تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۱۰۷۵۷
در شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

حمایت استاندار از مدیران فعال / زندگی ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست (روز دوشنبه 10 تیرماه 98) شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ایجاد توازن منطقه‌ای در استان یکی از دغدغه‌های اصلی ما است و در دستور کار قرار دارد.
نماینده عالی دولت در استان افزود: انتظار می‌رود مجمع نمایندگان استان ما را در این راستا همراهی کنند و بدون شک در این خصوص نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به بازدیدهای شبانه و مستمر از شهر توریستی سی‌سخت، عنوان کرد: باتوجه به اینکه ورودی هر شهر ویترین آن شهر است انتظار می‌رود شهرداران شهرهای مختلف استان با یک برنامه ابتکاری و باتوجه به بافت شهری مبلمان زیبایی را در شهرهای خود ایجاد کنند.
کلانتری با تاکید بر ساماندهی ورودی‌های شهرهای استان، گفت: زیباسازی شهری نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و باید این موضوع در اولویت کار شهرداران استان قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انجام کارهای فرهنگی یکی از اولویت‌های ما است، تصریح کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی استان باید دارای پیوست های فرهنگی و زیست محیطی باشند.
وی با بیان اینکه امسال اعتبارات خوبی به حوزه فرهنگ تخصیص یافته است، گفت: ۱۳ درصد کل اعتبارات به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است.
کلانتری بیان کرد: به طور قطع باید در زمینه فرهنگ سازی دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما را یاری کنیم و می‌طلبد صدا و سیما نسبت به پوشش شبکه دیجیتال تمامی مناطق روستایی استان اقدام کند.
وی تاکید کرد: توسعه پایدار با رعایت استانداردها و ایجاد توازن منطقه‌ای ایجاد می‌شود و انتظار می‌رود مدیران با دقت منابع استان را شناسایی و میزان اعتبار لازم برای بهره برداری از این منابع را تخمین و اعلام کنند.
کلانتری تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان در اولویت قرار بگیرد و مدیران باید بودجه را از محل‌های مختلف از جمله ردیف متمرکز، منابع ملی، استانی و ... تأمین کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رویکرد اقتصاد استان باید به سمت اقتصاد مقاومتی تغییر کند و ظرفیت بخش خصوصی به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه میانگین جمعیت روستایی استان بالای ۴۶ درصد است، اظهار داشت: اعتبارات خوبی در حوزه معاونت روستایی رئیس جمهور وجود دارد که انتظار می‌رود مسئولان با هنرهای مدیریتی در راستای جذب این اعتبارات اقدام کنند.
کلانتری در خصوص مشکلات مدارس استان، تاکید کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در دستور کار نوسازی مدارس قرار بگیرد و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید این اقدام انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه از مدیران فعال و متعهد حمایت می‌کنیم، افزود: برای کار با کسی تعارف ندارم و با مدیرانی که در بحث جذب اسناد خزانه کوتاهی کنند بدون شک برخورد می‌شود.
کلانتری بیان کرد: نگاه‌ها به بخش خصوصی را می‌توان به تناسب شرایط به روز کرد و باید در زمینه توسعه مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد استان تلاش کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان عنوان کرد: می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان تلاش کرد و باید ایجاد و توسعه زیرساخت در اولویت کاری ما قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: وقتی بیش از ۲۰۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، به جز موارد خاص و ضروری، باید نگاه به ایجاد پروژه‌های جدید نداشته باشیم.
کلانتری با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان بیش از ۵,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: اولویت تکمیل پروژه‌ها نیمه تمام است.
کلانتری با اشاره به تعامل بین بخشی، ابراز داشت: اقدامات نیز باید با نگاه فرمانداران عملیاتی شود.
استاندار به جذب اعتبارات اشاره کرد و عنوان داشت: باید ردیف‌های متمرکز مورد توجه قرار گرفته و جذب در این بخش را داشته باشیم.

۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج زندگی می کنند/لزوم نگاه فرابخشی

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرکز استان به دلایل گوناگون کانون مهاجرت است، افزود: ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج زندگی می کنند.
زارعی با تاکید بر نگاه فرابخشی به یاسوج، تصریح کرد: یاسوج به نگاه فرا بخشی نیاز دارد و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
زارعی از تحصیل ۶۰ هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: بر اساس نیاز سنجی ها، تکمیل و توسعه زیرساخت های آموزشی نیز به شکل مطلوبی محقق نشده است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب اعتبارات از تمام ظرفیت ها، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات ما متمرکز است و باید به این منابع متصل شویم.
زارعی فعال سازی کارگروه گردشگری استان را ضروری دانست و بر تلاش مضاعف در این حوزه تاکید کرد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه باید ۸۰ میلیارد تومان درآمدهای های استان افزایش یابد، گفت: توجه به این مهم و نگاه صحیح در این بخش مورد تاکید است.
زارعی با اشاره به نشست شورای برنامه ریزی استان، تصریح کرد: جلسه شورای برنامه ریزی استان از مهمترین جلسات استان بوده و نگاه فرابخشی به این حوزه نیاز است.
زارعی گفت: نگاه فرابخشی به تبیین مسیر توسعه بر اساس اولویت ها کمک می کند.

تکمیل پروژه های فرسایشی شده کهگیلویه و بویراحمد ضروری است
نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: باید پروژه های فرسایشی شده که گریبان استان را گرفته است، جمع شود.
 عدل هاشمی پور افزود: پروژه‌های فرسایشی ۱۰ ساله و ۱۵ ساله در استان وجود دارد که هر ساله می‌گوئیم که باید جمع شوند و نشد تحقق این موضوع را داشته باشیم.
هاشمی پور با تاکید بر نظارت در حوزه اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: کیفیت در اجرای پروژه‌ها باید جدی گرفته شود.
هاشمی پور بهبود زیرساخت‌ها و توسعه ورودی شهرها را ضروری دانست و گفت: همچنین نباید از حوزه اعتبارات فرهنگی غافل شویم.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به توزیع اعتبارات اشاره کرد و گفت: باید با توجه به حساسیت موضوع و نحوه هزینه کردها، ابلاغ شود که حضور نمایندگان در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها را داشته باشیم.

افزایش اعتبارات هزینه ای وتملک دارایی استان به ۱۶۱۱ میلیارد تومان
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استان به ۱۶۱۱ میلیارد تومان خبر داد.
 نوروزی افزود: اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان طی سال گذسته ۱,۳۹۷ میلیارد تومان بود.
نوروزی از رشد ۱۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: مجموع اعتبارات کل عمرانی (استانی و ملی) به ۱,۳۴۸ میلیارد تومان رسید.
وی افزود: این بخش از اعتبارات نیز با افزایش روبه رو بوده است.
نوروزی گفت: طی سالهای اخیر نگاه ویژه دولت به استان‌های کمتر توسعه یافته را شاهد بودیم که استان ما در بهترین وضعیت ابلاغ قرار دارد و این مهم نتیجه توجه دولت، مدیریت اجرایی و پیگیری‌های متولیان است.
نوروزی از توزیع ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف طی جلسه شورای برنامه ریزی استان خبر داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به وجود بیش از ۲۰۰۰ پروژه نیمه تمام در استان، عنوان کرد: اولویت بندی تکمیل پروژه‌ها بر اساس پیشرفت فیزیکی با شناسایی پروژه‌ها عملیاتی می‌شود.
وی خواستار جلوگیری از خرد سازی اعتبارات و تعمیم به پروژه‌های با پیشرفت پایین و خرد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سرابتاوه
Iran, Islamic Republic of
لطفا شبانه ورودی شهر را از سمت سرابتاوه ببینید تا عدم روشنایی در محدوده سرابتاوه تلخسرو خلف اباد.نبود اسفالت و نبود بلوار استاندار و نبود فضای سبز و چاله چوله های آسفالت را در رفت و برگشت پلیس راه قدیم تا تقاطع پمپ بنزین منصوری ببینید.ممنونیم
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
من به این همه مدیر و نظریه پرداز افتخار میکنم.

سنگ مفت گنجشک مفت حرف مفت.
به عمل کار براید به سخنرانی نیست.
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1