کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش

سه شنبه بدون خودرو در دهدشت؛همه دعوتیم

29 خرداد 1398 ساعت 3:25

سه شنبه بدون خودرو در دهدشت به همت سمن بلاد شاپور اجرا شد تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.


سه شنبه بدون خودرو در دهدشت به همت سمن بلاد شاپور اجرا شد تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.
مسئول سمن فرهنگی-اجتماعی بلادشاپور در گفت و گو با کبنا با اشاره به پویش سه شنبه های بدون خودرو اظهار کرد:ترغیب مردم به ورزش و تحرک جهت تضمین سلامتی آنها،همچنین داشتن هوایی پاک و به دور از آلودگی های خودرو،روانتر کردن ترافیک شهری و کاهش خودروهای تک سرنشین از جمله اهداف این پویش است.
علیرضا خوشخو نژاد عنوان کرد:امروز این پویش را در دهدشت اجرا کردیم و ادامه دار خواهد بود که از همه مردم و مسئولان دعوت می کنیم به این پویش بپیوندند.
 محمد درویش،کُنشگر محیط زیست نیز در گفتگوی تلفنی با کبنا اظهار کرد:مصرف سوخت های فسیلی در ایران بالا است که باید به سمت کاهش مصرف سوخت های فسیلی برویم و تلاش کنیم متوسط مصرف را پایین بیاوریم تا آلودگی هوا در شهرها را کمتر کنیم.
درویش عنوان کرد:کم تحرکی نیز که منشا بیماریهایی چون کبد چرب ،سکته های قلبی،فشار خون،دیابت و...است از جمله مشکلاتی است که انسان ها را درگیر کرده است.
وی ادامه داد:بنا براین با ترویج فرهنگ دوچرخه سواری همزمان چند هدف تامین می شود،آلودگی هوا و صوتی در شهرها کاهش می یابد،ترافیک روانتر می شود،کم تحرکی کاهش می یابد.
درویش افزود:علاه بر این دوچرخه سواری سبب افزایش نشاط وجلوگیری از افسردگی می شود،معمولا دوچرخه سوارها کمتر درگیر دخانیات می شوند و به این ترتیب هزینه های بزهکاری در اجتماع نیز کاهش می یابد.
وی در پایان گفت:سازمان ملل روز 3 ژوئن را به عنوان روز جهانی دوچرخه سواری نامگذاری کرده که دو سال است در 170 کشور جهان برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران هم به این پیشنهاد رای مثبت داده است.
به گزارش کبنا،اگر چه امروز این پویش مورد استقبال از سوی مسوولان به جز رئیس اداره ورزش و جوانان،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه،مشاور فرماندار کهگیلویه در امور جوانان قرار نگرفت ولی همه فعلان فرهنگی،مسوولان و مردم به این پویش دعوت هستند.
چون جز ما فرد دیگری نمی تواند ما را نجات دهد خودمان هستیم که باید برای خود، کشور و نسل آینده قدم برداریم، محیط زیست امانتی است در دست ما و باید درست حفظ کنیم و به نسل های آینده بسپاریم.

 


کد مطلب: 410457

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410457/2/سه-شنبه-بدون-خودرو-دهدشت-همه-دعوتیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1