تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۱۰۹۲۶
در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز مطرح شد:

عباسی: نیروی انتظامی گچساران بیشترین کشفیات قاچاق را در استان دارد/کمبود امکانات داریم/ سرهنگ موسوی: نگاه استان به گچساران مهربانانه نیست

۳
۰
کبنا ؛روز چهارشنبه نشست کمیسیون  برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران با حضور معاون فرماندار، رئیس نیروی انتظامی شهرستان، رئیس سازمان تعزیرات، رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسئولان برگزار شد.
سرهنگ موسوی فرماندهی انتظامی شهرستان گفت: 18 میلیارد تومان در سه ماهه اخیر کشف و ضبط شده است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.
وی بیان کرد: از ابتدای سال، 50 دستگاه خودروی توقیفی داشتیم که 32 خودرو تعیین تکلیف شده‌اند.
موسوی اظهار کرد: بیشترین کشفیات استان در شهرستان گچساران صورت می‌گیرد ولی نگاه استان، نگاه خوش بین و مهربانانه و مسئولیت پذیرانه ای نیست، اگر قرار است در بحث قاچاق بطور جدی کار کنیم باید حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، طوری نباشد که برای لاستیک ماشین نیروی انتظامی بودجه نداشته باشیم. کارها را به گونه‌ای پیش ببریم که عیار نیروی انتظامی شهرستان را بالا ببریم.
عباسی رئیس تعزیرات شهرستان گچساران نیز گفت: بیشترین کشفیات قاچاق کالا و ارز مربوط به شهرستان گچساران است و به آقای سرهنگ موسوی و همکارانشان در نیروی انتظامی تبریک می گویم.
عباسی بیان کرد: این آمار بی سابقه‌ای است، نیروی انتظامی تلاشش دوچندان شده است و نیروهای بیشتری را وارد کار کرده است که کشفیات زیاد شده است و بهترین عملکرد را داشته است، کما اینکه قبل از این هم کشفیات بالا بود.
عباسی گفت: انصافاً در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنید، ولی پس از این خروجی، و کسب رتبه،  هیچ نگاه مثبتی به این فعالیت‌های مضاعف دیده نمی‌شود.
عباسی ابراز کرد: تعداد زیادی از خودروهای توقیفی در پارکینگ و انبار نیروی انتظامی خاک می‌خورند. بر اساس قانون اینها باید تعیین تکلیف شوند ولی این خودروها بیش از چندین سال است که در پارکینگ بماند.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی گچساران هم بیشترین کشفیات را دارد. از طرفی، بیش از 50 درصد پرونده‌های قاچاق فقط در یک شعبه رسیدگی می‌شود در حالی که 9 شعبه در این استان وجود دارد، بنابراین ما انتظار داریم تمهیداتی باید ایجاد شود.
عباسی ابراز داشت: وقتی خودرو به نفع دولت ضبط شده است باید به اموال تملیکی تحویل داده شود. این خودروها ممکن است مشکلاتی به بار بیاورند، احتمال انفجار یا خراب شدن در سرما و گرما وجود دارد. این عدم رسیدگی انگیزه را پایین می‌آورد. تمهیداتی در کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان صورت بگیرد که حداقل خروجی کارمان را ببینیم.
عباسی اظهار کرد: در سه ماهه اخیر 64 پرونده قاچاق کالا داشته‌ایم، که 97 درصد رسیدگی شده است.
در اینجا اموال تملیکی نداریم و باید این اموال با یک کارشناس و ماشی تحویل اموال تملیکی در استان داده شوند ولی مشخص نشده است که چه ماشینی و چه کسی مسئول این انتقال است. نیروی انتظامی با کمبود امکانات و ماشین مواجه است و هرچقدر که درخواست کردیم امکانات ندادند.
وی گفت: با عنوان «شوطی» مخالف هستیم، چون اینها کاری شبیه به تجارت انجام می‌دهند ولی تجارت کاذبی است. مأمورین نیروی انتظامی همه این افراد را زیرنظر دارند و این جای تقدیر و تشکر دارد.
صیدی رئیس بهداشت و درمان گچساران نیز در ادامه این جلسه گفت: در مورد شوطی ها باید تدبیری صورت بگیرد و فرهنگ سازی شود، اگر دقت کنید شوطی ها یا افرادی را به کشتن می‌دهند یا خودشان در تصادف کشته می‌شوند.
صیدی ابراز کرد: سوپرمارکت‌ها یکی از مراکزی هستند که تحت نظارت و بازرسی قرار می‌دهیم. سوپرمارکت‌ها تبدیل به مرکزی شده است که به دلیل پروانه خواروبار داشتن به خود اجازه می‌دهد در کار اصناف دیگر دخالت داشته باشد.
صیدی تصریح کرد: سوپرمارکت‌ها قرص و کپسول می‌فروشند، کرم و اسپری می‌فروشند، قرص‌هایی می‌فروشند که اجازه فروش ندارند، سیگارها را برای تبلیغ بیشتر جلوی چشم مشتری می‌گذارند که همه اینها خلاف قانون است.
------------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر

 
نام شما

آدرس ايميل شما

France
اتفاقا انچه در این نامه هویداست احساسات مهار نشد.
و گرنه انچه روشن است پرونده مفسد اقتصادی است
و گرنه اگر. مفسد بودند حامی دیگران هم میشدند انچه در این مسئله مهم است پول است چرا.افراد بی پولی که همین اقا حقشان را خورده بود نشدند دلسوزی مختص به قشری خاص شده
France
اگر واقعا بر حق و برای دفاع از مظلوم این نامه را نوشته اند پس چرا پخش این نامه اینقدر برایشان ناراحت کننده !!!
توضیح بیشتر نشان دهنده ضعف واقعی است.
France
توضیح بی فایده است اب ریخته شده جمع نمیشه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1