تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب : ۴۱۰۸۱۸
در همایش نکوداشت روز قلم گچساران چه گذشت؛

نفرین سیاسیون و ترکش‌هایی که به تاجگردون خورد (+تصاویر)

۲
کبنا ؛همایش نکوداشت روز قلم با موضوع «تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید؟» با حضور ولی شجاع پوریان  نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، جمعی از چهره‌های سیاسی  (اصلاح طلب و اصول گرا) و بزرگان و معتمدین اقوام و جوانان و اقشار مختلف مردم  در سالن جلسات دبیرستان شاهد گچساران برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز: در این همایش عضو سابق شورای شهر دوگنبدان اظهار داشت: قلم می‌تواند برای جلوگیری از باندبازی و ظلم و نیز بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم باشد اما کسانی که تنها قلم فرسایی را برای کسب پست، مقام و قدرت دارند هرگز در تاریخ به خوبی از آن یاد نخواهد شد.
مختار باطولی افزود: اگر قومیت‌ها برمبنای تعاون و کمک باشد پس مایه افتخار است و اما اگر قومیت‌ها باعث برتری و منیت باشد باعث انحطاطیم جامعه خواهد بود.
وی تصریح کرد: جامعه امروز درگیر منافع و برتری قومیت‌ها شده است که خود یک معضل بزرگ است؛ البته نبود احزاب مختلف خودش یک چالش بزرگ است و اگر آزادی اندیشه وجود داشته باشد چرا نخبگان ما باید به خارج از کشور مهاجرت کنند.
باطولی عنوان کرد: قوم گرایی فقط اختصاص به گچساران ندارد، و در سراسر کشورمان قومیت‌های مختلف زندگی می‌کنند، اما باید تلاش کنیم احزاب تقویت بشوند و حرف اول را بزند و اما احزاب نباید منیت کنند، چرا که پیشرفت در درون احزاب محقق می‌شود و دلیل این همه اختلاس و دزدی‌های تنها بخاطر نبود احزاب است.
در ادامه خسرو طاهری فعال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و یکی چهره‌های صاحب نام قشقایی‌های گچساران  در پشت تربیون قرار گرفت و اظهار کرد: خوشحالم که امروز در جمعی نشسته‌ایم که سخن از قلم و اندیشه می‌کنند تفکری که سوگندش برقلم است نه تازیانه و روزی که پیامبر بزرگش به معراج می‌رود تنها صدای که به گوش می‌رسد صدای قلم خداوند است و مداد علمایش برتر از خون شهدایش می‌باشد و شهادت طلبان علم و اهل قلم را به قول غزالی همسنگ شهادت خدا و ملائکه می‌داند.
هرجا که سخن از قلم است توقع از تفکرو اندیشه ناب به اوج می‌رسد دستی که قلم برگرفت دیگر تبر و چاقو بر نمی‌تابد لطیف می‌شود و پاک دلش بی کینه می‌شود و از مرز قومیت و نژاد و مرز بندی‌ها فرا می‌رود.
کرامت انسانی و عزت نفس ملاک می‌شود.
از میان ما قشقایی‌ها محمد بهمن بیگی از متن عشایربرخاست و بجای برنو قلم برگرفت و هرچه پرورش داد دکتر و مهندس و وکیل و مدیر فارق ازجریان های قومی فقط به فکر تسکین دردهای مردم محروم عشایر ایران بود وبس روحش شاد و یادش گرامیباد.
