تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۱۰۶۹۷
حواشی داغ و متن همایش هم‌اندیشی و هم‌دلی اقوام در گچساران؛

هجوم مردم نامه‌ به دست به تاجگردون و استاندار؛ مردمی که گویا تاجگردون را نمی‌بینند / تذکری که خرمدل به دست‌اندرکاران همایش داد / کلانتری: اجازه نمی‌دهم یک رأی هم جا به جا شود (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛
همایش هم اندیشی و هم دلی اقوام در گچساران با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، فرماندار، رئیس دادگستری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، در این همایش که امروز (یکشنبه 10 تیرماه 98) در سالن جلسات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد، حواشی زیادی هم وجود داشت.
از متن این همایش آنچه که گفتنی است حضور اقوام و طوایف مختلف در سالن آموزش و پرورش بود و در ابتدای همایش صندلی‌های خالی کمتر یافت می‌شد.
*حبیب زارعی پور از طایفه دولیاری، حسین کرمیان به نمایندگی از قشقایی‌ها و به عنوان کارآفرین، مالک اخلاصی نماینده‌ای برآفتابی به نمایندگی از همه طایفه‌ها و اقوام به پشت تریبون فراخوانده شدند و حول اتحاد و همدلی ملت و طوایف سخنرانی کردند.
*بسیاری از افراد حاضر در همایش قصد دیدار رو در رو با نماینده شهرستان گچساران و باشت را داشتند و با هر غفلتی به سمت نماینده رفته، به همین دلیل انتظامات و حراست سالن و محافظ نماینده بیش از همیشه فعال و مترصد اوضاع و شرایط سالن شده بودند.
*در دست هر کسی یا یک نامه حاضر و آماده دیده می‌شد، یا آنکه نگارنده در همایش مشغول به نوشتن شده تا تاجگردون با خواندن نامه، از کارها گره گشایی کند.
اما این بار، باز هم قشقایی قومی بود که حضور پررنگی نداشت و از همه اندیشه‌ها و تفکرات دعوت نشده بود.
*اما در انتهای همایش، هم اندیشی و همدلی تبدیل به مبارزه تن به تن شده بود. تاجگردون، آیت الله ملک حسینی، خوانپایه و استاندار در خیل جمعیت و نامه به دست‌ها گرفتار شدند.
*اما با خروج مسئولان، همه دست به دامان استاندار شدند. تا جایی که استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد در خیل جمعیت گرفتار شد و گشتاسبی معلم بازنشسته با 29 سال سابقه، با وامی که به گفته خودش روی دستش مانده و برایش مشکل ساز شده بود، برای استاندار ایجاد مشکل کرد تا جایی که غلامرضا تاجگردون مجبور شد به داخل سالن برگردد و در همایش هم اندیشی طوایف یک پادرمیانی هم میان استاندار و آقای گشتاسبی صورت گرفت و تاجگردون، کلانتری را به بیرون از سالن کشانید. با این حال گشتاسب از حق دیدار رو در رو با استاندار کوتاه نیامده و معترض چنین رفتارهایی بود.

*در ابتدای همایش علی خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران به سخنرانی پرداخت و گفت: به عنوان بانی این برنامه خوشحالم و هدف این همایش بیان مسائل منطقه‌ای در این شهرستان است، چرا که گچساران از تنوع طایفه‌ای و قومیتی برخوردار است و اقوام و طوایف این شهرستان همواره در کنار هم زندگی کرده‌اند و نیاز بیشتری به آرامش و امنیت خاطر دارند و مشترکات بسیاری با هم دارند.
وی ابراز کرد: دوما بحث دین اسلام که همه در این شهرستان مسلمان هستند. این مشترکات در بین این اقوام در این شهرستان موجب شده تا از وحدت و همدلی برخوردار باشند و نیاز به همدلی بیشتر هم می‌طلبد.
خوانپایه گفت: دولت بایستی زمینه مشارکت مردم در جهت افزایش امنیت و رفاه اجتماعی فراهم کند که با مشارکت مردم این مهم بهتر انجام خواهد شد. در این برهه زمانی تشخیص دادیم این همایش برگزار شود تا روز به روز همدلی بین مردم و دولت را شاهد باشیم.

غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت با بیان اینکه این همایش، وحدت اقوام است به مباحثی پیرامون وحدت اقوام پرداخت و اشعاری از حافظ و فریدون مشیری هم خواند؛ [ متن کامل صحبت‌های تاجگردون را اینجا بخوانید]
تاجگرون ابیات زیر را از حافظ خواند و بعد به سراغ فریدون مشیری هم رفت؛
دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند
گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند
ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت
با من راه نشین باده مستانه زدند
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
نماینده گساران و باشت ادامه داد:
تفنگت را زمین بگذار
که من بیزارم از دیدار این خونبارِ ناهنجار
تفنگِ دست تو یعنی زبان آتش و آهن
من اما پیش این اهریمنی‌ابزار بنیان‌کن
ندارم جز زبانِ دل
دلی لبریزِ از مهر توای با دوستی دشمن
زبان آتش و آهن
زبان خشم و خون‌ریزی است
زبان قهر چنگیزی است
بیا، بنشین، بگو، بشنو سخن، شاید
فروغ آدمیت راه در قلب تو بگشاید. (فریدون مشیری)
تاجگردون ادامه داد: تفنگ‌ها را زمین بگذاریم، و با یک زبان دیگر با هم صحبت کنیم و نگذاریم اتفاقی بیفتد، که کس دیگری بخواهد پا درمیانی کند.
وی ادامه شعر مشیری را خواند و گفت:
گرفتم در همه احوال حق گویی و حق جویی
و حق با توست
ولی حق را ـ برادر جان ـ
به زور این زبان نافهم آتشبار
نباید جست …

تجلیل از آیت الله ملک حسینی / وحدت طوایف فقط هنگام انتخابات نیست
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در ادامه گفت: همه ما مسائلمان سیاسی نیست. مسائلی است که در کنار طوایف و اقوام، ریشه‌های هم را بد می‌زنیم و آن وقت نمی‌توانیم جمعش کنیم. این‌ها هستند که ایجاب می‌کند که در چنین ایامی که به شدت کشور ما و منطقه ما نیاز به یک وحدت و همنشینی و همدلی برای یک کارهای زیبا دارد. یعنی عزت جامعه، امروز در یک جمع اندیشمند قرار گرفته‌ام و کم کم مثل همه، مثل گذشته‌ها که رفتند و همچنان هم می‌روند، ما هم می‌رویم.
تاجگردون در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: امروز در جمع شما عزیزان به عنوان برادر کوچکتان که افتخار پوشیدن خلعت نمایندگی شما را بر تن دارم. ما با هم تلاش کردیم که یک شرایطی را فراهم کنیم. برای جامعه که هر مسیری را با هر نگاهی که می‌خواهیم برویم، یک موضوع مدنظرمان باشد و آن وحدتی است که به ریسمان الهی چنگ زده باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در ادامه صحبت‌هایش را متفاوت به پایان رساند و از آیت الله ملک حسینی را با اهدأ لوحی که به قول خودش لوح ارزشمندی بود، تجلیل کرذ و گفت: من شخصاً از آیت الله ملک حسینی، انسان فرهیخته و بزرگواری که همچون پدر بزرگوارشان مهر و محبتشان مردم سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفته، از ایشان دعوت کنم که با سخنان گهربارشان به فیض برسانند و اگر اجازه بفرمایید از طرف مردم شریف گچساران لوحی ارزشمند از طرف مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد به پاس بزرگواری، رفتارپدرانه، روشنفکری، اندیشمند و اینکه همواره در مسیر ولایت بوده‌اید و هستید و خواهید بود، دعوت کنم و این لوح را تقدیم کنم و عزت شما را از خداوند منان مسئلت کنم.

