کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از ساعت‌ها تلاش شبانه روزی و برای دومین بار؛

آتش کوه مورد «ماهور باشت» کنترل شد / نیروها در حال پایش کنده‌های ذغال باقی مانده‌اند / برخی مسئولین بجای حرف زدن و بیانیه دادن، آستین بالا بزنند (+ تصاویر )

5 تير 1398 ساعت 22:59

محمدی تبار افزود؛ برخی افراد و مسئولین بجای حرف زدن و بیانیه دادن اگر کمک بکنند و آستین بالا بزنند - مثل رییس محترم دادگشتری و مدیر کل منابع طبیعی استان، فرماندار و ... که واقعاً جای خسته نباشید، دارند و تلاش‌های آنها قابل تقدیر هست - قطعاً آتش سوزی سریعتر کنترل شده و کمتر خسارت به بیت المال و منابع ملی وارد می‌شود.


(سه شنبه ۴ تیرماه ساعت 13:50 ) با تماس یکی از شهروندان مبنی بر اینکه آتش سوزی از کنار جاده ماهورباشت به باشت شروع شده و در حال پیش روی به سمت دامنه و ارتفاعات کوه است که بلافاصله ما با فرمانداری شهرستان و منابع طبیعی هماهنگی لازم را به عمل آوردیم و آتش سوزی در دامنه‌های کوه کنترل شد.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد از کنترل آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کوه مورد «ماهور باشت» پس از تلاش همه جانبه در یک شبانه روز گذشته خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، وحید محمدی‌تبار عصر امروز (چهارشنبه 5 تیرماه 98) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ساعت 13:50 با تماس یکی از شهروندان مبنی بر اینکه آتش سوزی از کنار جاده شروع شده و در حال پیش روی به سمت دامنه و ارتفاعات کوه است که بلافاصله ما با فرمانداری شهرستان و منابع طبیعی هماهنگی لازم را به عمل آوردیم و آتش سوزی در دامنه‌های کوه کنترل شد.
وی افزود: متاسفانه حجم متراکم علف‌های خشک و وزش باد آتش را به ارتفاعات کوه سوق داد و در تماس با استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد دستور پرواز بالگرد شرکت نفت داده شد. اما به دلیل صخره‌ای بودن ارتفاعات و وزش شدید باد هلی برن نیرو ممکن نشد.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با هماهنگی معاونت محترم عمرانی استاندار، مدیرکل محترم منابع طبیعی استان با یک تیم ۲۰ نفره امروز ساعت ۴ صبح وارد منطقه شده و مجموعه‌ای از نیروها به ارتفاعات هلی برن شدند و حدود ساعت ۸ صبح آتش به کنترل کامل درآمد.
ولی حدود ظهر به علت ذغال ها و کنده‌های آتش گرفته درختان که از قبل طعمه حریق شده بودند و همچنین وزش شدید باد و گرمی بی سابقه هوا مجدداً آتش سوزی شروع شد.
محمدی تبار گفت: با تلاش مجموعه منابع طبیعی استان و شهرستان، فرماندار محترم، برخی از پرسنل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، هلال احمر و حضور فعال رئیس محترم دادگستری شهرستان باشت، یگان حفاظت منابع طبیعی استان حدود ساعت ۱۹ امروز آتش سوزی کوه مورد باشت مجدداً به کنترل درآمد و همچنان نیروها در حال پایش منطقه و ارتفاعات به منظور جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش هستند.
مدیر کل مدیریت بحران استان ضمن انتقاد از برخی افراد و مسئولین شهرستان که به جای کمک به اطفای حریق با مسئولین زحمت کش منابع طبیعی بحث و جدل می‌کنند، اظهار داشت طبق ماده ۴۷ قانون مراتع و جنگل‌های کلیه دستگاههای کشوری و لشکری موظف هستند در موقع بحران آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کلیه نیروها، منابع و امکانات خود را در اختیار فرمانداری و منابع طبیعی قرار دهند و هر کسی در این مهم کوتاهی کند قابل پیگرد قضایی است.
مدیر کل بحران استان ادامه داد: متاسفانه دو نفر از عوامل منابع طبیعی در این عملیات مصدوم شدند و ما موظف هستیم اخلاقاً و شرعاً از همه کسانی که در اطفای حریق و صیانت از جنگل‌ها زحمت می‌کشند صمیمانه قدر دانی کنیم.
محمدی تبار افزود؛ برخی افراد و مسئولین بجای حرف زدن و بیانیه دادن اگر کمک بکنند و آستین بالا بزنند - مثل رییس محترم دادگشتری و مدیر کل منابع طبیعی استان، فرماندار و ... که واقعاً جای خسته نباشید، دارند و تلاش‌های آنها قابل تقدیر هست - قطعاً آتش سوزی سریعتر کنترل شده و کمتر خسارت به بیت المال و منابع ملی وارد می‌شود.
محمدی تبار گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سازمان‌های مدیریت بحران و جنلگل ها و مراتع کشور، با ارتش و وزارت دفاع دارد که در هنگام بحران‌ها از بالگردها و هواپیماهای آنها استفاده شود. تصمیم گرفته‌ایم که در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرعامل شرکت نفت گچساران برگزار و تصمیم کارشناسی شده برای پروازهای بالگرد شرکت نفت گچساران گرفته شود تا زحمات این عزیزان - که واقعاً جای تشکر دارد - مورد توجه قرار گیرد و از استهلاک هزینه‌ها و بیت المال جلوگیری شود.


کد مطلب: 410609

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410609/2/آتش-کوه-مورد-ماهور-باشت-کنترل-نیروها-حال-پایش-کنده-های-ذغال-باقی-مانده-اند-برخی-مسئولین-بجای-حرف-زدن-بیانیه-دادن-آستین-بالا-بزنند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1