ما قشقایی‌ها از زمان ورودمان به ایران در زمان جانی خان بزرگ با آگاهی و شناختجنوب ایران را انتخاب کردیم چون جنوب روح ایران واقعی را پاسداری می‌کرد ما نقشی چون اریایی هارا در معادلات سیاسی ایران علیرغم منشاء غیر فارسیه خود برای ایران بازی کردیم تاریخ خود گواه است که ما چه خون‌ها برای ایران عزیز داده‌ایم ما سیلی به گوش استعمار انگلیس در تهاجم به ایران زده‌ایم بروید نقش سهراب خان‌ها محمدتقی‌ها و اسماعیل خان‌ها را در دفاع از ایران در مقابل انگلیس بخوانید تنها در یک نبرد 300 سرباز هندی مزدور را در انگلیس را قلع و قمع کرده‌ایم با بیش از چهار میلیون جمعیت بزرگترین ایل خاورمیانه و از محدود ایلات ایرانیم که خیانت میهنی نداریم  و به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی خود افتخار می‌کنیم ما اینجا خوش نشین نیستیم اینجا سرزمین پدری ماست زبان و لباس و موسیقی و فرهنگ ما گویای هویت ایران عزیزمان است
قشقایی‌ها هیچ گاه تهدید نبوده‌اند اگر چه تهدید شده‌اند و خون دلها خورده و بخشیده‌اند ما افق دیدمان به گستردگی فاصله ییلاق تا قشلاقمان است ما نگاهمان به عظمت وجب به وجب خاک ایران است.
خطا و گناه هیچ سیاست مداری را به پای ایران عزیز نمی‌نویسیم اینجا وطن ماست بارها به خاطر مصلحت، حقیقتمان را ذبح کرده‌اند به وعده‌های دروغین هر چهار سال یگبار بیست و هفت هزار رأی نا قابل را به پایتان ریختیم هم چپ و راست هم اصولگرا و اصلاح طلب  ما بره قربانی نیستیم و نبوده‌ایم ما رسم برادری را بجا آوردیم از قشقایی برای شما تهدید نساختیم  قشقایی‌ها گچساران چهار سالی یکبار برای مدعیان برادری فرصت بود و تهدیدش در بین برادران و هم طایفه‌ای‌های ما برای ریش سفیدان و بزرگانی است که با وعده پوشالی سرشان را بی کلاه کردید قضاوت را به مردم و تاریخ می‌سپاریم گاهی چقدر زود دیر می‌شود گذشت روز گار خیلی‌ها را بر سرعقل میاورد ما دست‌ها را خوانده‌ایم هر چند که هیج وقت کینه به دل راه نداده‌ایم ما مردم جنوب هیچ گاه دنبال بزرگ کردن نقش قومیت ها نبوده ایم و این را یک جریان انحرافی می دانیم و راز ماندگاری ایران عزیز تنها در همین بوده است و در انتخاب آگاهانه‌مان در پذیرش مذهب و زبان فارسی به عنوان زبان اتحاد همه مردم ایران در عین حفظ فرهنگ ایلی‌مان مفتخریم.
بیایید در این شهرستان فارغ از تفکر لر و ترک و بندری و اصفهانی و بهبهانی  و بختیاری با هم با مهر و دوستی برخورد کنیم و مطالبات و توقعمان را در سطح طایفه گرایی تقلیل ندهیم تا فرصتی بدست فرصت طلبانی که چهار سالی یکبار بر طبل قومگرایی می‌کوبند ندهیم (دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد)
ای مردم گچساران ما قشقایی در همه صحنه‌های مختلف انقلاب و نظام همراهتان بودیم و اولین شهید در راه انقلاب را جلوی مسجد شهیدان از تبار قشقایی‌ها تقدیم انقلاب کردم. در انتخابات ما از حضور برادر خودمان عبور کردیم و دست برادران شما را گرفتیم. ولی می دانید بعد که از پله‌های ترقی بالا رفتند. و به قدرت رسیدند متاسفانه در تقسیم فرصت‌های عادلانه مسئولیت‌ها و شغل‌ها ما را نادیده گرفتند، از قلم انداختند و فراموش کردند.
هم چپ و هم راست، صحبتم با شماها است. در زمانی که انقلاب شد بنده 22 سال داشتم و الان 62 سال سن دارم. الان جوان‌های ایلی شهرستان ما را نمی‌بخشند و از ما توقع داشتند چون هر فرمانی به آنان  دادیم، فرمان ما را گوش دادند ولی نتیجه‌اش چه شد. امروز ما را مقصر می‌دانند هر کمبود و هر بیکاری هر افسردگی هر طلاقی و هر خودکشی که پیش می‌آید، ما در آن مسئولیت داریم، گناهکار هستیم و شریک هستیم و خودمان را نمی‌بخشیم. من شماها را که در شهرستان در بحث استخدامی‌ها، در بحث مسئولیت، در بحث بکارگیری ها، دستی در این بی عدالتی‌ها داشتید، ما مردم و جوانان شماها را نمی‌بخشیم. ما شما را به دست بریده حضرت عباس (ع) واگذار می‌کنیم. ما شما را به دست روزگار سپردیم که جوابتان را بدهند.
