کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشن بازآفرینی شهری در محله سادات گچساران، از آتش بازی تا حرف‌های انتخاباتی که زده شد

تاجگردون: بکوبید بر دهان‌ کسانی که شبانه می‌گویند تاجگردون رد صلاحیت می‌شود / مگر خاله‌بازیه که من نباشم / ما تعیین می‌کنیم چه کسی در مجلس باشد

25 خرداد 1398 ساعت 1:48

تاجگردون با انتقاد از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس یازدهم، گفت: بکوبید بر دهان کسانی که شبانه به این کوچه‌ها می‌آیند. ای کسی که دنیا و آخرت خودت را نمی‌خواهی و وقیحانه می‌گویی بگذار تاجگردون کارها را انجام دهد، ما 24 ساعته آخر انتخابات می‌آییم و با پول رأی‌ها را می‌خریم.


جشن بازآفرینی شهری و افتتاح فرهنگسرای محله سادات شامگاه جمعه (24 خرداد ماه 98) با حضور نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت، فرماندار گچساران، شهردار دوگنبدان، مدیرکل بنیادمسکن استان، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و مسئولان ادارات در محله سادات برگزار شد.
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران جشن به سخنرانی پرداخته و گفت: مردم عزیز محله سادات یک نشانه است. می‌دانم پشت این ظاهر زیبا هنوز کار زیاد است، می‌دانم هنوز این مسیری که ایستاده‌ایم باید به افق برود. می‌توانیم محله سادات را به رادک و به پروبالی متصل کنیم. مردم عزیز، شهروند درجه 1 و درجه 2 نداریم. همه باید با هم خوب زندگی کنیم و زندگی خوب را ورق بزنیم. من بیش از همه می‌دانم در زندگی تک تک شما، یک حسی هست، حسی که باید مردم ایران را یکصدا در کنار هم نگه دارد. باید احساس کنیم همه ما ایرانی هستیم و باید نفس گرم امام و دم مسیحایی رهبر را حفظ کنیم.
تاجگردون در ادامه ابراز داشت: اینجا جایی است که باید بگویم ما مسلمانیم، در کنار هم سختی می‌کشیم و به آینده امیدواریم. باید با هم تلاش کنیم و نگذاریم وحدت نهفته در وجود مردم سست شود، نگذاریم رخوت بر مردم غلبه کند.
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان ما از غرب تا شرق بدانند ملت ایران، فرق نمی‌کند ترک و لر هستید یا عرب و عجم. همگی پای عزت ایران می‌ایستیم و البته سختی‌ها که سخت‌تر  هم شده با توکل به خدا، کنار خواهیم گذاشت.
تاجگردون بیان داشت: امروز یک پروژه را افتتاح کردیم، اول از همه عرض کنم آن کسی که این پروژه را ساخت من و مدیران نبودیم، دل مردم و نفس مردم و دعای خیر مردم این پروژه را ساخت. همتتان بود که به مدیران جوان و به من انگیزه داد.
وی ابراز داشت: فرصت نشد از استاندار تشکر و قدردانی کنم و گر نه حق این هست که ایشان اینجا باشند، به سهم خودم از ایشان تشکر می‌کنم.
تاجگردون گفت: هفت سال پیش حرفی زدم گفتم به زندگی بد عادت کرده‌ایم، اولین کار این است که این زندگی بد را کنار بگذاریم. امشب یکی از آن شب‌ها است که برگ دیگری را ورق بزنیم. امشب شب محله سادات است و شب‌های دیگر، شب محله‌های دیگر.
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت ابراز داشت: یادمان نرود در جاده‌های این شهر کشته داده‌ایم، خیابان‌ها کوچک بود و تنه می‌زدیم. چهار سال یکبار یاد سادات و لبنان می‌افتادیم. شب باید به اینجا سر می‌زدیم، یواشکی!
تاجگردون اظهار داشت: وقتی زمین کشاورزی آبیاری می‌شود، کشاورز احساس می‌کند که حیاتی بهتر از این هم بود. مردم محله سادات، کوچک و بزرگ، زن و مرد، من برای دلخوشی شما کار نکردم. من برای دلم کار کردم. و خدا هم دعده داده است که اگر برای دلت کاری کردهی و مردم از تو راضی بودند من هم از تو راضی خواهم بود.
امروز و دیروز یکی از افراد مهم این مملکت، معاون وزیر را به اینجا آوردیم. اینجا که می‌رسند خدمت را در کنار محرومیت می‌بینند، امدند و مصوبه هیئت وزیران را گرفتند. این کوچه پس کوچه‌های محروم را دیدند و بعد این آبادی را دیدند. خانه‌ها و جوی‌ها و مخروبه‌ها را دیدند.
