تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۱۰۳۸۸
روایت مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد از 10 روز جست‌وجو برای یافتن پیکر جوان هم‌استانی در رودخانه بشار؛

خجالت زده‌ام

۰
کبنا ؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون تلاش‌ها برای پیدا کردن جسد جوان هم‌استانی بی‌‎نتیجه بوده به تشریح عملیات جست‌وجو در مدت 10 روز پرداخت.
  در ظهر روز عید سعید فطر گزارش مبنی بر غرق شدگی در منطقه شترخان بخش پاتاوه از توابع مرکز استان کهگیلویه و بویداحمد به ما داده شده. بلافاصله با تیم‌های آتش نشانی و هلال احمر صحبت کردیم و نهایتاً پی از ساعتها جستجو به این نتیجه رسیدیم که از استانهای همجوار کمک بخواهیم با سردار خرم دل فرمانده محترم سپاه استان مشورت کردم و نهایتاً با مدیرکل مدیریت بحران استان فارس صحبت و ایشان از طریق آتش نشانی شهرداری شیراز یک تیم مجهز ۸ نفره غواصی و صخره نوردی اعزام کردند و ما هم در همان شب مکاتبات لازم را انجام دادیم تیم را در یاسوج مستقر و اسکان دادیم و اونها نیز روز دوم عملیات جستجو را ادامه دادند، که باز متاسفانه بی نتیجه بود. یک روز جمعه ۱۷ خرداد ماه ۹۸ جلسه شورای اضطرار مدیدیت بحران شهرستان دنا در محل بخشداری پاتاوه با حضور معتمدین محلی و خانواده حادثه دیده و همچنین فرمانده محترم سپاه عشایر استان، مدیر عامل محترم جمعیت هلال احمر استان و رئیس آتشنشانی یاسوج، بخشدار محترم پاتاوه و ... گرفتیم و پس از بحث و بررسی ۱۱ مصوبه تصویب و سرپرست محترم فرمانداری دنا مقرر شد پیگیری و اعلام نتیجه نمایند.
آقای دادگر پسر عموی فرد غرق شده خودشان شبانه روز پیگیر موضوع هستند و بودند و از طریق خودشان با مدیر عامل جمعیت هلال احمر کشور مذاکراتی شد و همچنین با فرماندهی نیروی دریای سپاه ماهشهر مذاکره کردند و نهایتاً ما مکاتبات لازم را با نیروی محترم دریایی سپاه انجام دادیم و وی نیز سریعاً تیم اعزام کردند.
استاندار محترم و معاون محترم عمرانی مرتب پیگیر موضوع بودند و نماینده محترم بویراحمد نیز دو بار تماس و پیگیر موضوع شدند.
با پیگیری جمعیت هلال احمر و همچنین آتش نشانی دو تا تیم دیگر خارج از استان هم وارد عملیات جیتجو و غواصی شدند ولی متاسفانه بی نتیجه بود..
پس از استقرار بالگرد هوانیروز ارتش برای اطفای حریق مراتع، در تعطیلات عید سعید فطر که حداقل ۲۴ ساعت پیگیری برای استقرار آن از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین وزارت دفاع انجام شد. ما ۴۸ ساعت بطور کامل در خدمت هوانیروز به منظور تأمین سوخت، سوخت گیری، بارگیری سوخت و اسکان و پذیرایی و ... از تیم پرواز بودیم و پس از پایش وضعیت آتش سوزی ها در مناطق حفاظت شده از ایشان خواهش کردیم در مسیر رودخانه بشار بدقت منطقه را پایش کنند که اگر احیاناً جسد فرد غرق شده در مسیر رودخانه پهلو گرفته ... ولی متاسفانه تا ده کیلومتر خارج از استان در پایش مسیر رودخانه بشار، تلاشمان، باز بی نتیجه بود.
روز جمعه که خبر پیدا شدن یک جسد در منطقه کوت عبدالله خوزستان در فضای مجازی منتشر شد بلافاصله با مدیر کل محترم مدیریت بحران استان خوزستان مذاکره کردم (گر چه احتمال اینکه این جسد مربوط به فرد غرق شده در بشار باشد نزدیک صفر بود) اما در عین حال پیگری کردم که طریق پزشکی قانونی خوزستان نسبت به شناسایی و اعلام هویت جسد اقدام عاجل بنمایند.
در این مدت فکر و خیال کودک یتیم و خانواده فرد غرق شده یک لحظه از ذهنم بیرون نمی‌رود.
اهالی محترم روستاهای تنگ رواق، شترخوان و کلاً بخش پاتاوه خیلی تلاش کردند و همراهی و همکاری ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
 توصیه ما از مردم استان، همشهریان و مسافران و گردشگران که از چنین اتفاقات ناگواری درس عبرت بگیرند و بدانند که رودخانه رحم ندارد، در مسیر "شنا ممنوع" و "ماهگیری ممنوع" بشار و خرسان، نیل، مارون و بریم و ... آب تنی نکند، شنا و ماهگیری نکنند واقعاً چنین حوادثی که منجر به تألم و تأثر همه مردم و مسئولان می‌شود، تکرار نشود.
از شرکت آب منطقه‌ای استان خواهش داریم هر چه سریعتر علائم شنا ممنوع را در مسیر رودخانه‌ها نصب کنند و همچنین اداره کل میراث فرهنگی نسبت به ساماندهی و ایمن سازی اماکن و باغات و سفره خانه‌هایی که در نزدیکی رودخانه‌ها هستند اقدام نمایند.
من واقعاً از نجابت، ادب و متانت خانواده داغ دیده دادگر، خجالت زده‌ام که هنوز نتوانستیم این خانواده را از چشم انتطاری دربیاوریم.
این حادثه در بشار و پاتاوه یادآور تلخ‌ترین حادثه دوران دانشجویی‌ام؛ یعنی؛ غرق شدن همکلاسمان "مرحوم رحمت افرازیان" بود که پس از ۱۵ شبانه روز تلاش و پیگیری ملی و استانی بی نتیجه بود و نهایتاً خداوند پیکر ایشان را در مسیر یک معلم رهگذر در شترخوان بشار قرار داد ‌....
از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم که به این خانواده آرامش عطا نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا نخو محمدی تبار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1