اما در ادامه آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای آنکه شائبه سیاسی ایجاد نشود بهتر است طی چند ماه آینده جلسه و یا جلساتی برگزار شود اگرچه هیچگاه نپسندیدم اقتضائات باندی و حزبی را، با اقشار مختلف جلساتی برگزار کنید و بنده هم حضور پیدا می‌کنم.
وی گفت: شما اگر غیبت، تهمت، دروغ را حرام می دانید شرافت و کرامت دارید. افتخار به کرامت تقوا و شهامت است. اگر این اتفاق افتاد انسان می‌فهمد چرا زاده شده است.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: امروزه غیر از این هویت‌ها، هویت پست‌ها هم آمده است. در کنار مرز قوم و ایل و ملیت و زبان، مرز پست‌ها هم آمده است. اگر من کرامت اخلاقی نداشته باشم این عنوان ولایت فقیه بیشترین ظلم است که من کرده‌ام. عنوان کاری نمی‌کند، بازتاب عنوان است که می‌تواند تأثیر بنهد. باید فکری کرد و تمام هویت‌ها را در هویت ایمانی و تقوایی هضم کرد.
وی با ابراز اینکه انتخابات را پیش رو داریم و باید نشان دهیم مؤمن هستیم، به روایتی از امام صادق اشاره کرده و گفت: مؤمن نمی‌تواند ترسو، دروغگو و خیانتکار باشد، امکان ندارد انسانی مؤمن باشد ولی این دو ویژگی را داشته باشد.
آیت الله ملک حسینی گفت: براستی بپذیریم اگر دروغگو بودیم و اگر خائن به امانتی که به ما سپرده شده است بودیم، عنوان ایمان و تقوا را یدک نکشیم. اگر این است می‌توانیم نشستی که به نام همدلی و به نام همزبانی است را حراست کنیم و به آن افتخار کنیم.
وی اظهار داشت: مشکل دیگر بنیه اجتماعی است. این مراسم عروسی و ختم که مردم ما با حساسیت در آن شرکت می‌کنند این دفاع از حقوق‌ها، صلح‌ها و سازش‌ها بنیه اجتماعی ما را قوی می‌کند.
وی بیان کرد: دیده‌ام برخی افرادی که قلم می‌زنند و گاهی اینها را مسخره می‌کنند. خدا شاهد است اگر اینگونه صلح و سازش‌ها یا شرکت در این مراسم از بدنه اجتماعی استان ما گرفته شد چیزی برای ما نمی‌ماند و تعصب‌ها باعث سست شدن بنیه‌ها می‌شود. بنابراین هویت را باید حفظ کنید تا بتوانید مقاومت کنید.
آیت الله ملک حسینی گفت: هر گاه وزن کشی‌های اجتماعی بر مبنای رذیلت‌ها باشد، برمبنای مال و قدرت یا بی غیرتی شود، به حال آن جامعه تأسف بخورید که تعصب‌های این افراد را چند نفر عاقل را از آنها نگرفت. همان فرهیخته‌ها و خواصی که اشاره کردند، نیامدند بنشینند. نسل‌های آینده در آنچه ما امروز شعله ور کردیم می‌سوزد. نکردند و می‌سوزند. اما اگر هویت‌ها در هویت الهی و واحد هضم شود وزن کشی‌ها بر مبنای فضیلت‌ها خواهد شد.[متن کامل صحبت های آیت الله ملک حسینی را اینجا بخوانید]

سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: آنچه که موجب وحدت و انسجام ما شده است همان اسلامیت و ملیت ماست، اما امروز این عوامل وحدت، انسجام و همدلی باید در جامعه پیاده شود، اما این اتفاق باید کی و چگونه صورت بگیرد و چه کسانی مسئول این اتحاد و همدلی هستند؟
وی افزود: در استان باید چگونه از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده بشود، آیا مسئولین ما در ادارات و مجموعه‌های مختلف؛ انتخاب مدیران براساس شایستگی‌هاست  و یا هم حزبی‌ها و طایفه گرایی ها. تا این مسائل را حل نکنیم و به یک بلوغ فکری و سیاسی نرسیم وضعیت همین خواهد بود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به درجه‌ای از فهم سیاسی و اجتماعی برسیم که نگوییم که این فرد چون متعلق به این طایفه است ولو شاخص‌های مدیریتی هم نداشته باشد، باید برای مدیریت انتخاب شود که قطعاً موجب حقارت و کینه خواهد شد.