تاجگردون ابراز داشت: آن آقای محترمی که می‌گوید از یک خانواده 5 تاجوان رفت، حرف داشت. من بچه این شهرم. نمی‌خواهم بگویم دهه شصتی‌ها را درک می‌کنم یا نمی‌کنم، می‌خواهم بگویم حتی آنهایی که از دهه چهل یا پنجاه بودند، به غربت رفتند، مردند، در کوچه و پس کوچه‌ها افتادند را هم دیدیم. در این کوچه‌ها باهاشون بزرگ شدیم، درس خواندیم. دهه شصتی ها و هفتادی ها را هم دیدیم. اما اجازه نخواهیم داد دهه هشتاد و نودی ها مثل گذشته‌ها باشند.
وی اظهار داشت: این بچه‌ها را در این محلات می‌بینیم. این‌ها باید عوض شوند، رزش کنند، هنرشان را به نمایش بگذارند، به پدرانشان امید بدهند. خیلی‌ها امیدشان پوچ شد، خیلی‌ها مأیوس شدند. چکار کنیم، دست غم بر دست بگذاریم یا امید را برگردانیم؟ این امید را به بچه‌ها می‌دهیم. خیلی‌ها در این جمع پدر و مادر هستند. هیپ چیز زیباتر از این نیست که پدر و مادری لبخند بر لبهای فرزند خود ببیند.
تاجگردون گفت: این حرفها را که من این کار را کردم و آن یکی نکرد را بگذاریم کنار. بنیاد مسکن کار انجام داد و نوکر شهرداری است، زمین اینجا را کمیته امداد خرید. بهزیستی، کمیته امداد، اداره برق و گاز همگی با هم کار کردند.
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس ابراز داشت: مدیران محترم ابر بی باران نباشیم. ابری که فقط غر کند و برود به درد ما نمی‌خورد. خیلی ابرها آمدند و رفتند، بارانی نباریدند و رفتند. شما اگر می‌خواهید بمانید ابر با باران باشید.
تاجگردون گفت: آنانی که اسب را زین کرده‌اید و می‌خواهید خدمت کنید، ذهنتان را با گذشته‌تان، برنامه‌تان، آینده و وطنتان، شهر و فامیلتان را مرور کنید. هدف را در کنار هم تعریف کنید.
وی ابراز داشت: این شهر سلیقه‌های مختلف و اقوام مختلف دارد. مهم این است که این سلیقه‌های مختلف در کنار هم خوب خدمت کنند. من مدت‌هاست ایستاده‌ام به نظاره. تا ببینم اقوام و سلایق چه برنامه می‌خواهند بدهند و اگر ببینم کسی برنامه‌ای برای عمران و آبادی شهر دارد، دستش را بگیرم. ولی کسی نبود.
تاجگردون اظهار داشت: می گویید با هم وحدت کنیم تا تاجگردون را شکست دهیم، تاجگردون ذره کوچکی است در مقابل این ملت و در مقابل این مردم. گاهی می‌خواهم اسامی را ببرم ولی می گویم اینکار را نکنم.
تاجگردون بیان داشت: یادمان بیاید روزی که 7 سال پیش، شهردار اعتبار عمرانی شهر را 850 میلیون تا 1 میلیارد اعلام کرد، اما ببینید که همین دیروز جلسه‌ای بود و برآورد اعتبار چند پروژه 37 میلیارد تومان هست، امروز کمک‌هایی که دولت به شهرداری می‌کند 70 میلیارد تومان است. اعتبار شهرداری 100 برابر شده است، این‌ها شوخی نیست. در روزهای آینده کار روی فرهنگسرای دیکری در ضلع جنوبی محله سادات شروع می‌شود. این موتور که به دعا و نفس گرم شما شروع شده خاموش نمی‌شود.
تاجگردون ابراز داشت: یکبار گفتم اگر ما نباشیم، ما و مردم تعیین می‌کنیم که چه کسی باشد. تا روزی که نونهالان این محلات بزرگ شوند و سرپایشان بایستند با آنها خواهم بود.
تاجگردون با انتقاد از رقیبان خود، گفت: بکوبید بر دهان کسانی که شبانه به این کوچه‌ها می‌آیند. ای کسی که دنیا و آخرت خودت را نمی‌خواهی و وقیحانه می‌گویی بگذار تاجگردون کارها را انجام دهد، ما 24 ساعته آخر انتخابات می‌آییم و با پول رأی‌ها را می‌خریم.
تاجگردون اظهار داشت: اگر من اقتدار دارم، بعد از خدا شما مردم پشت من هستید. پشت من به شما پیرمردها و پیرزن‌ها گرم است، در مقابل هیچ اهریمنی کوتاه نمی‌آیم. در امریکا باشیم، به آمریکا نه می‌گوییم. در محله سادات باشیم به آنهایی که خون مردم را می‌مکند نه می‌گوییم. جوان باید بفهمد و انتخاب کند.
