کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصاویر اختصاصی کبنا از مراسم معارفه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد؛

حرف‌های جدی و شوخی یک معارفه (+ تصاویر )

27 خرداد 1398 ساعت 1:42

عدل هاشمی همچنین تاجگردون را به عنوان رئیس کمیسیون بودجه مجلس دلسوز همه استان دانست و گفت: مگر مرض دارد که به همه استان کمک نکند مگر این که کسی مرض داشته باشد که دارای فرصت کمک به استان باشد و کمک نکند. هاشمی در واقع به برخی از انتقاداتی که به تاجگردون وارد می‌کردند، پاسخ داد و او در دفاع از تاجگردون گفت: مگر او قلبش مریض است که نخواهند به همه جای استان کمک نکند.


تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی وزارت کشور و نمایندگان مجلس، فرمانده سپاه فتح، رئیس کل دادگستری استان، معاونین استاندار، مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای تأمین برگزار که با حواشی زیادی هم همراه شد.
*غلامرضا تاجگردون، غلام محمد زارعی و عدل هاشمی‌پور و عزیز فیلی با هم وارد سالن کنعانی محل برگزاری مراسم تودیع و معارفه شدند.
*حسین کلانتری هم از درب دیگری با همراهی جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور وارد سالن شد.
*ازدحام جمعیت در سالن کنعانی بیش از حد بود که اکثراً به دلیل کمبود فضا گلایه می‌کردند.
*عاقبت پس از چند ماه که خبر اول استان کهگیلویه و بویراحمد رفتن استاندار بود این خبر که بعضی آن را شایعه می‌پنداشتند به واقعیت پیوست و همان گونه که احمدی خودش امروز اعلام کرد با خداحافظی از پست استانداری وارد ماراتن انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه دهلران و آبدانان در استان ایلام شد.
 *در نشست امروز وقتی که رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده شورای تأمین سخنرانی کرد و او علاوه بر توصیه به مدیران مبنی بر اینکه فراجناحی عمل کنند و کارهای احمدی را هم فراجناحی دانست و از نظر امنیتی هیچ مشکلی در استان نداریم حسین کلانتری لبخند کشیده‌ و ملیحی داشت و نفس راحتی کشید چرا که خود از جمله مردان امنیتی وزارت کشور تا پیش از این به شمار می‌رفت.
*رئیس کل دادگستری بازگشایی جاده یاسوج به شیراز در سیل اخیر ظرف تنها 10 روز را از اقدامات جهادی احمدی در استان دانست و گفت:دستمان را در دست استاندار جدید برای پیشرفت استان می‌گذاریم و همدل‌ترین اعضای شورای تأمین در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
**زارعی نماینده مردم بویراحمد اولین نماینده مجلس بود که سخنرانی کرد و او هم همدلی میان نمایندگان استان را در همه برهه‌ها در این دوره بی‌نظیر دانست و گفت: با اجازه نماینده ادوار گذشته ما همدلی و تعامل ما سه نماینده مثال زدنی است. استان قبل از این در آخرین رده از توسعه یافتگی بود اما با هماهنگی و همدلی سه نماینده اوضاع بسیار خوب شده است.
*عدل هاشمی هم که همه فکر می‌کردند با استاندار قبلی مشکل دارد گفت که احمدی با همه مشکلاتی که بود در کنار مردم قرار داشت همچنین رقابت بین نمایندگان سیاسی نیست بلکه عمرانی است.
*عدل هاشمی البته به توازن هم اشاره کرد که اگر مسؤولی به استان سفر می‌کند باید به همه نقاط استان برود؛ عدل هاشمی از استاندار جدید خواست تا این هماهنگی بین سه نماینده را غنیمت شمرد.
*عدل هاشمی همچنین تاجگردون را به عنوان رئیس کمیسیون بودجه مجلس دلسوز همه استان دانست و گفت: مگر مرض دارد که به همه استان کمک نکند مگر این که کسی مرض داشته باشد که دارای فرصت کمک به استان باشد و کمک نکند. هاشمی در واقع به برخی از انتقاداتی که به تاجگردون وارد می‌کردند، پاسخ داد و او در دفاع از تاجگردون گفت: مگر او قلبش مریض است که نخواهند به همه جای استان کمک نکند.
**تاجگردون سومین نماینده مجلس بود که سخنرانی کرد و گفت: من حرف جدی ندارم.
او البته تلویحاً و با لحن شوخی برخی حرف‌های جدیش را زد. تاجگردون با خنده گفت: آقای عرف معاون سیاسی وزیر کشور شانس آورد که ما همانند برخی استان‌ها 18 نماینده نبودیم، و الا باید سخنرانی 18 نفر را گوش می‌داد. [خنده حضار] و او در پاسخ به حاج عدل که گفته بود، می‌گویند استان کهگیلویه و بویراحمد و اسمی از گچساران نمی‌برند، بیان کرد: ما همان «واو» هستیم و با همین«واو» همه کار را انجام دادیم.  این حرف‌های تاجگردن شاید شوخی بود اما به نظر می‌آید. هر سه آنها از قبل تصمیم گرفته بودند که سخنرانی کنند. و همین دلیل بر این بود که آن سه نفر خیلی هم با هم تعامل ندارند. تا کسی فکر نکند که نمایندگان بی اطلاع از انتصاب استاندار بودند. البته بعدش کلانتری هم بیان کرد: من سرباز جمهوری اسلامی ایران هستم.
تاجگردون که کمتر از همه صحبت کرد به عدل هاشمی گفت که در موضوعات عمرانی با هم رقابت نداریم بلکه تعامل برقرار است.
*علی‌محمد احمدی استاندار سابق هم به مشکلاتی که با ورود به استان پیش رویش بود چه از بحث تحریم‌ها و چه زلزله و سیل و سقوط هواپیما اشاره کرد و این را گفت که برخی مسؤولان در سیل اخیر 9 شبانه‌روز نخوابیدند.
*احمدی به دلیل استعفای خود هم اشاره کرد و گفت که اگر توفیقی باشد در قوه مقننه باشیم به عنوان نماینده چهارم استان به شما خدمت خواهم کرد!. او گفت: کلانتری دوست و برادر عزیز من است و از او حمایت ویژه‌ای داشته باشید.
*معاون وزیر کشور هم گفت که هیچ بنایی برای تغییر احمدی نداشتیم و او خودش خواست که برود و من ابتدا آن را جدی تلقی نمی‌کردم اما طی صحبتی که با وزیر کشور داشت در موعد قانونی استعفایش را داد. و او توصیه‌های هم به فرمانداران، بخشداران و استانداران نیز کرد و گفت: در انتخابات اصل امانتداری را رعایت کنید و از کسی جانبدارانه حمایت نکنید.
*حسین کلانتری استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به زبانش خودش، خودش را معرفی کرد و گفت: من در دستگاه امام حسین (ع) بزرگ شدم.
او این را هم گفت: بنده آدم و نیروی نظام جمهوری اسلامی ایران هستم نه کس دیگری. کلانتری ادامه داد: با خودم نیرو و مدیر نیاورده‌ام و هر مدیری که هم خسته شد، خودش پیاده می‌شود.


کد مطلب: 410400

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410400/2/حرف-های-جدی-شوخی-یک-معارفه-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1