 
در ادامه نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهارکرد: ایران اسلامی افتخار دارد که میزبان امام رضا علیه السلام است و در روز اول ذیقعده هم میلاد حضرت معصومه (س) را داشتیم، اینروزها در دهه کرامت قرارداریم و همه ایرانیان افتخار دارند که محب اهل بیت علیهم السلام هستند و حرم امام رضا علیه السلام پایگاه بزرگ معنوی در سرزمین ایران زمین است.
ولی الله شجاع پوریان افزود: قلم منبع و گنجینه خیرات و افتخارات در یک جامعه است و همه پیشرفت‌ها در سایه قلم عرضه می‌شود و اگر در جامعه‌ای اهل قلم در تنگنا باشند، قطعاً این جامعه، جامعه‌ای بیمار خواهد بود؛ امروز اهل قلم در جامعه حال و روزی خوبی ندارند و بدلیل برخی تنگ نظری‌ها برخی‌ها هم مواخذه شده‌اند.
شجاع پوریان تصریح کرد: گچساران از جهاتی برای بنده حائز اهمیت است و یک شهر روشنفکر است که در قبل از انقلاب با تقدیم شهدای کثیری پیشتازی‌اش را در دوره انقلاب به خوبی اثبات کرده و در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۳۶۰ شهید دینش را با انقلاب ادا کرده است.
وی عنوان کرد: گچساران بام نفت ایران است و نمادی بسیار زیبا از زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف در کنار یکدیگر است، اقوام متعدد سالها به خوبی در این منطقه زندگی کرده و می‌کنند و روح و جان آنها در هم آمیخته است.
نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی برای برداشت‌های سیاسی شعارها و وعده‌هایی بدهید که اگر تحقق پیدا نکند به برخی‌ها که سرمایه کشور هستند آسیب وارد شود، مردم قشقایی از مردمان اصیل و نجیبی هستند که از تاریخ بس بزرگی برخوردار بوده‌اند.
شجاع پوریان اظهارکرد: نمایندگان ایل قشقایی در مجلس ششم جریانات اصلاحات را یاری می‌کردند و در تهران برای مرحوم "استاد فرود" مراسم بزرگداشت هم برگزار کردیم، اما در خصوص تنوع قومی اینکه فرصت یا تهدید است؟ بحثی بایسته و لازم است که به انسجام وحدت و تحکیم ایران و ایرانی کمک می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: باید اینگونه همایشات برگزار شود ودر کتاب مدیریت منازعات قومی با مقدمه خوب «سید محمد خاتمی» در این کتاب به خوبی ریشه‌های قوم ایرانی بیان شده است؛ بنابراین دست یافته همه حوزه‌های علمی این است که بر خلاف نظرات تنگ نظرانه، قومیت بهترین فرصت برای خیزش جهش‌های اجتماعی و اقتصادی است.
نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: اقوام ایرانی همیشه بر ایرانی بودن خود افتخار داشته اندو اگر هم در طول تاریخ شورشی داشتند بخاطر حکام نالایق و حاکمیت بد بود.
شجاع پوریان تصریح کرد: تنوع قومی می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی را برای کشور رقم بزند و فرهنگ غنی ایرانی را به سراسر جهان منتقل کند، تنوع قومی می‌تواند به خوبی تأثیر خویش را در منطقه افزایش دهد و به نوعی معادلات اقتصادی با اطراف کشورمان را تقویت کند.
وی افزود: تنوع قومی کمک می‌کند تا انسجام ملی و همگرایی شکل بگیرد و ایران از جهات مختلف پیشرفت و توسعه یابد و اگر نتوانیم این فرصت‌ها را به طور شایسته مدیریت کنیم تهدید قومی از مشکلات بزرگ کشور خواهد شد و کشور را به سمت متلاشی شدن خواهد برد.
نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اولین مشکل در این خصوص اولین مشکل تنازعات قومی است که اگر رخ دهد بسیار خطرناک خواهد بود، در زمان رضا شاه پهلوی  توهین‌های بزرگی به اقوام این سرزمین می‌شد.
شجاع پوریان تصریح کرد: اقوام ما نباید برای تأمین مطالبات، نگاه به خارج از کشور داشته باشند و این بسیار خطرناک خواهد بود و اگر خوب نتوانیم مردم و قومیت‌ها را تکریم کنیم این مشکلات پیش خواهد آمد.
وی افزود: بنابراین تنوع قومی حقیقتاً فرصتی بی نظیر برای ایران اسلامی است و باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی بهره برداری کرد؛ در پایان نیز روز دختر را به همه دختران سرزمینم تبریک عرض می‌کنم چرا که دختران ما افتخارات زیادی را نصیب کشورمان کرده‌اند.
نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز تصریح کرد: توجه و پرداختن به مفاخر و مشاهیر فرهنگی در حقیقت کمک به انسجام و همگرایی کشور خواهد کرد.
گفتنی است: بی انصافی است اگر تمام انتقادات تند و گلایه مندی شدید خسرو طاهری را به غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان گچساران و باشت نسبت بدهیم یا بگوییم طرف مقابل فقط تاجگردون بوده است چون وی اینچنین عنوان کرد: از اول انقلاب تا کنون  چه جریانات سیاسی راست چه جریانات سیاسی چپ، مطالبات به حق قشقایی‌ها را نادیده گرفتنه اند.
اما بخشی از صحبت‌های خسرو طاهری با تاجگردون است چرا که خسرو طاهری و شهروندان قشقایی‌ها در دوره گذشته با حمایت بی سابقه خود باعث پیروزی قاطع غلامرضا تاجگردون در انتخابات شدند. اما اکنون باید دید چه بر سر شهروندان و بزرگان قشقایی گچساران آمده است که از مسئولان استانی و شهرستانی قطع امید کرده‌اند و دست به دامان دستان بریده حضرت ابوالفضل العباس (ع) شده‌اند و اینچنین مسئولان را نفرین می‌کنند.
در ادامه باید منتظر ماند و دید  که تاجگردون در این مدت باقی مانده در خصوص مطالبات قشقایی‌ها که همان اشتغال جوانانشان است چه اقدامات و تدابیری انجام خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدگرمسیرآرو
Iran, Islamic Republic of
طاهری به عنوان نماینده ترکها مدام ازترکهادفاع کرداحسنت برطاهری امامختارباتولی به عنوان نماینده بویراحمدگرمسیردرجلسه یک کلام ازضایع شدن حق وحقوق مردم ایل وتبارش سخن نگفت.مردم ازشمابه شدت گله مندهستندجناب باتولی بهتربودبه جای صحبت ازاحزاب یادرکنارآن حرفی ازمردم مظلوم بویراحمدگرمسیرمیزدی ومی گفتی که طی این سالهاچه ظلم گرانی برمارواشد.شمابه عنوان نماینده ایلتان بودیدونه نماینده احزاب.همه میدانندآزادی احزاب نداریم امااینجادرگچساران تاصبح هم ازاحزاب بگویی آخرسردرتهران بایدتصمیم گرفته شودولی چراوچگونه مردم بویراحمدرادراین همایش سانسورکردی؟دردش جایی بیشترمی شودکه شمایک بویراحمدی وازتبارکی لهراسب باتولی نمادشجاعت واستقامت وصراحت هستید.بایدبه جای ایشان شخصی مثل استادخانی محرابی که حاضردرجلسه نیزبودندسخن میگفت تامعنای صراحت رامی فهمیدیم.یاشخصی مثل دکترزینلزاده یامهندس پاکدل برروی سن میرفت تاباسخنان آتشینشان تیری برقلب کسانی که مظهربی عدالتی وقومگرایی هستندواردمیکردند.بدجورمایوسمان کردی جناب باتولی.
