تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۱۰۹۰۹
کبنا گزارش می دهد

احداث بیمارستان سی‌سخت تعیین تکلیف شد/هزینه 11 میلیاردی برای تامین تجهیزات پزشکی استان/حضور خادمان امام رضا(ع) در دانشگاه علوم پزشکی

۰
کبنا ؛احداث بیمارستان سی‌سخت تعیین تکلیف شد؛ ادامه پیگیری‌ها برای رفع مشکلات سد راه بیمارستان پاتاوه
احداث بیمارستان سی سخت مرکز شهرستان دنا به عنوان توریستی‌ترین شهر جنوب ایران بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم، تعیین تکلیف شد.
اعضای شورای شهر سی سخت ظهر امروز با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند که در این نشست ضمن عرض تبریک به دکتر پرویز یزدانپناه خواستار رفع مشکلات در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دنا شدند.
23 خردادماه امسال دکتر پرویز یزدانپناه در سفر به شهر سی سخت مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را بررسی که در آخر وعده داد از هیچ کوششی برای تعیین تکلیف و آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان سی سخت و پاتاوه کوتاهی نکند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از تعیین تکلیف بیمارستان سی سخت خبر داد و افزود: این پروژه بزودی به مناقصه می‌رود که امیدوارم پیمانکاران دارای صلاحیت و کننده کار در این فراخوان شرکت کنند.
دکتر پرویز یزدانپناه اظهار داشت: در زمینه منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه مشکلی نداریم و به طور حتم در صورت انتخاب پیمانکار توانمند در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش شهرداری و شورای شهر سی سخت با مجموعه بهداشت و درمان شد و افزود: پیگیری اعضای شورای این شهر برای رفع مشکلات قابل تقدیر است.
یزدانپناه خاطرنشان کرد: شهر سی سخت به عنوان یکی از شهرهای مقصد گردشگری بدون شک نیاز به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیش از پیش دارد که در این زمینه کاستی‌ها احصاء و برای جبران کمبودها اقدام می‌کنیم.

هزینه 11 میلیاردی برای تامین تجهیزات پزشکی؛ دغدغه بهره برداری کامل از بیمارستان یاسوج و باشت را داری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از خرید 11 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بهره برداری کامل از تمامی بخش‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افتتاح شده است.
دکتر غلام‌عباس سبز اظهار داشت: سری جدیدی از تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج، 32 تختخوابی باشت، بی بی حکیمه و اورژ انس دهدشت با مبلغی افزون‌بر 11 میلیارد ریال با پیگیری سرپرست دانشگاه خریداری شده است.
وی عنوان کرد: این تجهیزات شامل دو دستگاه ونتیلاتور نوزاد، چهار دستگاه ونتیلاتور پرتابل، یک دستگاه میکروسکوپ جراحی چشم، یک دستگاه میکروسکوپ جراحی ای ان تی، یک دستگاه ست لاپارسکوپ، یک دستگاه اکوکاردیوگراف، دو دستگاه انکوباتورمولتی گاز، یک دستگاه پالس اکسیمتر دیجیتال، چهار دستگاه تخت احیاء نوزاد، یازده دستگاه پمپ سرنگ و یک دستگاه الکترولیت آنالایز بوده است.
دکتر سبز با بیان اینکه به زودی این اقلام بین مراکز درمانی توزیع می‌شود، ادامه داد: برای رفع کمبود تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها پیگیر هستیم و اقلام مورد نیاز را تهیه و در اختیار این مراکز قرار می‌دهیم.
زهرا محمدی کارشناس مسئول تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیز از ورود این تجهیزات خبر داد و افزود: این تجهیزات تحویل انبار دانشگاه شده و به زودی به بیمارستان‌های استان تحویل می‌شود.

