تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۱۰۶۲۵
با حضور مسئولان برگزار شد

همایش فرهنگ سازی صرفه جویی مصرف برق در گچساران/ انتقاد مجری برنامه از ترک کنندگان همایش و مدیران ادارات/ وقتی که شرکت نفت با بیشترین آمار مصرف انرژی در همایش شرکت نمی کند(حواشی+تصاویر)

۱
کبنا ؛همایش فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف برق در گچساران با حضور فرماندار گچساران، قائم مقام توزیع نیروی برق استان، رئیس اداره برق گچساران، کارشناسان و پژوهشگران انرژی، جمعی از مدیران ادارات و بانوان شاغل در ادارات در سالن فرهنگیان گچساران برگزار شد.
کارشناس و پژوهشگر انرژی در این همایش با اشاره به اینکه مصرف برق کشور روز گذشته از ۵۶ هزار مگاوات گذشت و اینکه امسال هفت هزار مگاوات برق در فصل تابستان کمبود انرژی برق داریم گفت: قیمت گذاری ویژه برق در ساعت‌های پیک مصرف یعنی در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ از راهکارهای تجربه شده در جهان برای مدیریت مصرف برق در تابستان است.
 سعادت بهرامی گفت: این امر مشترکان را تشویق می‌کند تا در ساعت‌های پیک مصرف وسایل برقی غیرضروری خود را خاموش کنند.
 بهرامی تصریح کرد: توجه به برچسب‌های انرژی در هنگام خرید لوازم خانگی از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف برق است.
 وی بیان کرد: هر کالا هفت نوع برچسب انرژی دارد که میزان مصرف هر کدام متفاوت است.
 بهرامی عنوان کرد: ایران رتبه هجدهم مصرف برق جهان را دارد که سالیانه ۲۲۱ میلیارد کیلو وات ساعت در کشور مصرف می‌شود.
 وی خاطر نشان کرد: میزان سرانه مصرف هر ایرانی ۲.۹ مگاوات ساعت برای هر نفر در طول سال است و میزان سرانه جهانی میانگین ۳.۱ مگاوات ساعت دارد که این آمار نشان می‌دهد مشارکت مردم در مدیریت خوب و نیاز به تلاش بیشتری است.
 بهرامی اضافه کرد: نیروگاه‌های گازی سیکل ترکیبی، گازی، بخاری و دیزلی دارای بیشترین سهم در تولید برق، برق آبی‌ها ۱۵ درصد و انرژی‌های تجدیدپذیر شامل باد و آب نیم درصد تولید صنعت برق را دارد.
کارشناس و پژوهشگر انرژی افزود : ۸۵ درصد از تولید برق کشور با استفاده از سوخت‌های فسیلی است.
 بهرامی بیان کرد: جبران هر یکهزار مگاوات ساعت کمبود نیاز انرژی برق در کشور با نیروگاه‌های برق ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب کشورمان در انرژی‌های باد و خورشید گفت: این شیوه نیز از شوه های مرسوم در جهان است که در کشورمان مغفول مانده است.
 کارشناس و پژوهشگر انرژی ابراز داشت: هم اکنون از ۷۰ هزار کیلووات ساعت برق تولیدی کشور ۱۵ هزار وات ساعت آن در ۲ ماه از سال آن هم ساعت‌های خاص وارد مدار می‌شود که این امر لزوم استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق را بیشتر کرده است.
 بهرامی افزود: میزان تلفات برق در کشور ۱۱ درصد است که کاهش هر یک درصد تلفات برق ۷۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی دارد.
 کارشناس و پژوهشگر انرژی اظهار داشت: پارسال ۵۷ هزار مگاوات پیک شبکه کشور بوده که امسال ۶۱ هزار مگاوات پیک شبکه برق پیش بینی شده است که شبکه هفت هزار مگاوات کمبود برق دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۰ به دلیل افزایش بار شبکه هشت ساعت کل شبکه برق کشور از خاموش شد بر مشارکت همگانی برای مدیریت مصرف برق تاکید کرد.
 بهرامی طرح‌های تشویقی برای واحدهای صنعتی را از دیگر راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی دانست.
 وی با اشاره به اینکه دمای آسایش ۲۵ درجه است گفت: دمای کولر روی ۲۳ درجه تنظیم شود.
 بهرامی گفت: تنظیم کردن یخچال روی دمای سه و فریزر ۱۵ درجه از دیگر راهکارهای مصرف انرژی در خانه است.
 بهرامی افزود: استفاده از لامپ‌های کم مصرف نیز ضرورت دیگر مدیریت مصرف برق است.
 
در ادامه قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: از شاخص ۵۶ هزار مگاواتی برق کشور ۳۸۹ مگاوات آن در استان مصرف می‌شود.
 
