تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۴۱۰۳۱۴
با حضور گسترده مردم و رئیس انجمن هوش ایران برگزار شد

سمینار ارزشیابی ضرایب هوشی در یاسوج / جلوگیری از خاک شدن استعدادهای کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛رئیس انجمن ملی هوش ایران گفت: تا جایی که بتوانیم کمک می‌کنیم که مخترعین از کشور خارج نشوند.
 محمد فلاح‌علی‌پور روز گذشته (چهارشنبه 22 خرداد ماه 98) در سمینار ارزشیابی ضرایب هوشی در استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن ترویج جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن ملی هوشی ایران یک سازمان مردم نهاد است که تحت نظر وزارت کشور فعالیت دارد، وظیفه این انجمن جمع‌آوری نوابغ در کل کشور است.
رئیس انجمن ملی هوش ایران با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از نوابغ از کشور خارج می‌شوند، گفت: انجمن هوش ایران آزمون‌های سالانه برگزار می‌کند که برگزاری این آزمون‌ها در شناسایی نبوغ افراد تاثیرگذار است و تاکنون هم ۱۳۰ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.
وی عنوان کرد: تا جایی که بتوانیم کمک می‌کنیم که مخترعین از کشور خارج نشوند و بتوانند اختراعات خود را در داخل کشور به ثبت برسانند که این کار با هدف اشتغالزایی است.
این مسوول عنوان کرد: نباید در اجرای پروژه‌های علمی دستمان را جلوی بیگانه‌ها دراز کنیم بلکه باید در داخل کشورمان کسانی که ایده دارند حمایت شوند تا نتیجه خوبی حاصل شود.
وی خاطرنشان کرد: انجمن جهانی هوش در دنیا کار می‌کند و تمام نوابغ کشورهای ما و امثال ما را جذب می‌کند و تولیدات خود را به صورت علوم به کشورهای دیگر می‌فروشند.
این مسؤول تصریح کرد: هدف اصلی انجمن ملی هوش جلوگیری از خروج نوابغ از کشور و برنامه‌ریزی برای آنها است.
وی عنوان کرد: آزمون هوش ابتدا در مرحله استانی برگزار سپس وارد مرحله کشوری می‌شود که معمولا آزمون در تهران است، کسانی که در مرحله دوم پذیرفته شوند عضو انجمن ملی هوش ایران می‌شوند و از آنها حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنیم.
فلاح علی‌پور خاطرنشان کرد: تاکنون توانستیم ۸۰ درصد کشور را پوشش بدهیم و الان هم در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری نخستین سمینار ارزیابی و قدرتمندسازی ضرایب هوشی هستیم.
همچنین صادقی رئیس انجمن هوش استان کهگیلویه و بویراحمد در این سمینار با ابراز امیدواری از شکل‌گیری انجمن ملی هوش ایران و تحول پرورشی، آموزشی و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های فرزندان این خطه گفت: یکی از دغدغه‌های والدین شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای فرزندان و توانمندی آنها در زمینه‌های خاص است.
وی با بیان اینکه این اولین سمینار ارزیابی هوش در استان است، گفت: عدم شناخت هوش و استعداد کودکان به نبوغ و آینده آنها ضربه می‌زند که جای نهادی با هدف شناسایی نبوغ و استعداد آنها خالی بود.
وی تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات و محرومیت‌های آموزشی، فرهنگی و اقتصادی که وجود دارد فرزندان این استان در زمینه پزشکی، ریاضیات، نجوم، کامپیوتر و سایر رشته‌ها از هوش بالا و توانمندی‌های خاصی برخوردار هستند و امروز می‌بینیم خیلی از چهره‌های برجسته علمی دنیا از این استان است که دکتر ملک‌حسینی پدر پیوند کبد و دکتر گرجی‌زاده نخبه‌ی ریاضیات جهان از فرزندان این استان هستند.
صادقی خاطرنشان کرد: انجمن هوش و موسسه فکر به فکر از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرد که تاسیس نمایندگی انجمن هوش در استان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است چرا که در تعیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها گام موثری برداشته می‌شود و باید از خاک شدن استعدادهای این استان جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1