مشکلات مراکز پرتو پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد
در نشستی با حضور دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد چالش‌ها و مشکلات مراکز پرتو پزشکی این استان بررسی شد.
نشست هم اندیشی کمیسیون ماده 20 دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و روسای بیمارستان‌های استان با سرپرست دانشگاه در خصوص چالش‌ها و مشکلات مراکز پرتو پزشکی برگزار شد.
دکتر پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خواستار نظارت و کنترل بیش از پیش معاونت درمان شد و افزود: برخی مراکز رادیولوژی در استان هزینه ریپورت می‌گیرند ولی نمی‌نویسند که معاون درمان موظف به کنترل این مسئله است.
حضور مدیران و کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اولین گردهمایی مشترک مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی کشور
مدیران و کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در راستای ایجاد دولت الکترونیک و استقرار پرونده الکترونیک سلامت در اولین گردهمایی مشترک مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تهران حضور یافتند.
اولین گردهمایی مشترک مدیران و کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۸ و ۱۹ تیرماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در سالن امام خمینی آن دانشگاه برگزار شد .
این گردهمایی در سطح ملی در راستای ایجاد دولت الکترونیک و بر اساس ماده ۳۵ قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور یکپارچه سازی اطلاعات سلامت شهروندان، ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و توزیع عادلانه منابع سلامت، استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور تشکیل گردید .
در این گردهمایی مهندس علی حسن احمدی پور؛ مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به همراه زینب زرین؛ مسئول واحد آمار دانشگاه، مهندس علی جمال سیرت؛ مسئول واحد فناوری اطلاعات دانشگاه و مهندس صادق نجات زاده؛ نماینده پروژه سپاس و پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه شرکت نمودند .
وزارت بهداشت در طول ماه های گذشته تمرکز اصلی خود را برای استقرار این سامانه در راستای مدیریت منابع قرار داده بود و این شروع خوبی برای این فرآیند مهم در سطح ملی می باشد .
این گردهمایی در چهار کارگروه استانداردهای سامانه های اطلاعاتی سلامت و تشریح فرآیند تبادل اطلاعات بین مراکز، تدوین آئین نامه فاوا، راهبردهای حوزه آمار در سال 1398، سامانه پرونده الکترونیک سلامت و سرویس های ارزش افزوده در حال برگزاری می باشد.
تقدیر وزیر بهداشت از تمامی عوامل بسیج ملی کنترل فشارخون
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی، اجرای  بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور  را حاصل وفاق و همدلی دانست و از آن به عنوان حماسه‌ای یاد کرد که دستاورد سترگ آن در تاریخ نظام سلامت این سرزمین بی سابقه است.
سعید نمکی در پیامی به مناسبت پایان بسیج ملی فشار خون در کشور، این بسیج ملی را حرکتی ستودنی دانست که سنجش و ثبت فشارخون بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان و شناسایی بیش از ۳ میلیون نفر موارد جدید نیازمند مراقبت را همراه داشت.
متن پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:
 
به نام خداوند جان آفرین
 
بار دیگر با دست توانمند و مهربان بهورزان، کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت، پرستاران، ماماها، کارشناسان فوریت­های پزشکی، دندانپزشکان، داروسازان و پزشکان عالیقدر، با همدلی و وفاق مثال زدنی بسیج جامعه پزشکی، بهداری نیروهای مسلح، سازمان نظام پزشکی، انجمن داروسازان، سازمان نظام پرستاری، جمعیت هلال احمر و سازمان­ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و همراهی هنرمندانه اصحاب فرهنگ و هنر، اهل قلم، خبرگزاری­ها و رسانه­ های گروهی، فعالان شبکه­های اجتماعی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و با مشارکت هوشمندانه مردم فرهیخته، حماسه­ای به عنوان بسیج ملی کنترل فشارخون خلق شد. دستاوردی سترگ که در تاریخ نظام سلامت این سرزمین بی سابقه است، حرکتی ستودنی که سنجش و ثبت فشارخون بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان و شناسایی بیش از ۳ میلیون نفر موارد جدید نیازمند مراقبت را همراه داشت.
بی تردید اثرات این مشارکت ملی، در کاهش آثار و پیامدهای نامطلوب این عارضه خاموش و جانکاه و کاستن از بار بیماری­های مرتبط و فشارهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن، قابل رصد و پایش توسط محققین، کارشناسان و متخصصین خواهد بود و به عنوان یادگاری ماندگار از همه عزیزان دست اندرکار در تمامی سطوح؛ از خط مقدم تا ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه­ها و نهادهای همراه، دعای خیر مردم عزیز سرزمین مقدسمان، ایران  را در پی خواهد داشت.
 
سرپرست مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد منصوب شد
دکتر پرویز یزدانپناه در حکمی سرپرست مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد را منصوب کرد.
دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حکمی سید نورالدین حسینی گوشه را به سمت سرپرست مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد را منصوب کرد.
سید نورالدین حسینی گوشه جایگزین دکتر محسن مرادی شده است که چندی پیش از سمت خود استعفا داد.
روایت تصویری از حضور خادمان امام رضا(ع) در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
خادمان امام رضا(ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید در پردیش دانشگاه علوم پزشکی حضور یافتند.
کاروان زیر سایه خورشید شامل خادمان، پرچم و اقلام متبرک حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مورد استقبال باشکوه دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1