خرم دل ابراز کرد: نگوییم یکی را از بویراحمد سردسیر و نیروی دیگر را از بویراحمد گرمسیر انتخاب کنیم. وقتی که می‌خواهیم استخدامی در ادارات انجام دهیم آیا مسئله شایستگی افراد را رعایت می‌کنیم! این عوامل هستند که موجبات رنجش و کدورت مردم را فراهم می‌کنند، آیا خودمان عامل به این مسائل هستیم.
خرم دل اظهار کرد: این بحث‌های حزبی و طایف ای و قبیله‌ای به استان آسیب می زند و ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد در کمتر جایی وجود دارد، اما بهره این استان از این همه ظرفیت چیست؟ خیلی‌ها از عوامل قبیله‌ای و طایفه‌ای گله مند هستندکه در نهایت تبدیل به کینه خواهد شد.
وی بیان کرد: متاسفانه شرایطی پیش آمده است که همدیگر را دیگر باور نداریم الان میز جلوی آقای تاجگردون پر از نامه است و ربطی هم به نماینده ندارد و مربوط به ادارات مختلف است، چرا که باور و اعتمادمان از اداراتمان کم شده است چرا که به این باور رسیده‌ایم که دارد پارتی بازی صورت می‌گیرد، که این موارد از اشکالات ماست.
وی گفت: اینکه قبیله و طایفه و کشورمان را دوست بداریم عالی است ولی برتری دادن یک قوم بر قوم دیگر مذموم است، آیا ما نمی‌توانیم از این ظرفیت قومی و قبیله‌ای در جهت مثبتش هم استفاده کنیم و نه تنها در نزاع‌ها و انتقام گیری ها.
خرم دل افزود: آیا از ظرفیت ریش سفیدی و معتمدی برای حل مسائل شهرمان و یا استان استفاده کرده‌ایم؟ متاسفانه در کشور ما هر ۵ نفر یک پرونده در دادگستری دارد و وضعیت استانمان از این وضعیت هم بیشتر است، چرا از این ظرفیت قومی و قبیله‌ای برای حل اینگونه مسائل استفاده نکنیم؟

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن سخنرانی خود گفت: ما در یک موقعیت نبرد اقتصادی با دشمنی هستیم که تا بن دندان مسلح است اما در مقابل جمهوری اسلامی ایران ضعیف است. اما با همین شرایط و با همین امکانات و ظرفیت‌ها به مراتب می‌توانیم اوضاع بهتری داشته باشیم.
ظرفیت‌های گردشگری این استان و شهرستان گچساران در کشور واقعاً کم نظیر است اما گاهی اوقات محدودیتهای مصنوعی مانع اجرای حق می‌شود  که در این زمینه بزرگانی که در این جمع هستند باید کمک کنند.
در گچساران مجموعه‌ای از اقوام زندگی می‌کنند و تنها ترک و لر نیستند، دیگر اقوام نیز در این شهرستان ساکن هستند و باید همه فرصت‌ها را در این شهر دید.
وی گفت: خوشحالیم که شورای تأمین شهرستان از سپاه، اطلاعات و ... در این همایش حضور دارند و وابسته به هیچ قوم یا جناحی نیستند.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات پروسه‌ای دارد که در زمان خود انجام می‌گیرد، الان باید شدیداً در فضای کار و خدمت کردن باشیم. در فصل انتخابات و به موقع خود، هیات نظارت، بازرسی، فرماندار، بخشدار نیز بر عرصه انتخابات نظارت خواهند داشت.
