-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1