تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۴۱۰۷۹۹
با حضور مسؤلان صورت گرفت

جشنواره«مال وبار» در دیشموک برگزار شد/نیکبخت:بازی های بومی-محلی احیا شد

۱
کبنا ؛جشنواره بازی های بومی محلی مال وبار باحضور گسترده مردم،فرماندار کهگیلویه، رئیس فدراسیون بازی های بومی محلی کشور، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی در دیشموک برگزار شد.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت؛  بازی های بومی محلی از قدیم الایام در این مناطق برگزار می‌شد اما امروزه به دلیل وجود فضای مجازی و بازی های رایانه ای نقش این بازی ها کم رنگ شده است و کم کم به فراموشی سپرده می شوند.
 جعفر نیکبخت اظهار کرد؛  این بازیها باعث احیای سنت ها و ایجاد شادی و نشاط می شوند و نیاز به هزینه ها و فضاهای خیلی زیاد ندارد و در هر زمان و مکانی قابل اجرا هستند ،حتی آسیب های فضای مجازی و بازی های رایانه ای را ندارند.
نیکبخت این جشنواره را شروعی برای زنده نگه داشتن بازی های بومی و محلی دانست وگفت؛ نیاز است توجه ویژه ای برای ادامه چنین جشنواره هایی صورت گیرد.
 وی یکی از مشکلات جوانان را پر کردن اوقات و فراغت آنها ذکر کرد و افزود؛ با زنده نگه داشتن این بازی ها اوقات فراغت جوانان پر خواهد شد همچنین باعث ایجاد فضای شاد و نشاط آور و جلوگیری از بیماری های عصبی از جمله افسردگی می شود.
 نیکبخت افسردگی را یکی از دلایل خودکشی دانست وتصریح کرد؛ برپایی این جشنواره ها واجرای بازی های بومی ومحلی از بروز افسردگی جلوگیری می کند وباعث بوجود آمدن فضای شاد می شود.
این جشنواره به همت فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و اداره ورزش و جوانان کهگیلویه و بخشداری بخش دیشموک برگزار شد.
در این جشنواره ورزشکارانی از استان های خوزستان، یزد، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه وبویراحمد در قالب بازی های محلی دوزپا، دال پلان، چوب کشی،هفت سنگ به رقابت پرداختتند.
 در پایان ودر مجموعه اقایان و بانوان تیم خوزستان با ۴۹ امتیاز مقام اول، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۸ امتیاز مقام دوم و استان یزد با ۳۴ امتیاز مقام سوم را کسب کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مقایسه استانی
Iran, Islamic Republic of
کار این استان ومدیرانش شده جشنواره وعکس انداختن از کارهای عمرانی خبری نیست. مدیران وقت گذران وروز مره هستند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1