تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۱۰۳۶۶
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد:

آموزش امداد و نجات به تمام سطوح جامعه يك ضرورت است

۰
کبنا ؛مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 18 دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر استان از روز شنبه 11 خرداد خبر داد.
امان‌الله جهان‌بین گفت: این دوره‌ها در راستای ارتقاء سطح توانمندی امدادگران و نجات‌گران و آشنایی با اصول و اقدامات پیش بیمارستانی در حوادث و سوانح در حال برگزاری است و تا قبل از پایان خردادماه به اتمام خواهند رسید.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد که در جمع فراگیران دوره در شعبه بویراحمد حضور پیدا کردند با اشاره به اینکه این دوره پیش‌نیاز دوره‌های تخصصی پایه امداد و نجات است افزود: سرفصل‌های این دوره به مدت 45 ساعت شامل مدیریت صحنه، آناتومی و فیزیولوژی، مدیریت راه هوایی، تریاژ در حوادث، تروما و ... هست که به صورت همزمان در شش شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد و با استفاده از منابع داخلی این استان در حال برگزاری است. همچنین با توجه به افزایش نقش و حضور فعال خانم‌ها در بحث امداد و نجات، 9 دوره به خواهران تخصیص یافت.
همچنین جهان‌بین از عموم مردم دعوت کرد جهت فراگیری آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، به شعب جمعیت هلال‌احمر در استان مراجعه کنند تا با فراگیری آموزش‌های لازم، با توجه به اینکه هر فرد بخشی از سیستم مدیریت بحران کشور تلقی می‌شود بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند. امیدواریم همیشه حادثه و بلا از ما دور باشد ولی در زمان وقوع حوادثی مانند تصادف زلزله، سقوط از کوه و... تنها افراد نزدیک به فرد حادثه‌دیده می‌توانند فوراً امدادرسانی کنند و گاهی حجم صدمات و خونریزی آن‌قدر بالاست که نیاز به امداد فوری جهت جلوگیری از خونریزی بیشتر نیاز است. با فراگرفتن آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، می‌توانیم از ایراد صدمات جدیدتر جلوگیری کنیم و تا پیش از انتقال به مراکز درمانی، از پیشرفت صدمات و عوارض جلوگیری کنیم.
 
نقش سازمان‌ها و نهادهای امنیتی در بلایای طبیعی
سرهنگ خرم‌‌دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با مديرعامل محترم جمعيت هلال‌احمر استان دیدار کرد.
در این دیدار تعامل دوجانبه در زمان حوادث و بلایای طبيعي و استمرار اين نوع همکاری‌ها صورت گرفت.
 
مدیرعامل بانک سپه استان با مدیرعامل محترم جمعیت هلال‌احمر استان دیدار کرد.
این دیدار به جهت همکاری و تعامل امورات بانکی جمعیت در حوادث سیل اخیر کشور و نقش ارزنده و قابل‌قبول جمعیت هلال‌احمر صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1