تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۱۰۵۵۰
در نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گچساران مطرح شد

رای پرونده «ضرب و شتم» فعال سیاسی گچساران صادر شد / مغازه‌های شرکت نفت تعیین تکلیف می‌شود

۰
کبنا ؛نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با اصحاب رسانه در ساختمان دادگستری گچساران برگزار شد.
رئیس دادگستری شهرستان گچساران در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و خیر مقدم خدمت اصحاب رسانه جرائم را بر دوگونه عنوان کرد و افزود: بعضی جرائم قابل گذشت و برخی غیر قابل گذشت می‌باشد.
رضا غریب پور جهان آباد افزود: در بعضی از جاها قوانینی که وضع شده است شاید برخی‌ها خوششان نیاید و شاید هم حق داشته باشند و همچنین  در وضع بعضی از قوانین (مصوبات مجلس) ابهاماتی هم وجود داشته باشد چون رویه‌ها متفاوت است اما قوه قضاییه در راستای پیشگیری از جرم تلاش می‌کند.
رئیس دادگستری افزود: در سال ۹۷ دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی افتتحاح شد آن هم در راستای جلوگیری از اتلاف وقت و بیش از ۹۱ درصد فعالیت‌ها در حوزه قضایی گچساران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
غریب پور با اشاره به اینکه جرائم در شهرستان گچساران کاهش یافته است عنوان کرد: قتل عمدی 17 درصد، نزاع دسته جمعی 71 درصد، سرقت 19 درصد، جرائم مواد مخدر 23 درصد، تهدید 36 درصد، توهین 33 درصد، مزاحمت برای بانوان 8 درصد، ایجااد رعب و وحشت 49 درصدف جرائم رانندگی 7 درصد، نگهداری و فروش اسحله 49 درصد، مشروبات الکلی 20 درصد کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: متاسفانه فقط در موضوع طلاق افزایش 8 درصدی داشته‌ایم که جادارد دستگاه‌های ذیربط در این خصوص همت و تلاش بیشتری انجام دهند.
غریب پور بیان کرد: در بحث پرونده رفع تصرف عدوانی تعداد پرونده در دادسرا ۴۱ فقره  بوده که در دادگاه ۶۲ پرونده تعیین تکلیف شد.
رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه خروجی کلی قوه قضائیه در شهرستان مثبت بوده و این نشان از عملکرد مطلوب دستگاه قضا  است، خاطرنشان کرد: کار رسیدگی به پرونده‌های قضائی شهرستان گچساران توسط ۶ قاضی در دادسرا و ۶ قاضی در دادگاه انجام می‌گیرد.
غریب پور در پایان از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در خصوص نظم، آرامش، آسایش و امنیت شهرستان گچساران تشکر و قدردانی کرد.
 در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت ما در راستای اطلاع رسانی عمومی یک گفتمان با اصحاب رسانه داریم. امیر حمزه بازیار در ادامه افزود: اصحاب رسانه در فضای مجازی می‌توانند کمک کار دستگاه قضایی باشند و این نشانه توانمندی مطالبه گری رسانه‌ها در احقاق حقوق مردم است و مردم خبرنگاران را به عنوان امین خود می‌دانند وتوصیه من اینست در این راستا کوشا باشید بازیار به آبروی مؤمنین اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ حقوق مسلمان و درراستای اصل ۴ قانون اساسی انتشار روند دادرسی ممنوع است مگر این که حکم قطعی بشود و این شخص فاقد مصونیت است وخبر اختلاس مازاد بر ۱۰۰ میلیون تومان منتشر می‌شود و انتشار آن تکلیف است و در بعضی موارد اختیاری است و بر عهده مقام قضایی است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران به پرونده جرائم اعضای شورای شهر اسبق دوگنبدان، پرسنل شهرداری و برخی از دلالان و واسطه‌ها در این پرونده  اشاره کرد و عنوان کرد: جرم آنها ارتشاء، تحصیل مال از راه نامشروع، کلاهبرداری، اختلاس، جعل، استفاده از سند مجعول  بوده که در شعبه ۱۰۱ کیفری این شهرستان  بررسی شد و رأی آن صادر گردیده است و در صورت قطعی شدن  رأی، اسامی مفسدان و... اعلام می‌شود.