ایران ما
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز گفتید شجاعت، شجاعت با پوست و گوشت مختار باطولی در هم امیخته شده، در استان کهگیلویه و بویراحمد شخصی شجاع و با صراحت بیانی همچون مختار باطولی نمی تونید پیدا کنید من ب عنوان یک گچسارانی افتخار میکنم از داشتن شخصیتی همچون مختار باطولی
و در ضمن هدف از این جلسه دفاع کردن از قوم خاصی نبود بلکه کنار گذاشتن تعصبات بی جا بودش و دفاع از حقوق تمامی شهروندان بودش. اگه فقط از قوم خاصی دفاع میکرد ک می شود همون قوم گرای ک شخص شما هستید
پس لطفا تیر بر قلبمان نزنید و مایوسمان نکنید با این تفکرتان
Iran, Islamic Republic of
آقای مختارباطولی همیشه انسانی بزرگ بوده وهست وخواهد بود متاسفم برای شما که هنوز ایشان را نشناختی اگر استان مابه اندازه تعدادانگشتان دست مسئولینی این چنینی می داشت استانمان گلستان می شد
Iran, Islamic Republic of
رای ما قشقایی ها خانم دکتر فولادی است
مجتبی ششبلوکی
Iran, Islamic Republic of
چطورآقای طاهری ازشخصی مثل سهراب خان به عنوان وطنپرست یادمیکند.سهرابخان سرسپرده انگلیس درفارس بودوهمواره دشمن اسماعیل خان بود.اول تاریخ مطالعه کن بعدسخنرانی کن.البته تاریخی بخوان که براساس اسنادوبه صورت واقع گرایانه باشد نه کتابهای بی ارزشی که فارغ از حقیقت وفقط براساس قومپرستی مخصوصادراین سی چهل سال نگاشته میشوند.قشقایی مردان بزرگی چون صولت دوله داشته وهمواره وطن پرستی خودراباعمل ثابت کردندامامثل دیگرایلات بعضی اوقات موردسواستفاده نیات شوم استعمارهم بوده مثل دوره ناصروخسروقشقایی که هرروزطرفداریک کشورخارجی بودندودراین راه دیگران راباخودهمراه میکردندوجنگش رادیگران میکردندوسودش راآنان میبردند.اوایل دهه بیست باآلمانهابودنداواسط دهه بیست باانگلیس واواخردهه بیست به حزب توده ارگان شوروی پیوستند.تاریخ رابراساس منافع ملی بگوییدنه منافع قومی.امروزه بسیاری ازاسنادچاپ شده اندکه نشانگر خدمات وخیانتهای سران ایلات مختلف درطی قرنهای گذشته تامعاصرمیباشد.فارغ ازجبهه گیری وسواستفاده سران ایلات وقشقایی معمولاعامه مردم قشقایی مردمی وطنپرست وپیشتازدرخواسته های ملی گرایانه ایرانی بوده وهستند.باداشتن چنین مردم باوجودوشاخصی نیازی نبودآقای طاهری ازاشخاصی نام ببردکه بعضاکارنامه سیاهی داشته اند.درضمن براساس سرشماری سال نودوپنج جمعیت تقریبی ایل سرافرازقشقایی حدوددومیلیون نفرمیباشد.رجوع شودبه سایت مرکزآمارایران.بهتربودازمردم قشقایی گفته میشد.امادرقسمت گلایه غیرمستقیم ازاوضاع جوانان ترک درزمان تاجگردون واقعاسنگ تمام گذاشت وبه نوعی صراحتاباطیف تاجگردون زاویه گیری ومخالفت وجدایی ایل قشقایی رانشان داد.این جدایی برخلاف خواسته جناب طاهری که یکی ازاقوامش راازتهران آورده است برای کاندیدشدن بیشتربه سوددکترزینلزاده تمام خواهدشدچنانکه خودطاهری گفت مردم دیگربه حرف لیدرهاگوش نمیدهندوازسویی هرهفته خبرازبیعت طوایف مختلف قشقایی بازینلزاده به گوش میرسد.مردم قشقایی به نوعی روشن فکرترین درگچساران هستندوبه جزعده ای قومگرابقیه سالهاست که باانتخابشان درعمل نشان داده اندکه به تفکرقومگرایی اهمیت نمیدهندوهمانگونه که خودضربه خورده ازاین تفکرمتحجرهستندنمیخواهنددرآینده متهم به قومگرایی شوندوبه قول معروف جواب سنگ راباپاره سنگ نمیدهندبلکه باتفکربازوباتجزیه وتحلیل منطقی نماینده خودراانتخاب میکنند.باتشکرازسایت کبنانیوزمجتبی ششبلوکی ازتیره ششبلوکی ایل سرافرازقشقایی ساکن گچساران .
