کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان برگزار شد

نشست هماهنگی هفته مبارزه با مواد مخدر در گچساران/ وقتی که دهیاران بوته خشخاش را نمی شناسند(+تصاویر)

31 خرداد 1398 ساعت 9:57

از ابتدای سال جاری تا کنون 146 کیلو و 800 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد



نشست هماهنگی هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور علی خوان پایه فرماندارگچساران، سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ، سید مرتضی سجاد پور معاون فرماندار، فرمانده انتظامی گچساران، جمعی از روسای ادارات و دهیاران شهرستان  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز:در این نشست  فرمانده انتظامی گچساران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 146 کیلو و 800 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.
 سرهنگ سید محمد موسوی  با بیان اینکه این کشفیات نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و زنگ خطری برای این شهرستان به شمار می‌رود،  گفت: مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده است.
موسوی افزود: در اجرای طرح پاک سازی نقاط آلوده شهرستان تعداد 223 در زمینه مبارزه با مواد مخدر دستگیر و  با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گچساران داده شد.
وی عنوان کرد: این میزان دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.
موسوی با بیان اینکه تعداد 140 نفر خرده فروش مواد مخدر، نگه دارنده، توزیع کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در این مدت دستگیر که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است، گفت:  از ابتدای سال جاری  تاکنون در زمینه جمع ‌آوری معتادان تعداد 63نفر معتاد دستگیر که از این تعداد بیش از 40 نفر معتاد متهاجر بوده است.
وی با بیان اینکه 20 نفر قاچاقچی مواد مخدر در این مدت دستگیر و با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گچساران داده شد، گفت:  دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در گچساران نسبت به سال گذشته  17درصد افزایش داشته است.
 موسوی با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون 3 باند بزرگ مواد مخدر منهدم شد، عنوان کرد:  امسال تعداد 45 دستگاه خودروحمل مواد مخدر توقیف که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه امروز مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر فرق کرده است، گفت: در زمینه فرهنگی کار بیشتری باید صورت بگیرد.
موسوی  در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان تاثیرات مثبتی در روند کاهش تعداد معتادین در این شهرستان داشته است، ابراز کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی فضای ناامنی برای معتادین در سطح شهرستان به وجود آورده است.
فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در زمینه آگاه سازی دانش آموزان  ابراز کرد: خوشبختانه در طول این سالها  تعاملی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم نتایج خوبی کسب شده است.
 در ادامه فرماندار گچساران با بیان اینکه  شهرستان گچساران در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته رتبه اول را در بین شهرستان های هشت گانه استان به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این موفقیت با تلاش‌ها و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر بویژه ستاد مبارزه با موادمخدر کسب شد.
علی خوان پایه با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان گچساران گفت: کشفیات موجود نشان دهنده تلاش این دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی است.
خوان پایه با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی قابل بازگشت هستند، افزود: اما در خصوص مواد مخدر اثرات و عواقب به جای مانده بسیار دردناک است و با وجود همه درمان‌ها هنوز اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان سوز شناخته می شود.
وی با اشاره به اینکه  دهیاران حلقه ارتباطی مردم با مسوولان هستند که در حوزه پیشگیری، درمان  و شناسایی معتادان می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند، عنوان کرد: براساس قانون ماده 24 و 25 شوراهای اسلامی و دهیاران موظف به همکاری با نیروی انتظامی هستند.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: دهیاران برای شناسایی معتادان در سطح روستاها تلاش و برای ریشه‌کنی این پدیده شوم با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.
 در ادامه این نشست معاون فرماندار گچساران اظهار کرد: سال گذشته 60 عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان برگزار شد.
سجادپور افزود: سال گذشته تعدادی از روستاهای گچساران به عنوان روستای پاک، عاری از دخانیات و مصرف مواد مخدر شناسایی شده و مراسم جشنی در این روستاها برگزار شد.
 وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر امسال خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان معتادان، بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد ، برگزاری همایش پیاده روی،  تجلیل از بهبودیافتگان، برگزاری 2 نمایشگاه عکس و اجرای تئاترهای خیابانی از جمله مهمترین برنامه هفته مبارزه با مواد مخدر در سالجاری است.
گفتنی است: یکی از نکات جالب این نشست این بود که دهیاران شهرستان اعلام نمودند که هیچ شناختی از بوته خشخاش نداریم که در ادامه فرمانده انتظامی گچساران عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع بزودی کلاس توجیهی آشنایی دهیاران با بوته خشخاش در شهرستان برگزار می شود.

 


کد مطلب: 410487

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410487/2/نشست-هماهنگی-هفته-مبارزه-مواد-مخدر-گچساران-وقتی-دهیاران-بوته-خشخاش-نمی-شناسند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1