 دادستان عمومی و انقلاب گچساران به عملکرد دادگاه انقلاب اشاره کرد و افزود: جرائم خاص امنیتی، جاسوسی، توهین به رهبری و قاچاق مواد مخدر در دادگاه انقلاب بررسی می‌شود و  حتی جرائم حوزه‌های قضایی باشت، دهدشت، دیشموک، قلعه رئیسی، چرام لنده وبهمئی و همچنین جرایمی که مازاد بر ۱۰ سال حبس تعزیری باید  در دادگاه انقلاب گچساران رسیدگی می‌شود
 بازیار در خصوص نیروی‌های اخراجی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران گفت: این افراد حکم دادگاه ندارند و رأی هیئت حل اختلاف دارند و رأی قاضی این پرونده مخالف بازگشت به کار این افراد بودند و تصمیماتی که برای بازگشت به کار گرفته می‌شوند موازین قانونی را به نحو شایسته رعایت نمی‌کنند و غالباً بر اساس خویشاوندی و احساسی تصمیم می‌گیرند و هیئت حل اختلاف یک مرجع زیر نظر ماست و سازو کار جذب نیرودر دولت یه تشریفات خاص دارد و نیروهای حجمی زیر نظر پیمانکار است و گلایه‌ای که از دولت داریم این است که می گوییم که در جذب نیرو دقت کنید که دولت همواره نیرو به صورت پیمانی می‌گیرد و خدمات را به پیمانکار واگذار می‌کند و پیمانکار می‌گوید هرکس را دلم می‌خواهد می‌آورم و این نقص قانون است و آقایان سیاسی از این نقص قانون سو استفاده می‌کنند و نیروهایشان را در قالب نیروی پیمانی به خورد دستگاه‌ها می‌دهند.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران در خصوص رسیدگی به پرونده ضرب و شتم ایمان محمدپور نویسنده و فعال سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: رأی این پرونده صادر شده است و این موضوع  کاملاً شخصی و هیچ ربطی به سیاسیون ندارد و هیچ گونه اعمال نفوذی از طرف سیاسیون در این پرونده انجام نگرفته است.
بازیار در خصوص  نزاع‌های دسته جمعی (طایفه‌ای) که مدتی است در شهرستان اتفاق افتاده است تصریح کرد: نزاع‌ها دسته جمعی کنترل شده و در این خصوص 11 نفر دستگیر و زندانی شده‌اند و دستگاه قضایی با افرادی که باعث سلب آرامش و اسایش جامعه می‌شوند بشدت برخورد می‌کند و همچنین ما اجازه نخواهیم داد این افراد آسایش و آرامش داشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب در خصوص مغازه‌های (اجاره‌ای) شرکت نفت گفت: حکم تخلیه این مغازه‌ها صادر شده است که  اول باید مغازه داران (مستاجرین قبلی) تمام بدهی خود را بطور کامل پرداخت کنند و بعد از این واگذاری این مغازه بصورت نظامند و قانونی می‌شود و ما در خصوص بیت المال کوتاه نخواهیم آمد.
بازیار گفت: در شورای تأمین شهرستان تصمیماتی خوبی در خصوص این مغازه اتخاد شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران درخصوص پایش تصویری (نصب دوربین) شهرگچساران افزود: ما شهرداری را مکلف کردیم که یک قرارداد منعقد کند  که در ادامه  پیمانکاربه دلیل نوسانات ارز انصراف داد و طبیعی هم بود و اخیراً در قالب ترک تشریفات مطرح شده و کارهای آن را فرماندار و شهردار انجام می‌دهند تا هرچه سریعتر بودجه‌ای برای آن مشخص بشود و این مصوب شورای تأمین است و ما شهردار و فرماندار رامکلف کردیم که