تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۱۰۸۵۶
کبنا گزارش می‌دهد

مسافران «جاده طریق‌الرضا» در یاسوج / پرچم «سبز» رضا (ع) در دست سید ورزش کهگیلویه و بویراحمد

۱
کبنا ؛دوندگان جاده طریق‌الرضا(جاده ولایت) با پیمودن مسیر شلمچه و خوزستان وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج شدند.
بنا براین گزارش، کاروان پیاده‌روی جاده ولایت(طریق الرضا) با پیمودن مسیر شلمچه و خوزستان روز گذشته وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند و با پیمودن مسیر شهر دهدشت، سرفاریاب عصر امروز با استقبال مسوولان و مردم استان وارد شهر یاسوج شدند.
محمدعلی بزرگی سرپرست کاروان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پیاده‌روی جاده ولایت دهمین سالی است که برگزار می‌شود، گفت: پیاده‌روی این کاروان نقطه عطفی در بین مردم برای ترویج فرهنگ رضوی و تمدن اسلامی است.
سرپرست کاروان جاده ولایت تصریح کرد: این کاروان ۲۰ نفره روز شهادت امام جعفرصادق(ع) حرکت خود از شلمچه را آغاز و با پیمودن ۶۰۰ کیلومتر به شهر یاسوج رسید.
وی بیان کرد: این کاروان با پیمودن مسیر استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و یزد در شب میلاد امام رضا(ع) وارد حرم امام هشتم می‌شود که نائب‌الزیاره همه مردم ایران خصوصا استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج هستیم.
سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: کاروان 35 نفره از دوندگان حرم رضوی از بههبان وارد کهگیلویه و بویراحمد شدند و مورد استقبال مردم و مسوولان قرار گرفت.
علوی افزود: تیم 35 نفره دوندگان از استان خوزستان  تا خراسان رضوی روز سه‌شنبه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شهر دهدشت شدند و پس از پیمودن مسیرهای پیش‌رو  امروز در پارک ساحلی یاسوج مورد استقبال مردم و مسوولان استان قرار گرفتند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال باشکوه از این کاروان ورزشی گفت: استان افتخار این را دارد که در مسیر قدمگاه امام رضا(ع) قرار دارد و دو سالی است میزبان ورزشکاران در پیاده‌روی جاده ولایت قرار دارد.
وی بیان کرد:در نشستی که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد پیاده‌روی جاده ولایت سال آینده بین‌المللی و با حضور ورزشکاران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
این مسوول با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال خوبی از این کاروان در استان صورت گرفت، گفت: این کاروان صبح روز پنجشنبه (13 تیرماه 98) یاسوج را به مقصد استان فارس ترک می‌کنند که برای استقبال باشکوه از این افراد نیازمند همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، شهرداری، دفتر آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش هستیم.
علوی در پایان از رحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد قدردانی کرد.
سید محمدکاظم نظری معاون سیاسی استاندار گفت: استان در مسیر دوندگان جاده ولایت قرار دارد که می‌توان از این حرکت معنوی برای گسترش ارزش‌های معنوی و ترویج فرهنگ و شیوه ائمه اطهار(ع) خصوصا امام رضا(ع) در استان تمام شیعه استان استفاده کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم و مسئولان استان در استقبال از کاروان پیاده‌روی جاده ولایت که مسیر خوزستان تا خراسان رضوی را پیاده طی می‌کنند، تلاش کردند که از آنها تشکر می‌کنم.
بنا بر این گزارش، پایتخت طبیعت ایران روز (چهارشنبه 12 تیرماه 98) در راستای اجرای دهمین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی رضوی در دهه کرامت و در آستانه میلاد خجسته امام رضا(ع) میزبان دوندگان و عاشقان جاده ولایت شد.
مسیر کاروان دوندگان عاشقان امام علی‌ابن موسی الرضا(ع) با حضور ورزشکاران خادمیاری از شهر اهواز و مرز شلمچه آغاز شده و باید مسافت 2300 کیلومتری تا مشهد مقدس را طی کنند.
دوندگان جاده ولایت در دو هفته به صورت دو امدادی از شهرهای اهواز، آبادان، بهبهان، یاسوج، اقلید، سده و دژکرد اقلید، یزد، ساغند، طبس،عشق آباد، بردسکن، کاشمر، نیشابور و در نهایت به مشهدالرضا خواهند رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1