تاجگردون ادامه داد: رانت فقط پول خوردن و دزدیدن نیست، رانت یعنی اینکه با قلمت و فکرت بخواهی از مردم مال اندوزی کنی. تکلیف من مشخص هست، من خانواده‌ام، دار و ندارم مشخص است، همه چیزم مشخص است، بعد یواشکی می‌آیی و خانه‌ها را می‌گردی و می گویی تاجگردون دیگر نیست، رد صلاحیت می‌شود، آقا تو بیا بگو چکار می‌توانی برای این محله و بچه‌ها می‌توانی بکنی! تو خوشحال می‌شوی تاجگردون رد صلاحیت شود؟ اصلاً برای چی رد صلاحیت شوم؟ دوم اینکه چرا خوشحال می‌شوی!؟ واسه اینکه تو به بهره برسی.
عزت من و هر کسی که می‌خواهد به ماندگاری برسد این است که مخالفش، منتقدش عزت داشته باشد! عزت تو در زدن من نیست، عزت تو در کشیدن خودت به بالا باشد! عزت تو در این است که من عزت داشته باشم، من بزرگ باشم. عزت ما همه بر این است.
این خبرها نیست، چه اصولی دارید که من ندارم؟ خودم می‌پذیرم. مقیدتر از من به انقلاب و ارزش‌ها هستید؟ دیده‌اید از مردم و اصول عدول کنم و اصول مردم و انقلاب را زیرپا بگذارم؟
تاجگردون گفت: بله، آقای تاجگردون خیلی خوبه، خیلی خوب پروژه میاره، خیلی خوب کارها را انجام می‌دهد، در مجلس هم خیلی خوب صحبت می‌کند، عزت و جایگاه دارد، ولی بیاییم کاری کنیم که نباشد! مگر خاله بازیه؟  مکر با سرنوشت مردم خاله بازی می‌کنید؟ مردمت هستن، میهنت هست، انقلاب هست. گذشت این خاله بازی‌ها. این‌هایی که مرا نقد می‌کنند را دوستشان دارم. من اگر ضعفم را نفهمم نمی‌توانم کاری کنم. ولی در جای خود به کسی که می‌خواهد زور بگوید باید غرور داشته باشیم. ولی باید غرورت را بشکنی و دست پیرمرد دهاتی را ببوسی. و گر نه یادت می‌رود کجا بودی و کجا قرار هست بروی.
تاجگردون ابراز داشت: امشب شب خوبی بود که کنار هم بودیم و این پروژه کوچک را که شاید حدود 7 یا 8، 10 میلیارد تومان هزینه اش شده باشد، افتتاح کردیم. در این دوران بی پولی و تحریم برای پروژه‌های استانی حداقل 400 میلیارد تومان هزینه خواهد شد. در جلسه با قشقایی‌ها عرض کردم هیچکس حاضر نیست اینقدر خودش را اذیت کند ولی من می‌کنم. من سلامتی و جوانی‌ام را دادم. وقتی می‌بینم باید چند هزار میلیارد تومان اعتبار بیاید  پروژه‌ها جمع شود، نگران می‌شوم و می‌گویم خدایا به من سلامتی بده تا اینها را جمع کنم.
تاجگردون گفت: اعتبار ملی است، ولی چه کسی باید این اعتبار را بیاورد مهم است. این‌ها را به قول یکی از معاونان وزیر باد نمی‌آورد. سه چهارسال پیش یک کسی به من ایراد گرفت گفت روشنایی واسه مردم نون و آب نمی‌شود، همه چیز باید در کنار هم باشد. ما قبول داریم. فقط بیاید جلوی مردم قول بدهید اگر توانستید وقتی لامپ‌های محل سوخت عوض کنید من قبول دارم. 
وی ابراز داشت: هرکسی خواست از مردم سواستفاده کند دل مردم آنها را کنار می زند. ما ادامه می‌دهیم با این شعار. یک چیز را فراموش نکنید؛ با مردم بازی نکنید. شاید خیلی‌ها از من ناراحت هستند، می گویند تاجگردون احترام نمی‌گذارد سر نمی‌زند. اینکه من تلاشم را گذاشتم برای این هست که مردم به چیزی که می‌خواهند برسند.
آقای جنتی یک جمله قشنگی گفت؛ من با لبخند یک بچه کوچک انرژی می‌گیرم. از اینکه این محفل خوب را فراهم کردید ممنونم.
حواشی:
از حواشی مراسم حضور پررنگ مدیران شهرستانی و استانی در مراسم بود. همچنین مجری برنامه «مهرداد علیپور» در اواسط برنامه حمله شدیداللحنی به منتقدان غلامرضا تاجگردون داشت، همچنین از حواشی دیگر برنامه که مردم را به همکاری بیشتر در جشن فراخواند شعاری بود که محمدخیراتی در مورد تاجگردون تکرار می‌کرد «په خوش چشه، بازم خُشه».
از برنامه‌های دیگر این مراسم آتش بازی بسیار زیبایی بود که در اواخر برنامه، مردم را به وجد آورد و چشم‌ها برای دقایقی به آسمان خیره شده بود.


کد مطلب: 410341

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410341/2/تاجگردون-بکوبید-دهان-کسانی-شبانه-می-گویند-رد-صلاحیت-می-شود-مگر-خاله-بازیه-نباشم-تعیین-می-کنیم-کسی-مجلس-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1