کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:

خانواده ها آرمانی فکر می کنند/مسائل فرهنگی؛ مهمترین مانع ازدواج

19 تير 1398 ساعت 20:46

فرهنگ ازدواج آسان به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سبک زندگی اسلامی باید در جامعه تقویت شود.




نماینده ولی فقیه در استان ازدواج آسان در جلسه بررسی شیوه های ترویج ازدواج آسان که با حضور مسئولان فرهنگی  برگزار شد،بر ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان یک امر ضروری تاکیدکرد و گفت: طی چند سال اخیر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مطرح شده اما تاکنون آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
آیت الله ملک حسینی افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید در ترویج ازدواج آسان به سبک زندگی اسلامی تلاش کنند و در بحث آموزش مهارتهای زندگی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مانع ازدواج جوانان مسائل فرهنگی است ادامه داد: در حالی که می‌توان با وسایل کمتر و خانه‌ای کوچک‌تر نیز یک زندگی را تشکیل داد، هنوز خانواده‌ها نتوانسته‌اند در ذهن خود با این مسائل کنار بیایند و عموما آرمانی فکر می‌کنند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به طرح"شفاعت نیکو" که از سوی جبهه فرهنگی استان مطرح شده اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود با اجرای این طرح وگسترش ازدواج آسان زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی فراهم و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
دبیر جبهه فرهنگی استان هم در این جلسه از اجرای طرح شفاعت نیکو با محوریت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان، ازدواج آسان زمینه‌ساز سبک زندگی اسلامی در یاسوج خبر داد و گفت: دو طرح "همسفران بهشتی و شفاعت نیکو "با هدف فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و کاهش طلاق با برگزاری دوره‌های آموزشی در استان اجرا می‌شوند.   
ستار هدایتخواه با اشاره به تاكید رهبرمعظم انقلاب بر تبیین سبك زندگی اسلامی بر پایه قرآن و اهل بیت افزود: با توجه به آسیب شناسی در ابعاد مختلف جامعه، برای كاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، اصلاح سبک زندگی رفتاری افراد برپایه اسلام و اهل بیت نیاز است.
وی با بیان اینکه مشاوره‌های پیش از ازدواج، یک اقدام ضروری برای ازدواج موفق است از اجرای مشاوره پیش از ازدواج و پس از آن تا سه سال و استفاده از مشاوران و پژوهشگران در خصوص آسیب شناسی ازدواج در این طرح خبرداد.


کد مطلب: 410938

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410938/2/خانواده-آرمانی-فکر-می-کنند-مسائل-فرهنگی-مهمترین-مانع-ازدواج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1