کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش حجاب و عفاف در شهرستان گچساران مطرح شد؛

حضور کمرنگ مسئولان در همایش حجاب و عفاف/ حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست

19 تير 1398 ساعت 18:26

ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در همایش حجاب و عفاف نسبت به حضور کمرنگ مسئولان و بی توجهی به مقوله حجاب ابراز نارضایتی کرد.


روز چهارشنبه همایش حجاب و عفاف با حضور ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران، سیده زهرا حسینی کارشناس امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان، عنبریان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و برخی از دیگر مسئولان در شهرستان گچساران برگزار گردید.
ایوب مقیمی در این نشست به سخنرانی پرداخته و گفت: حجاب و عفاف تنها مختص به زنان نیست و بر همین اساس از فرهنگیان مرد هم در برنامه دعوت نمودیم.
وی با اشاره به قیام خونین گوهرشاد و ماجرای کشف حجاب در متن تاریخ و حضور پررنگ زنان در این رویداد تاریخی، ابراز کرد: حجاب و عفاف جزو فرهنگ اصیل ایرانیان است و قدمت دیرینه ای در میان ایرانیان دارد.
مقیمی فضای مجازی را مجرایی دانست که مورد استفاده همه اقشار و بویژه دانش آموزان قرار می گیرد و نظارت والدین و توجه به فضای مجازی را برای سلامت جامعه و دانش آموزان ضروری دانست.
مقیمی ضمن ابراز نارضایتی از حضور کمرنگ مسئولان و بی توجهی به مقوله حجاب گفت: بهترین راه ترویج حجاب و عفاف در جامعه این است که با زبانی خوش و بدون تحکم این کار انجام گیرد.
سیده زهرا حسینی گفت: پیام دهی مستقیم به دانش آموز در مسائل فرهنگی تاثیر خوبی دارد و پیام های فرهنگی باید به شیوه ای غیرمستقیم و لابلای آموزش های دیگر قرار داده شود.
حسینی گفت: عفاف و حجاب قبل از اینکه مسئله ای جنسیتی باشد، مسئله ای انسانی است، مختص زنان نیست و هم مرد و هم زن باید در حفظ آن خود را دخیل بدانند.
سیده زهرا حسینی ابراز کرد: باید حداقل های حجاب و عفاف در جامعه عمل شود و ما قائل به حجاب سفت و سخت هم نیستیم. 
از دیگر برنامه های این همایش، شعرخوانی، رونمایی از کتاب، امضای میثاق نامه حجاب و عفاف بود.


کد مطلب: 410934

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410934/2/حضور-کمرنگ-مسئولان-همایش-حجاب-عفاف-فقط-مختص-زنان-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1