تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۰۹۶۵
شب‌های یاسوج همراه با جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین؛ از رضایت مونسان تا استقبال بی‌نظیر مردم؛

حال خوش

۰
کبنا ؛برگزاری پنجمین جشنواره عشایر و اقوام ایران زمین در یاسوج که به جرأت می‌توان گفت از قطب های گردشگری کشور است، علاوه بر اینکه منجر به پویایی، تکاپو و افزایش نشاط اجتماعی می‌انجامد، فرصت مغتنمی است برای تمام مردم، مسئولین، هنرمندان، اندیشمندان و پژوهشگران تا در کنار یکدیگر و با دلسوزی و اشتیاق به استعداها، فرصت‌ها، تهدیدها، کمبودها و چالشهای این شهر در تمامی زمینه‌ها با نگاهی اصولی نظر اندازند و در صدد حل مشکلات برآیند.
بنا بر نظر کارشناسان؛ «توسعه شهری، از منظر شهرشناسی محدود به توسعه کالبدی از جنبه‌های فنی و عمرانی و زیرساخت‌های شهری نیست، بلکه از منظر جریان زندگی شهری و حیات مدنی و به تبع آن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز شامل می‌شود.»
شهرهای بزرگ جهان امروز جذاب‌ترین ویترین‌های توسعه یافتگی خود را با کالاهای فرهنگی به نمایش می‌گذارند؛ صنایع خلاق، ترکیبی از فعالیت‌های دانش بنیان است که روی هنر تاکید دارد اما به آن محدود نمی‌شود و بطور بالقوه از تجارت و حق مالکیت فکری درآمد ایجاد می‌کند. صنایع خلاق محل تلاقی هنرمندان با خدمات و بخش صنعت است و از سویی قرن بیست و یکم با دو جریان بزرگ و عمده جهانی شدن و توسعه شهرنشینی شناخته شده است، ایجاد شهرهای خلاق باعث رونق و شکوفایی حیات شهری می‌گردد، شهر خلاق از جمله مباحث جدید در حوزه مطالعات شهر پایدار می‌باشد که کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد.»
از طرفی حوزه گردشگری، یکی از این مقولات است که توسعه فراوانی یافته است و بسیاری از کشورها از این رهیافت توانسته‌اند وضعیت خویش را تا حد زیادی بهبود بخشیده و بسیاری از مشکلات خود از قبیل بیکاری، پایین بودن سطح درآمد سرانه و کمبود درآمد ارزی را پوشش دهند.
جشنواره فرهنگ عشایر و ایران زمین پنجمین دوره خود را تجربه می‌کند، این جشنواره امسال به مدیریت محمود باقری مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود که شب‌های یاسوج را خاص کرده و بازدید گسترده اقشار مختلف مردم از این جشنواره تداعی کننده علاقه مردم ایران زمین به فرهنگ و آداب و سنت‌های گذشته خود هستند.
ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین یاسوج با قدردانی از همکارانش در اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: این همان حال خوشی است که گردشگری به مردم هدیه می‌دهد.
تیموری با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: نوروز امسال سه روز میهمان مردم یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد بودم و بخش‌های مختلف را دیدم هر گوشه‌ای از استان سرشار از زبان مهربانی و میهمان نوازی مردم استان است.

رضایت مونسان از افزایش زیرساخت‌های گردشگری و قدردانی از «محمود باقری»
علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بعد از بازدید از چند پروژه گردشگری و تفریحی و افتتاح دال دنا از وجود این همه زیر ساخت گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد تعجب کرد و گفت: «استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته در بحث زیرساخت‌های گردشگری رشد خیلی خوب داشته است.»
مونسان رضایت خود را از وجود این همه زیرساخت‌های گردشگری و اقدامات اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد. «محمود باقری» مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان نقش بسزایی در افزایش مکان‌های تفریحی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ایفا کرده، یقیناً تلاش مضاعف می‌تواند به معنای واقعی کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان قطب گردشگری معرفی نماید. هجوم مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال به استان کهگیلویه و بویراحمد برای دیدن از جاذبه‌های گردشگری را به عنوان یک فرصت باید غنیمت شمرد. ارتقاء سطح جشنواره، بالا بردن کیفیت خدمات در مکان‌های تفریحی و گردشگری، آموزش و استفاده از مشوق‌های لازم برای جذب گردشگر و... ضروری به نظر می‌رسد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره می‌گوید: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد و باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد.
این شب‌ها یاسوج میزبان گروه‌های مختلف از استان‌های سراسر کشور است که با اجرای موسیقی‌های محلی و با نمایش گذاشتن صنایع دستی و پخت غذاهای محلی نظر علاقمندان، هنرمندان، عکاسان و اقشار مختلف را به خود جلب کرده‌اند.
به گزارش کبنا، شب چهارم جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین با اجرای موسیقی‌های از استان‌های کرمانشاه و هرمزگان و با حضور خیل عظیمی از مردم به پایان رسید. در این شب جمع زیادی در پارک ولایت یاسوج برای دیدن برنامه‌های جشنواره آمده بودند. گروه‌های مختلف علاوه بر ارائه غذاهای محلی با بازدیدکنندگان عکس سلفی می‌انداختند. بعضی هم خانوادگی در این جشنواره حضور پیدا و در کنار خانواده از نان و آش‌های محلی استفاده می‌کردند. خلق این صحنه‌های زیبا که باعث نشاط اجتماعی می‌شود، فقط از دست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر می‌آید.
البته نباید اقدامات مدیر جوان روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان که از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی این جشنواره و استفاده خوب مردم از آن را نادیده گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
ایگوم فرهنگ عشایرفقط نون وآشه؟ چیل ده نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1