کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد؛

سیل چه بلایی بر سر جاده پاتاوه - دهدشت آورده / رانش زمین در پروژه ملی / فیلی: این پروژه را از وزرات راه نمی‌پذیریم / تعیین ضرب‌الاجل برای پل لنده / تصاویر تکان دهنده

19 تير 1398 ساعت 19:35

شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ۵ ماه فرصت دارد تا به تعهدات خود برای صیانت از پل بزرگ لنده عمل کند.


سومین نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با سه دستور کار، پل لنده، جاده پاتاوه-دهدشت و کارخانه‌های تولید آماتور برگزار شد.
در این نشست که امروز (چهارشنبه 19 تیرماه 98) به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، آسیب به پل بزرگ لنده، خسارت به ابنیه و سازه محور پاتاوه به دهدشت، نظارت و بررسی میلگردهای مصرفی در استان و ارزیابی کیفیت آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بنا به این گزارش، ابتدا تصاویری مربوط به پل لنده به نمایش درآمد که محمد نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این پروژه سال 90 شروع که در مقطعی هم تعطیل شد.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پل لنده، اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های حیاتی است و تنها راه ارتباطی شهرستان لنده هم محسوب می‌شود که سابقه تاریخی دارد.
وی در ادامه با اشاره به به آسیب و تخریب احتمالی پل بزرگ لنده، از مهلت 5 ماهه (پایان آبان ماه) به شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد و افزود: در صورت هرگونه اتفاق احتمالی برای این پل شرکت آب منطقه‌ای متخلف شناخته می‌شود و آن را طبق قانون به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه پروژه بالا دست آب منطقه‌ای انحرافی دارد، گفت: تغییر مسیر آب به سمت دودهانه (به سمت شهرستان لنده) است این در حالی است که آب منطقه‌ای تعهداتی داشته که این کار را انجام نداده است. و آب منطقه‌ای باید کاری انجام بدهد که آب رودخانه زیر پل از تمام دهانه‌ها عبور کند و اداره کل راهداری هم باید هفته یک بار در باره وضعیت پل به ما گزارش دهد.
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این نشست مقرر شد آب منطقه‌ای و راهداری تمهیدات لازم برای مدیریت دبی و جریان آب رودخانه در پل بزرگ لنده وتقسیم آن به دیگر پایه‌های پل را انجام و هر دو هفته یک بار از روند کار خود گزارش ارائه دهند.
در ادامه وقتی که تصاویری از جاده پاتاوه-دهدشت به نمایش درآمد، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان این پروژه را تا زمانی که نواقص آن رفع نشود، را نمی‌پذیرد.
سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص محور پاتاوه به دهدشت که بخش‌هایی از آن بر اثر سیل‌های اخیر دچار خسارت شد افزود: آسیب‌ها، ایرادات پیمانکار، مشاور و حتی کارفرمای استانی به شرکت ساخت و توسعه کشور انتقال تا برای رفع نقص آن تمهیدات لازم به کار برده شود.
وی اضافه کرد: در خصوص میلگردهای مصرفی در استان که در 23 مرکز فروش توزیع می‌شوند آزمایش‌هایی انجام شده که در این زمینه 4 کارخانه مهم در کشور وجود دارد که تولیدات آن‌ها بهتر بود.
سهمگین اضافه کرد: شش کارخانه هم کالاهای آنها از استاندارد خارج بود که به مراکز فروش معرفی شدند تا محصولات این کارخانه‌ها به فروش نرسند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به استفاده از کالا و مصالح ساختمانی استاندارد و داخلی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های که از مصالح وکالاهای غیر استاندارد استفاده کنند متخلف محسوب می‌شوند.


کد مطلب: 410936

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410936/2/سیل-بلایی-سر-جاده-پاتاوه-دهدشت-آورده-رانش-زمین-پروژه-ملی-فیلی-این-وزرات-راه-نمی-پذیریم-تعیین-ضرب-الاجل-پل-لنده-تصاویر-تکان-دهنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1