تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : ۴۱۰۸۸۱
با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

افتتاح پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج / برپایی سیاه چادر عشایر و بلند شدن صدای ساز و دهل / تصاویر

۱
کبنا ؛مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس، معاونین استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شهردار یاسوج و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، (شب گذشته - یکشنبه- 16 تیرماه 98) محمود باقری مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح این جشنواره با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره، آشنایی مردم با فرهنگ عشایر سایر استان‌ها است، اظهار کرد: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس و همه مدیران تشکر و قدردانی می‌کنم. جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با حضور 15 استان برگزار شد.
در ادامه غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: مسوولان نگاه برابری به استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان در حوزه گردشگری داشته باشند.
زارعی با اشاره به اینکه عشایر زندگی ممتازی دارند که زیبایی زندگی آنها در یک قاب نمی‌گنجد، گفت: تاریخ زندگی عشایر این استان سراسر افتخار است و آنها در طول تاریخ به خوبی درخشیدند.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه به فرموده امام خمینی عشایر ذخایر انقلاب هستند، به ظرفیت‌های گردشگری استان در همه حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای توسعه استان گردشگری است و سراسر استان ظرفیت بالقوه‌ای در حوزه گردشگری دارد.
وی بیان کرد: در سال گذشته ۴ میلیون گردشگر از نقاط مختلف استان دیدن کردند که با توجه به اینکه استان قابلیت‌های فراوانی در خود جای داده می‌توانیم شاهد رونق گردشگری باشیم.
نماینده مردم در مجلس خطاب به مسوولان ملی و استانی گفت: مسوولان ملی با نگاهی برابر به ظرفیت‌های گردشگری استان و استان‌هایی مانند فارس، تبریز، همدان و اصفهان در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند.
وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این استان هزینه نیست بلکه حرکتی به سوی توسعه استان و ایجاد اشتغال است و این استان می‌تواند مکان و محفلی برای تفرج، آرامش و آسایش مردم از سراسر نقاط ایران اسلامی باشد.
ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این جشنواره که با حضور ۱۵ استان و به میزبانی شهر یاسوج در حال برگزاری است، گفت: عشایر مانند پازلی فرهنگ ملی ایران را تشکیل می‌دهند که البته فرهنگ عشایری ملت ایران به خوبی معرفی شود.
تیموری گفت: اگر فرهنگ عشایری به خوبی معرفی شود بزرگترین ظرفیت برای گردشگری داخلی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم و شرکت کنندگان از جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین گفت: این همان حال خوشی است که گردشگری به مردم هدیه می‌دهد
این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به جاذبه‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: نوروز امسال سه روز میهمان مردم یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد بودم و بخش‌های مختلف را دیدم هر گوشه‌ای از استان سرشار از زبان مهربانی و میهمان نوازی مردم استان است.
وی ضمن دعوت از مردم ایران برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره بهانه خوبی برای حضور مردم و آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری این استان است.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جشنواره گفت: باید از ظرفیت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق اقتصادی بیشترین استفاده را کرد.
بنا بر این گزارش، در ادامه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از غرفه‌های حاضر در این جشنواره بازدید به عمل آوردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عدل
Iran, Islamic Republic of
مسئولان استان که این همه حقوق ومزایا میگیرند بخصوص حوزه بویر احمد چه کار عمرانی کرده اند که هر روز بخاطر انتخابات عکس میندازند
فوری فوری
United States
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛محمدحسین برهمن سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه بویراحمد با ارسال متن استعفای خود به این پایگاه خبری رسما از سمت خود استعفا داد
فوری فوری
United States
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛محمدحسین برهمن سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه بویراحمد با ارسال متن استعفای خود به این پایگاه خبری رسما از سمت خود استعفا داد
مهرنوش
Iran, Islamic Republic of
همین ها برای مردم بدبخت استان ما که تورمش بالاتر از همه ی استان هست میشه نون و آب، ساز دهل و سازنقاره
حق
Iran, Islamic Republic of
اینها شادی باساز ودهل مسئولان بخاطر زیاد بودن پول وارتقا پست شان است ودورهمی هستند
جشن ساز
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیرکل میراث فرهنگی بجای سازودهل فکری بحال ماکز اقامتی وگردشگری بکنید که از امکانات اولیه هم محرومند نه اینکه هرروز جشنواره باشد برای اسفند 98
توسعه مقایسه ای
Iran, Islamic Republic of
هر فرد هم استانی اگر به سراسر ایران سفر کرده میداند چقد ر نمایندگان ومسئولانش فعالیت عمرانی وتوسعه ای انجام داده اند.بعد که راحت شدیم اونوقت ساز ودهل جانانه می چسبد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1