عباسی
Iran, Islamic Republic of
جالبه ایبا پناهپوری فقط برای پست گرفتن خانم ش داره میاد خانم پناهپوری بخیال قشقایی خودش همین طوری ضربه خورده شما دنبال منفعت شخصی نباید
Japan
خیلی جالبه از نفی گروه گرایی و قوم گرایی در استان سخن می کنید اما جلسه ای که در آن حضور دارید قوم گرا ترین جلسه است چنان از قشقایی سخن می کنید که تمام سخنان شما را علیه قوم گرایی بی اثر می کند و نشان دهنده آن است که شما می گویید از سخنانتان خارج می شود قوم قشقایی در استان فارس بهبهان و بقیه استان ها برنامه ای دارد ما می دانیم دیگه برای فریب مردم و رسیدن به قدرت و لعلع زدن برای قدرت به مردم دروغ نگویید و از قوم گرایی و نفی قوم گرایی سخن نکنید که اگر خودتان بر مسند قدرت بودید تیغ بر دیگر قومیت ها می نهادید این سر زمین .
حمیدزمانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام به عزیزان واهل قلمی که دراین همایش حضورداشته اندویا مطالعه کننده این مطالب هستند باعرض پوزش ازمحضرتمامی سروران معظم ومعزز به استحضارمی رسانم که اهل قلم رامثل ماباقی مسایل به تنگنای زشت وبدمنظرسیاسی بازی متصل کرده اندوطبق سلیقه باندی وگروهی افرادرادراین جلسات دعوت مینمایند چه راست وچه چپ همه دنبال همفکران وبله قربان گویان منطقه هستندودعوت کننده انها البته تک وتوکی هم ازمستقلین فکرواندیشه هم دعوت شده اما جای بسی تاسف است که تعدا کثیری ازصاحبان فکرواندیشه واهل قلم دراین وادی وجودداردکه درتمامی ادوارمظلوم بوده اندومطرودهرجاجای منافع هست به مانند شتروشترمرغ بخوردشده وهرجا صحبت ازرای وقومیت گرایی هست این مظلومان ومطرودان نورچشم رای گیرنده محسوب .واما اصل موضوع تمامی بیانات عزیزان که حقیرمطالعه نمودم گرچه درظاهرقوم گرایی وطایفه اندیشی رامنکوب کرده اندولیکن ریشه مطلب وگفتارعزیزان خودتفرقه افکنی بوده وصددرصدقوم گرایی میباشد ترک ولر وبختداری وبهبهانی واصفهانی یعنی چه ماهمه ایرانی زبانمامن فارسی دینمان اسلام ونظاممان جمهوری اسلامیست بعنوان نمونه اگرتوانستیدحتی به شمارانگشتان دست خانواری پیدا کنید که اریک قوم خاص باشدراست میگویید یا مادرویاپدر ویا مادرپدرویا پدرمادرووووازایل وطایفه ی دیگری باقومیت دیگری هستند پس شعارندهیم فلان قوم یا طایفه ازپستها ومسیولیتهای شهری واستانی کم بهره وفلان قوم پربهره بوده اندزیرا خودانتخاب مابرای رضای خداوپیشرفت شهرودیارمان نبوده بلکه دنبال استخدامهای بی بدیل وکسب منسبهای خاص هستیم هیچ کس بفکرهمه نیست من بفکرفامیل خودم ایکس وایگرک هم به دنبال منافع خودوتیره وقوم خوددرراس مدیریتهای کلان چاپلوسان ودستمال بدستان ارجح ومحققان وکاربلدها منزوی مسابقه دهندگان امحا واحشا نورچشم وتربیت کنندگان ان هیچ وقت به چشم نمی ایندودیده نمیشوندبخداوندی خدا قسم میشناسم فرد یاافرادی راکه تابحال برای یکبارسربه مهرنگذاشته وبهترین اعمالشان فحش وناسزا