کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مسئولان برای حفاظت از منابع طبیعی از خواب غفلت برخیزند (+ تصاویر)

28 خرداد 1398 ساعت 11:31

عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: مسئولان برای حفاظت از منابع طبیعی از خواب غفلت برخیزند، چرا با این همه بیکاری تعداد قرق بانان و نیروهای منابع طبیعی اضافه نمی‌شود.


جلسه شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیوان آشنا و با حضور احسان نعمتی معاون منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (28 خرداد ماه 98) نشست جلسه شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات منابع طبیعی و با حضور احسان نعمتی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این جلسه که اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند، کیوان آشنا رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: تلاش مأموران منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی قابل تقدیر است، اما گاهی آتش سوزی‌ها با تأخیر خاموش می‌شوند که باید دلایل این آتش سوزی‌ها و تأخیر در مهار آتش سوزی‌ها روشن شوند تا بتوان برنامه ریزی دقیق‌تری انجام بگیرد.
آشنا به عدم اجرای بندهای تأخیری یا بندهای انحرافی در سال‌های اخیر گریزی زد و گفت: وجود این بندهای انحرافی هنگام سیل و بارندگی‌ها ضرورت ویژه‌ای دارند که باید پروژه‌های نیمه تمام در این راستا هر چه سریعتر به اتمام برسند.
وی گفت: گاهاً در بحث کشف گیاهان دارویی و کوهی از متخلفان سوء تفاهم پیش می‌آید که این گیاهان کشف شده به کجا منتقل می‌شوند که امحاء این گیاهان نتیجه بهتری در محافظت از گیاهان و منابع طبیعی دارد.
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم حضور رئیس و یا نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان منابع طبیعی بویراحمد در جلسات شورای اسلامی شهرستان بویراحمد گلایه کرد.
در ادامه شعبان بهمئی نماینده شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی میراث ملی ما هست که همه باید در مقابل حفاظت از آن کوشا باشیم، چرا که منابع طبیعی و اراضی ملی مربوط به آیندگان است.
بهمئی با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری، اظهار داشت: برای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از دست درازی افراد سوء جو و منفعت طلب باید قاطعانه برخورد شود و هیچ گونه ملاحظه کاری و فامیل بازی و قوم بازی در این راستا نشود. و نباید اراضی ملی بدون حساب و کتاب در اختیار سودجویان قرار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به آتش سوزی در جنگل‌های کوه دراک بهمئی، گفت: این «کوه» در حال سوختن است و مسیر دسترسی به آن هم صعب العبور است که نیاز به یک دستور آنی بهتر و تجهیزات مدرن تر برای مهار آتش وجود دارد.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: مسئولان برای حفاظت از منابع طبیعی از خواب غفلت برخیزند، چرا با این همه بیکاری تعداد قرق بانان و نیروهای منابع طبیعی اضافه نمی‌شود.
بهمئی تاکید کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی باید از خواب غفلت برخیزیم چرا که مردم و آیندگان ما را نمی‌بخشند.
بهمئی به وضعیت اداره منابع طبیعی شهرستان بهمئی اشاره کرد و ضمن قدردانی از رئیس و کارکنان منابع طبیعی، اظهار داشت: منابع طبیعی شهرستان بهمئی از کمترین امکانات و تجهیزات برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و مهار آتش سوزی‌ها برخوردار است که باید در این باره هم چاره اندیشی شود.


کد مطلب: 410432

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410432/2/مسئولان-حفاظت-منابع-طبیعی-خواب-غفلت-برخیزند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1