تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب : ۴۱۰۴۵۷
گزارش

سه شنبه بدون خودرو در دهدشت؛همه دعوتیم

۰
کبنا ؛سه شنبه بدون خودرو در دهدشت به همت سمن بلاد شاپور اجرا شد تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.
مسئول سمن فرهنگی-اجتماعی بلادشاپور در گفت و گو با کبنا با اشاره به پویش سه شنبه های بدون خودرو اظهار کرد:ترغیب مردم به ورزش و تحرک جهت تضمین سلامتی آنها،همچنین داشتن هوایی پاک و به دور از آلودگی های خودرو،روانتر کردن ترافیک شهری و کاهش خودروهای تک سرنشین از جمله اهداف این پویش است.
علیرضا خوشخو نژاد عنوان کرد:امروز این پویش را در دهدشت اجرا کردیم و ادامه دار خواهد بود که از همه مردم و مسئولان دعوت می کنیم به این پویش بپیوندند.
 محمد درویش،کُنشگر محیط زیست نیز در گفتگوی تلفنی با کبنا اظهار کرد:مصرف سوخت های فسیلی در ایران بالا است که باید به سمت کاهش مصرف سوخت های فسیلی برویم و تلاش کنیم متوسط مصرف را پایین بیاوریم تا آلودگی هوا در شهرها را کمتر کنیم.
درویش عنوان کرد:کم تحرکی نیز که منشا بیماریهایی چون کبد چرب ،سکته های قلبی،فشار خون،دیابت و...است از جمله مشکلاتی است که انسان ها را درگیر کرده است.
وی ادامه داد:بنا براین با ترویج فرهنگ دوچرخه سواری همزمان چند هدف تامین می شود،آلودگی هوا و صوتی در شهرها کاهش می یابد،ترافیک روانتر می شود،کم تحرکی کاهش می یابد.
درویش افزود:علاه بر این دوچرخه سواری سبب افزایش نشاط وجلوگیری از افسردگی می شود،معمولا دوچرخه سوارها کمتر درگیر دخانیات می شوند و به این ترتیب هزینه های بزهکاری در اجتماع نیز کاهش می یابد.
وی در پایان گفت:سازمان ملل روز 3 ژوئن را به عنوان روز جهانی دوچرخه سواری نامگذاری کرده که دو سال است در 170 کشور جهان برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران هم به این پیشنهاد رای مثبت داده است.
به گزارش کبنا،اگر چه امروز این پویش مورد استقبال از سوی مسوولان به جز رئیس اداره ورزش و جوانان،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه،مشاور فرماندار کهگیلویه در امور جوانان قرار نگرفت ولی همه فعلان فرهنگی،مسوولان و مردم به این پویش دعوت هستند.
چون جز ما فرد دیگری نمی تواند ما را نجات دهد خودمان هستیم که باید برای خود، کشور و نسل آینده قدم برداریم، محیط زیست امانتی است در دست ما و باید درست حفظ کنیم و به نسل های آینده بسپاریم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1