نادر جانی پور افزود: شهرستان گچساران با ۱۷ درصد مشترکان برق کهگیلویه و بویراحمد ۴۳ درصد برق استان را مصرف می‌کند.
 
جانی پور یاداوری کرد: کارشناسان بخش انرژی معتقدند هر کیلو وات برق ۱۵۰ تومان برای شرکت توزیع نیروی برق منطقه‌ای، هزینه در بر دارد که حدود کمتر از نصف آن از مشترکان دریافت می‌شود.
 
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان گچساران به عنوان یکی از شهرستان‌های گرمسیری کشور و این استان هم اکنون ۱۵۰ مگاوات برق مصرفی دارد که نیازمند مشارکت شهروندان برای مدیریت مصرف برق است.
جانی پور، تعداد مشترکان برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۲۷۰ هزار مشترک ذکر و یادآور شد: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۸۶ مشترک در گچساران از برق استفاده می‌کنند.
وی افزود: از مجموع مشترکان برق در گچساران، ۳۸ هزار و ۹۹۱ اشتراک خانگی، ۶ هزار و ۱۹۹ اشتراک تجاری، هزار و ۸۷۱ اشتراک عمومی، ۵۱۴ اشتراک کشاورزی، ۴۲۶ اشتراک آزاد و ۱۸۵ اشتراک نیز صنعتی است.
 قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از احتمال خاموشی با برنامه برق در این استان در صورت رعایت نکردن مصرف در تابستان امسال خبر داد.
 وی برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی در محیط‌های آکادمیک دانشگاهی با هدف آگاهی بخشی به شهروندان را اثربخش دانست.
 قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با برجسته خواندن نقش بانوان در مدیریت مصرف برق، آنان را فرماندهان مدیریت مصرف برق ذکر کرد.
وی تصریح کرد: میزان تلفات برق در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۸ درصد است.
این همایش حاشیه های هم داشت.

*کثرت سخنرانان همایش  وگرمای سالن باعث ترک سالن همایش توسط تعدادی از بانوان شرکت کننده شد.
بانوان شاغل در ادارات حاضر در جلسه بیشتر از حوزه آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان گچساران بودند.
*البته این در حالی است که گچساران با مصرف 43 درصدی انرژی مقام نخست مصرف را در استان و شرکت نفت گچساران بیشترین مصرف انرژی را در شهرستان به خود اختصاص داده است.
 اما عدم حضور  مدیران نفت و بانوان شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز  در این همایش کاملا مشهود و سوال برانگیز بود(نماینده نفت در جلسه هماهنگی این همایش در هفته گذشته برگزار شد،عنوان کرد: بانوان شاغل در نفت گچساران از این همایش استقبال خواهند کرد)
*عدم حضور بانوان صنعت نفت در این همایش باعث اعتراض بعضی از بانوان دیگر ادارات شد به گفته آنها چون برق منازل شرکت نفت رایگان می باشد این باعث شده که بیشترین مصرف انرژی در منطقه شرکت نفت صورت بگیرد که خوب بود بانوان شرکت نفت در این همایش حضور پررنگ تری داشته باشند.
گلایه آرمان پناهپوری مجری همایش از عدم حضور و بی تفاوتی مدیران ادارات، استقبال کمرنگ بانوان شاغل در ادارات وترک سالن همایش یکی از حاشیه های این همایش بود.
پناهپوری عنوان کرد: باید به همایش های علمی،آموزشی و پژوهشی نگاه ویژه کرد و این موضوع  را باید در جامعه فرهنگ سازی کرد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
باید کار اصولی انجام شود مدیریت برق خانگی معمولا به عهده خانمهای خانه است باید اطلاعات خانمها را در این زمینه بالا ببرید نه اینکه بیایید یه گروه مسیولین ادارات و کارمندان و گاها گروه سیاسی خاصی را به حهت تبلیغ دعوت کنید و مثلا همایش اجرا کنید
بهتر بود برنامه ریزی میکردید با صرف هزینه اندکی که قطعا این هزینه اندک در ایتده سود بیشماری برایتان داشت زنان و مادران را در چتد بازه زمانی به صورتی که کارکنان شهرک نفت یا جاهای دیگر مجزا دعوت میکردید و با ساده ترین روش تصویری شاید کسی سواد تداشته باشد و علاوه بران کاعذی هم استفاده نگردد به این امر مهم می پرداختید
Iran, Islamic Republic of
بارها شده در ادارات گچساران حضور یافتم در روز روشن اکثر لامپهای اتاق ها روشن است یا اینکه کولر بدون حضور کسی روشن بود اکثر اتاق های بیشتر ادارات در آن پنجره هست ونیازی به روشنایی لامپها ندارد مسولین اول باید از ادارات خود شروع نمایند بعد به مردم توصیه نمایند که بنا فرموده قرآن آیا مردم را به نیکی امر میکنید و خود را فرموش کرده اید ؟
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1