تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۴۱۰۷۹۱

کارگاه آموزشی دو روزه طراحی نور خلاق برگزار شد

۰
کبنا ؛
نویسنده، کارگردان و طراح نور کشور گفت: موضوع روانشناسی رنگ در صحنه، لباس و نور از اساسی ترین اتفاقاتی است که هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد برای خلق آثار هنری به انها توجه ویژه ای داشته باشند.
رضا حیدری کارگردان و طراح نور در سفر به یاسوج و در حاشیه کارگاه آموزشی دو روزه «طراحی نور خلاق با محدودیت امکانات از ایده تا اجرا»  اظهار کرد: در این دوره آموزشی مباحثی درباره خلاقیت نور با محدودیت امکانات، ساختار انواع پرژکتورها و نورهای دیجیتال، روانشناسی نور و رنگ و نور های طبیعی و مصنوعی به دو صورت تئوری و عملی مطرح شد که مورد استقبال چشمگیر هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
وی گفت: فعال کردن ذهن آدم ها و سوق دادن آنها به سمت خلاقیت برای اینکه با ساده ترین امکانات نور بتوانند صحنه های خوبی را خلق کنند یکی از مهمترین اهداف این دوره آموزشی بود.
حیدری، سطح معلومات شرکت کنندگان در این دوره آموزشی درخصوص مبحث نورپردازی را متوسط عنوان کرد و گفت: در این دوره آموزشی افرادی در حوزه تئاتر، سینما, عکاسی ، فیلم برداری و چند نفر نیز از حوزه طراحی نور تئاتر شرکت کردند و موضوعی که جای خوشحالی دارد میزان انرژی و علاقه مندی آنهاست که بر وجود امکانات برتری دارد و می تواند نبود امکانات را برای انها جبران کند.
حیدری در خصوص استفاده در ست از رنگ ها نیز تاکید کرد و ابراز داشت: استفاده از رنگ برای شخصیت پردازی باعث شکل گیری یک اتفاق درست در صحنه ، نور، لباس می شود و قرار گیری رنگ ها در کنار یکدیگر به شکل اصولی وعلمی می تواند تاثیر بسزایی در روند کار داشته باشد.
مخترع پروژکتور ناهیرا افزود: بدترین شکل استفاده از رنگ و نور به کاربردن رنگ های مختلف در یک صحنه است که باعث شلوغی کار می شود و این موضوع نباید انجام شود مگر در مواردی که تعمدی بکار برده می شود.
این نویسنده و کارگردان  تئاتر گفت: یک فکر را پرورش دادن و به سمتی سوق دادن شروع کار است و قطعا ارتباط و ارائه آموزش های لازم می تواند باعث اتفاقات خوشایند و درخشانی شود.
وی از حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به خاطر برگزاری دوره آموزشی طراحی نور خلاق با محدودیت امکانات از ایده تا اجرا در یاسوج تقدیر کرد و گفت: تداوم دوره های اموزشی در حوزه نور و طراحی صحنه از سوی حوزه هنری این استان می تواند کمک شایانی به دانش افزایی و افزایش سطح معلومات و مهارت های هنرمندان شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1