کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه موقت باشت:

عدالت در جامعه نباشد امنیت خدشه دار می‌شود/ همه در قبال یکدیگر وظیفه داریم

7 تير 1398 ساعت 20:53

حجت الاسلام بلادی خطیب موقت نماز جمعه شهرستان باشت ضمن بیان اینکه امنیت، عدالت، حاصل خیزی مورد نیاز جامعه و مردم است گفت: خدای ناکرده اگر عدالت وجود نداشته باشد و برخی از شدت فقر به خود بپیچند و برخی از شدت دارایی و غنا ندانند چطور باید بخورند قطعا امنیت خدشه دار می شود و حاصلخیزی صورت نخواهد گرفت.


حجت الاسلام و المسلمین بلادی خطیب جمعه موقت باشت در خطبه‌های روز جمعه 7 تیرماه ضمن تشکر از رئیس دادگستری باشت گفت: امروز مصادف با شهادت ظالمانه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و هفته قوه قضاییه است.
حجت الاسلام بلادی ابراز داشت: سه چیز مورد نیاز همه مردم است امنیت، عدالت، حاصل خیزی. این یعنی فراوانی و ارزانی. دو امر امنیت و حاصلخیزی در گرو عدالت است. اگر عدالت در جامعه حاکم و برقرار باشد حاصلخیزی رونق می‌گیرد.
وی بیان داشت: خدای ناکرده اگر عدالت وجود نداشته باشد و برخی از شدت فقر به خود بپیچند و برخی از شدت دارایی و غنا ندانند چطور باید بخورند قطعاً امنیت خدشه دار می‌شود و حاصلخیزی صورت نخواهد گرفت.
وی گفت: امروز بازار را می‌بینید که پر از خوردنی است ولی متاسفانه برکت از این بازار رفته چون آنطور که باید و شاید عدالت برقرار نشده است. مرد و زن، دولتی و غیردولتی همه مأمور برقراری عدالت هستیم. گاهی پدر در خانه نمی‌تواند عدالت را رعایت کند. گاهی همسایه نسبت به همسایه  همینطور بشمارید تا به مسئولین برسد.
حجت الاسلام بلادی اظهار داشت: فرد خاصی نباید محکوم شود همه در قبال یکدیگر وظیفه داریم. ما خرسندیم که در رأس قوه قضاییه به تعبیر رهبر حکیم فرزانه فرد سیدی قرار دارد که دلسوز است. ما امیدواریم و دلخوشیم که آینده شبیه به گذشته نباشد. وضعیت جامعه و ایران اسلامی به گونه‌ای باشد که درشان ایران اسلامی، رونق بگیرد.
وی بیان داشت: در چنین روزی هواپیمای مسافربری را آمریکایی‌ها هدف قرار دادند و عزیزان ما را بی گناه به خون خود آغشته کردند، در همان چند روز پیش حقوق بشر ایران اسلامی به میان آمد. ناو جنگی را هدف قرار داد.
امام جمعه موقت شهرستان باشت گفت: حقوق بشر آمریکایی انسان را در خانه خود زنده به گور می‌کند و حقوق بشر جمهوری اسلامی  در خانه خود به دشمن امان نمی‌دهد. بعضی‌ها که دم از حقوق آمریکایی می‌زنند مقایسه کنند. انصاف درنظر داشته باشید، کدام یک منصفانه‌تر و با عقل بشر سازگارتر است.
حجت الاسلام بلادی اظهار داشت: پنجشنبه ولادت با سعادت حضرت معصومه را به نام روز دختر داریم که این روز را تبریک و تهنیت می گوییم. روز قلم را به عزیزان تبریک می گویم که در جهت حل مشکلات مردم قلم می‌زنند.
وی در ادامه گفت: عرض تبریک به شهردار زحمت کش، مجموعه شهرداری و شوراها را دارم. توقعی که مردم از شهرداری و شوراها دارند خدمت رسانی است و متقابلاً آنها هم از مردم توقع دارند. همه در قبال هم وظیفه داریم. کسی که می‌خواهد خدمت رساند ما هم باید با او همیاری کنیم. عوارض منازل باید سال به سال پرداخته شود. قطعاً نماز در منزل‌هایی که عوارض پرداخته نمی‌شود اشکال دارد.
حجت الاسلام بلادی در انتها گفت: هفته مبارزه با مواد مخدر را داریم که خدمات اداره بهزیستی شهرستانمان در این مهم عبارتند از پرداخت 12 میلیون تومان جهت ترک معتادان بی بضاعت پذیرفته شده و در کمپ ترک اعتیاد  زیر نظر این اداره است. پرداخت 14 فقره تسهیلات اشتغال به بهبودیافتگان و پیگیری امورات خانواده‌های کلیه بهبودیافتگان و پذیرش 205 نفر جهت ترک اعتیاد از خدمات این ارگان است.


کد مطلب: 410654

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410654/2/عدالت-جامعه-نباشد-امنیت-خدشه-دار-می-شود-همه-قبال-یکدیگر-وظیفه-داریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1