به متشکلین مخلص بوده ویکمرتبه شنیده میشودکه همان فردرییس یک اداره ای شده که ریشه ی اصلی دردست اوست من متعجب هستم که ازچه کانال وماخذی ایشان موردتاییداین پست ومقام گردیده یا هنوزدرهیچ جایی حتی بعنوان کارمندموقت استخدام نشده اما یکمرتبه حکم رییس فلان اداره رادردست او میگذارند ایا این انصاف است ایا این تیشه به ریشه انقلاب نیست برادرعزیزم اقای شجاع پوریان هرچندکه فرمایششان بازدم ازقوم وقوم گرایی بوداما دقیق فرمودندکه زمان خاصی درموقع خاص قوم وقومیت گرایی منکوب میسه ودم ازاتحادویکدلی وووووزده میشه اماحاشا وکلا که هیچ چیزی اولاترازمنافع شخصی ومنیت وخودبزرگ بینی وخودبزرگ خواهی دراهدافمان نهفته نیست فقط بستگان ماپست بگیرندوفلان فلان دیگران اصلا دیگران چه حق دارندبه خواسته های قانونیشان برسندخوب دقت کنیدودقیقا تحقیق بفرماییداصلا درمیان لیدرهای هردوجناح فرزندبیکارپیدا میکنیدادم فقیری می یابیدخیراصلا یافت نمیشه اماجبهه رفته ها خاک وخون خورده ها ضربه دیدهای بدخواهان انقلاب همه بچه هایشان بیکاروبی چیز مانده وبدگویان وبدخواهان وخان وکدخداها ومالکین ولیدرهای زبانبازهمه یا پیمانکاریا رستوران دارویا درپستهای کلان وخورده مشغول جمع کردن پول بیت المال هستندهرجا نظریست نظرانهاست هرجانفعیست نفع انهاست اما بقیه که خواهان عدالت وحق هستندوپیروخطی خاص نیستندبایدبنشینندونظاره گربی عدالتی این ازخدا بی خبران باشندبه هرحال ازموضوع خاج شدم اهل قلم کیست اهل قلم نه این است که 4جمله شیوا وغرا بنویسوونگارش نمایداهل قلم کسیست که ازحق وعدالت دفاع نموده وبی عدالتی وحق کشی رامذموم بداند اما کو این اهل قلم را دو جمله نثریا نظم رسا وموزون که نویسنده اش رااهل قلم معرفی نم کنداماباکوال تاسف دید ونظراکثرماانها رااهل قلم شمرده ومعرفی کرده به خداقسم هرکس زبانش گزنده تروچماقدارش بیشترباشدوازدرایت وانصاف ذره ای هم دروجودش باشدپیش وکیل ولیدرها علامه وپیش مردم صدرنشین مجالس. هست تا این فکردرمامردم ودربین وکلای مجلس ولیدرهای گروهای سیاسی حاکم هست هشتمان به گرو نهمان است کمی به خوداییم کمی به اخرتمان بیندیشیم مردم هم حق دارندزنده باشندزندگی کنندوازنعمات خداوندبطورمساوی بادیگران استفاده نمایندبه امیدروزی که کرد وترک ولر وبهبهانی واصفهانی ودیگراقوام بطورمساوی درمسیولیتها ومشاغل ودرامدها بکارگمارده شده وبرادروخواهروداماد وپسرعمو وپسرخاله مسیولین ارباب دیگران نباشندوهرکس سواد اگاهی درایت ومدیریت هرشغلی راداشته باشددرراس ان حرفه بنشیندوخادم ومجری خواسته های بحق مردم باشند ورضای خدارا بررضای فامیل ارجح دانسته وبا عدالتمان اهل قلم واقعی پرورش داده وازظلم وجوروفسق وفجورفاصله گرفته وباحرکتمان نمایندگان مجلس وکارگزاران راتشویق به بی عدالتی ننماییم وان وقت است که کم کم کاربلدها سرکاررفته وحق کشها وناکسان منزوی خواهدشد به امیداجرای حق وعدالت بین تمامی جناحها فرهنگی بازنشسته سیدحمیدزمانی