وی ابزار کرد: بنده به عنوان فردی که مسئولیت استانداری را دارم در اجرای انتخابات؛ اگر همه عالم امکان را سند شش دانگ بدهند اجازه نمی‌دهم یک رأی به نفع یا به ضرر قوم، باند یا جناحی جابجا شود
استاندار گفت: رأی ناموس مردم است. امام راحل  فرمود: میزان رأی ملت است. و ما نیز از رأی مردم پاسداری می‌کنیم. هر تصمیمی گرفته شود ما به دنبال حضور حداکثری مردم بر اساس قانون هستیم.
  وی ادامه داد: امانت دار رأی مردم خواهیم بود و همه مجریان و دست اندارکاران انتخابات در بی طرفی انتخابات انجام وظیفه خواهند کرد و مردم هر تصمیمی بگیرند ما تابع تصمیم مردم خواهیم بود.

..........................................
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
چه کسی صحبت از همدلی میکند، .!!! کسی که آتش قومیت را با میتینگ های ایلی و قومی شعله ور کرد.. را پرورش داد. همین الان هر سخنرانی که میکند توهین و افترا به رقباست. بله تفنگهای را زمین بگذارند و . را بردارند. جای تاسف است برای کسانی که با این سادگی با ایشان همراه شدند.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بدبخت به مردم گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ماها را داغون کرده
تیله شیر
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکرت
وقتی افراد حاضر در سالن رو دیدم
ب گفته عزیزانی ک میگن افراد اطراف. ک فقط استخدام براشون مهمه و استهدام شدنه یا در راه استخدام قرار دارن.
خدارا شکر میکنم ک خودم رو ب این بهای اندک نفروختم
فقر با شرافت بهتر از ثروت با ذلت
ببین اطرافت کیا موندنه و کیا نیستن
خداحافظ شعار
خداحافظ بی عدالتی
خداحافظ محفل گرم کن
خداحافظ ساقی بدبختی ملت
خداحافظ
مجید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دکتر تاجگردون از مردم فراری می باشد فقط با
نزدیک شدن به انتخابات خودش رو نشان می دهد میدانید چرا ؟ چون در انتخابات قبلی کلی قول به مردم داده که در توانش نبوده
مجید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دکتر تاجگردون از مردم فراری می باشد فقط با
نزدیک شدن به انتخابات خودش رو نشان می دهد میدانید چرا ؟ چون در انتخابات قبلی کلی قول به مردم داده که در توانش نبوده
مجید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دکتر تاجگردون از مردم فراری می باشد فقط با
نزدیک شدن به انتخابات خودش رو نشان می دهد میدانید چرا ؟ چون در انتخابات قبلی کلی قول به مردم داده که در توانش نبوده
بویراحمدگرمسیر
Iran, Islamic Republic of
هرسه عزیزی که به عنوان نماینده بویراحمدگرمسیروقشقایی وباوی پشت تریبون رفتند به هیچ عنوان تاکیدمیکنم به هیچ عنوان نماینده همه مردم نبودند.به طورمثال آقای مالک اخلاصی ازطرف برآفتابیهاآمده بود.خب کاملامشخصه طرف خواسته دربین برافتابیها بیندازدبرای انتخابات.آقای اخلاصی فقط یک سرمایه داربسازبفروش هست وهیچ گونه سابقه ریش سفیدی از اول نداشته وندارند.ایشان یکمتحدتاجگردون آنهم به لطف سرمایه دار دوستی نماینده است چراکه. هردوره بانماینده منتخب بوده یک دورباموحددوربعدنبیزاده بعدش جعفری بعدحسینی حالاتاجگردون وبعدا حتمابازینلزاده خواهدبود.چنین اشخاصی چطور توان نمایندگی یک طایفه پرصلابت مثل برافتابی رادارند.جمع پولدارهابوده همین.بعضیهاباپول نمیتوانند موقعیت اجتماعی برای خودشان درست کنند
کی غیب الله
Iran, Islamic Republic of
اخلاصی از کی تاحالاشده سخنگوی برافتابیها.اول یه افرادبیندازندبعد بیایند آدمهای پولداررا به جای سخنگو تعریف کنند.خواهشا ایشون همان پیمانکاریش روبچسبه بهتره
اولادمیرزا
Iran, Islamic Republic of
این افرادحاضردرجلسه دستچین شده بودند و به هیچ عنوان نماینده طوایف نبودند.زارعی ازکی تاحالاشده سخنگوی دولیاری؟..