قبل از انتخابات این کار را انجام بدهند و یک نکته مطرح است که پایش تصویری را آقایان سیاسی و قوه مجریه در نوشتار موافق آن هستند اما در باطن به نظر من مخالف هستند چراکه بودجه‌های کلان صرف پروژه هادر شهر می‌شود اما برای امنیت چیزی خرج نمی‌شود و افراد سیاسی می‌دانند که پایش تصویری خیلی از مفاسد اشخاص در معابرشهری در ایام قبل یا بعد از انتخابات را آشکار می‌سازد و به نظر من از ته دل واقف به این موضوع نباشندواین موضوع را به آنها گفته‌ام اما آنان منکر شده‌اند و قول داده‌اند که قبل از انتخابات آن را انجام بدهند.
بازیار در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران  در خصوص اینکه با توجه به نزدیکی انتخابات و برگزاری سخنرانی‌ها در سطح شهر و استفاده از امکانات دولتی به این موارد ورود خواهید کرد یا خیر؟ گفت: برای برگزاری انتخابات یک کارگروه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات انجام می‌شود، تصریح کرد: به نمایندگان کاندیدهای انتخاباتی مواردی توضیح و اعلام خواهد شد.
بازیار خاطرنشان کرد: نسبت به برگزاری جشن اخیر در شهر دوگنبدان تذکراتی داده شد و مکاتباتی با استاندار انجام گرفته و این موارد تأیید شد.
وی با بیان اینکه دولت در راستای بی طرفی بایستی حرکت کند و مردم به این موضوع آگاهی دارند، گفت: در انتخابات آینده نسبت به چهار سال گذشته سخت‌گیری‌های صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به آتش سوزی برخی از مراتع و جنگل‌های گچساران که عامل برخی از آنها را انسانی اعلام کرده بودند، گفت:  این موارد را تکذیب اعلام می‌کنم چرا که هیچ دلیلی برای آتش زدن جنگل‌های دیل و همچنین ورودی شهر گچساران  تاکنون یافت نشده و این آتش سوزی‌های صرفاً به دلیل بارندگی‌های زیاد، وجود بوته‌زارها و وجود سوخت‌های طبیعی زیاد  و عدم رعایت مقررات و قوانین  ایمنی توسط مردم این آتش سوزی‌ها رخ می‌دهد.
بازیار ابراز داشت: سازمان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی این ۲ سازمان برای سطح  زراعی در اطراف شهر و منابع طبیعی برای مراتع و جنگل‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی و کمبود زیرساخت  و یا اهمال در کار این آتش‌سوزی‌های رخ می‌دهد.
 دادستان عمومی و انقلاب گچساران در پایان از زحمات و تلاش‌های رضا غریب پور رئیس دادگستری گچساران در خصوص  رسیدگی به پرونده‌های دادگاه انقلاب و.... تشکر و عنوان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادگستری گچساران شتاب چشمگیری داشته که این موضوع با تلاش مثال زدنی  رئیس  و قضات خوب دادگستری گچساران صورت گرفت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیله شیر فتحی
Romania
عوض زاده
Iran, Islamic Republic of
یه سئوال دارم

ایشون که میگن مدیران نیرو جذب نکنند چطور ای..ی رو جذب کرده؟؟؟

خب میدونم هم طبق قانون ترس این کامنتم تایید نمیشه

فقط خواستم یکی ازشون بپرسه مدیری که نیروی فله ای جذب میکنه چرا باهاش برخورد نمیکنید؟؟وقتی . چرا به بقیه ادارت میگید جذب نکنند؟؟/
Iran, Islamic Republic of
کجاست رای پرونده ایمان محمدپور؟؟؟؟.؟؟
پرونده ربطی ب سیاسیون نداره؟ افراد ضارب از نزدیکان چ افرادی بودنه؟؟ چرا.توی شهر لازیچه شده ؟؟ چرا؟؟؟؟
امید
Romania
امنیت را پرسنل ناجا تامین میکنن ..اونا که زیر کولر گازی نشستن..
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1