رادک
Iran, Islamic Republic of
شنیدم. شب سخنرانی جایی بود .خخخخ
علی
Iran, Islamic Republic of
این جلسه برخلاف هدف ظاهری اش که نشست اهل قلم بود ، نبود بلکه قلم ، قلم بود . از طرفی همه دم از مذمت قوم و قوم گرایی میزنند ، اما در گفتار تاکید مکرر بر قوم خویش دارند . کسانی که تعدادشان کم نبود در این جلسه حضور داشتند که از قلم فقط برای نوشتن مشق دوران تحصیلی شان و یا نامه نوشتن به والدین و دوستانشان استفاده کرده اند . اما از فحوای گفتار سخنان سخنرانان جلسه انچه مستفاد میگردد جبهه گیری و تقابل با نماینده فعلی گچساران و باشت در مجلس است . در حقیقت این جلسه رنگ و لعاب تفرقه اش بیش از حد نمود داشته و سرانجامی جز قلم قلم نداشته و ندارد.
Iran, Islamic Republic of
شیرمادرت حلالت علی آقا.خیلیاش حتی باقلم مشق هم ننوشته اند.ذات خراب غل بدجوری است برگردن .البته خیلیها ازکنه موضوع خبرنداشتند وگرنه نمی رفتند.تاجگردون مردی است برای همیشه .
Iran, Islamic Republic of
شیرمادرت حلالت علی آقا.خیلیاش حتی باقلم مشق هم ننوشته اند. خراب غل بدجوری است برگردن .البته خیلیها ازکنه موضوع خبرنداشتند وگرنه نمی رفتند.تاجگردون مردی است برای همیشه .
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
خنده داره با گریه واره
گچساران فقط یه نویسنده قابل داره که دراین همانش حضور نداشت.
درود بر شرف استاد حسن بهرامی که در این جلسه نبود و نبودنش دلیل اصلی نویسنده بودنش است.
ر
Iran, Islamic Republic of
برای چی بعد از این همه گرانی وبیکاری دوباره مردم رای بدند
ایل قشقایی
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر اینبار عامل تفرقه ترک ها، مهدی عباسی دراین جلسه خوب وبا عظمت حضور نداشت
شرمت الااسدی
Iran, Islamic Republic of
چراوقتی تاجگردون به مشکل برخوردمیکندقشقاییهاراصدامیزندالبته انهاازلحاظ اشتغال زایی محروم هستندتاجگردون خودش درسخنرانیهایش گفت من فقط باموسیقیهای قشقاییهاشیدایی میکنم قشقاییهاهمیشه بزرگ بودن که نیازبه تبلیغات تاجگردون یامحمدفرهمندیان نداردمادریک شهربه نام گچساران درکنارهم زندگی میکنیم خورشیدبرای همه طلوع میکندبرای همه غروب میکندتاجگردون خودش شکست راپذیرفته بیشترین مسولان ترک زبان در دوریه سیدقدرت حسینی حسینی دراین شهررقم خورد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز چرا به من توهین میکنی منو فرستاده بودن برم کپی بگیرم دیر شد نتونستم بیام
Iran, Islamic Republic of
دم در دیدمت
محمدروانپیکر
Iran, Islamic Republic of
کسی حق توهین به اقای تاجگردون نداره من از همین جا اعلام میکنم ما پشت تاجگردونیم نفرین شون به خودشون برگرده تاجگردون گچساران را به ایران شناخت تاجگردون چهره ملی هستش
Iran, Islamic Republic of
که بره
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1