برآفتابی اصل
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بااین کارها رای نمیاری.بدان وآگاه باش که از چشم من و دوستان من و همشهریهای من افتادی.بروفکر نانت باش که آجرنشود که امسال طالع سختی داری.اخلاصی آوردن به عنوان یک برافتابی هیچکس قبولش نداره.این آقافقط بانکیهامیشناسندوبس.جمع مایه دارها بود.ولی پول .
همسایه
Iran, Islamic Republic of
.. خخخخخ.خودشون مسخره میکنندباکارهایشان.همسایه اش هم نمیشناسدش
پورالحسینی
Iran, Islamic Republic of
جاداشت تعدادی. شهر را هم تاجگردون دعوت میکردتاجمعشان جمع باشد.جمع مایه داران و. به عبارتی پشتوانه رای دکترغلام
Iran, Islamic Republic of
همایشها دردی را درمان نخواهد کرد ظلم بی عدالتی به فلک رسیده بی کاری گرانی یکطرف بی عدالتی یک طرف
Iran, Islamic Republic of
بنازم تاج.بازم قبولی به کوری چشم بدخواهانت.
Iran, Islamic Republic of
نصف سالن حضرات کرمی و نظری داییها دایی زاده های تاجگردون هستن.
Iran, Islamic Republic of
آقای خرمدل شما دیگه چرا؟؟
قنبری
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشند. روجمع کردن بعدش میگن باحضور اقشارمختلف.جمع جمع. بودند.همین کارهاباعث ریزش طرفداران قدیمی ات شده جناب تاجگردون
بویراحمدگرمسیری
Iran, Islamic Republic of
چه همایشیه که سی نمونه یه نفرآدم سرشناس خان کدخدازاده منش نبی هیچ آدمل بن دار طوایف هم منش نبی. مدیر ومسیول وقوملشون و پیمونکارتازه به دوران رسیده بیدن بعدش ایگوتن باحضور معتمدین شهر کرو معتمدچه چی چه کی تیسو پیمونکارجماعت وابیه معتمدکارگروآدمل معمولی زیرپوست شهر.خوشون مسخره کردنه مردم اصلا سیشون مهم نیسی این نشستل چون هیچ نفع وخوبی منش نی فقط ایان وگپ قشنگ زدن و تعریف یک دادن.
جلسه انتخابات بود نه همدلی نصف سالن هم خالی بود اگه همدلی بود چرا همش طرفدار تاج اخ وای همدلی
امیر
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت کبنا
جناب خرم دل همیشه توجلسات نصیحت کرده سردسیر وگرمسیر تو ادارات نباشه امااااااااااااا فارغ از اینکه تو خود سپاه همه مسئولین دهدشتی هستن وهمه جایگاهها را قبضه کردن جا داره جناب خرم دل اول این قضیه رو از خود سپاه که همه مردم انتظار زیاد ازش دارن اصلاح کنه بعد با دست پر بیاد برجام
Iran, Islamic Republic of
بویر احمد گرمسیر توهین نکن همه مردم خوب عزیزند دارای اصالت وشخصیت واعتبار دینی ومذهبی واعتقادی چر اهانت می کنید همه بزرگان ومسولین متشخصین حضور داشتند اینها به صورت دعوت عمومی وهمگانی دعوت شدند هرکس دوست داشت وقت داشت حضور یافتند و حضورشان مغتنم ومحترمند
Iran, Islamic Republic of
بویر احمد گرمسیر توهین نکن همه مردم خوب عزیزند دارای اصالت وشخصیت واعتبار دینی ومذهبی واعتقادی چر اهانت می کنید همه بزرگان ومسولین متشخصین حضور داشتند اینها به صورت دعوت عمومی وهمگانی دعوت شدند هرکس دوست داشت وقت داشت حضور یافتند و حضورشان مغتنم ومحترمند
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون دیگه جمع کند و برود
روحیه ای.مردمی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1